|
Post by Guest on Aug 22, 2005 9:49:39 GMT 1
Nu när bara finalen återstår är det väl dax att börja blicka framåt!
Hur kommer ettan att se ut nästa år?
Hamnar Sundsvall i ettan?
Trillar C4 och Täby ur? Vilka lag kommer till från div2? Delas serien?
Ett scenario:
Syd/väst Carlstad B Norrköping Tyresö Västerås Örebro
Norr/Öst Djurgården Gefle Solna Sundsvall Uppsala
En sådan fördelning skulle iofs innebära att norra divisionen torde bli snäppet vassare än södra, men det är väl bara bra....... ;D
|
|
|
Post by Hemma on Aug 22, 2005 11:05:18 GMT 1
Borde inte sundsvall spela i 2:an? De drog ju sig ur under säsong?
|
|
|
Post by tror inte on Aug 22, 2005 11:23:31 GMT 1
tror inte det, det ända som är klart är väl ATT de ska flyttas ner, till vilken division avgör väl SAFF utifrån hur man får ihop divisionerna.
Om någon har TB i huvudet får denne gärna berätta
|
|
|
Post by Surfarn on Aug 22, 2005 12:29:11 GMT 1
Saxat från TB 1.D.1 För ett lag innebär en lämnad W.O. i en seriematch att laget stängs av från resten av serien. Laget flyttas automatiskt ned en division eller om lägre division inte finns ned till B-gruppen nästkommande tävlingssäsong. Detta inkluderar lämnad W.O. i slutspels- eller kvalmatcher. Dock bestraffas inte W.O. i annan kvalmatch än i kvalspel från division 1 till Superserien om föreningen underrättar TU och motståndaren/arrangören senast fem dygn före kvalmatchen skall spelas.
Enligt min tolkning så blir det alltså 1:an nästa år
|
|
|
Post by professor Badass on Aug 22, 2005 12:39:17 GMT 1
ja men saff har alltid ett finger med i spelet, saff kan anse att sundsvall inte fullgjort sin plikt i ss(hållt vad de lovat dvs) och bestraffar dem genom att flytta ned dem ytterligare en division, för att inte tala om alla böter sundsvall måste ha fått
NRPKG betalar väl fortfarande av sina sen ss 2002...
|
|
|
Post by x on Aug 22, 2005 12:56:21 GMT 1
Vilka böter (för vad)??
|
|
|
Post by badass on Aug 22, 2005 13:47:39 GMT 1
man får böter när man drar sig ur(15 tusen har jag för mig när det gäller ss) det har även hänt förr att lag fått anmälningsavgiften på krita av saff, man får väl även böter för om saker saknas på matcharrangemang...
|
|
|
Post by Sad on Aug 22, 2005 23:04:12 GMT 1
Konstigt att ett lag kan bli straffat för att ha för några spelare. Jag menar de måste väl ha drabbats av skador, för man lägger väl inte bara av mitt i en säsong eller?
|
|
|
Post by S enkelt on Aug 23, 2005 6:24:21 GMT 1
Helt enkelt därför att folk måste lära sig att inte anmäla lag bara för att det i december sitter 20 soffpotatisar och tittar på Monday Night och säger... fan va kul, jag ska oxå spela nästa säsong.
Det går inte att ha ett seriesystem där lag gång efter annan hoppar av. Kanske är det dags att minska antalet föreningar i så fall.... tyvärr!! Sen fungerar det dessvärre inte med böter, i alla fall inte för div II lag. Man kan helt enkelt starta om under annat namn och köra vidare
|
|
|
Post by M Hammargard on Aug 23, 2005 16:34:32 GMT 1
Det finns dessutom krav på lagen i ss, just för att risken för avhopp ska minimeras. t.ex ska de kunna namnge 30 spelare i A-lag, U19-lag och U16-lag. Dock delas det ut dispenser för "förstaårs-lag". Men detta var Flames andra säsong i SS, så de borde varit mer förberedda.
Mer om kraven finns i "nystart 2002" på SAFF:s hemsida om jag inte minns fel. Notera att dåvarande SS-lag utformade dessa krav tillsammans med Förbundet och Domarna. dvs Lagen har godkänt alla krav.
|
|
|
Post by tillbaka on Aug 23, 2005 18:21:08 GMT 1
om vi lämnar diskussionen om sundsvalls eventuella reprisalier från förbundet för ett tag.
Vilka div2 kommer vi att hitta i ettan nästa år?
Norrköping eller Westerbotten? Lugi eller Carlstad B?
|
|
|
Post by 123 on Aug 23, 2005 18:25:26 GMT 1
norrköping slår umeå, och vill upp
även om cc B vinner så tror jag de vill vara kvar i 2:an
alltså norrköping och lugi(som tar limhamns skåneplats) men norrköping bör nog starta juniorlag snart om de vill stanna länge i ettan
|
|
|
Post by Mouth of the south on Aug 24, 2005 9:53:59 GMT 1
Lugi är inte mogna för 1:an, troligtvis vill dom inte gå upp heller. Många är studenter och de har hög omsättning av spelare mellan varje säsong. En träningsmatch i våras mot C4 vissade att det är en hel del kvar för att kunna vinna någon match i 1:an. Sen är nog många av spelarna nöjda med nuvarande situation.
Tror att de stannar kvar i 2:an en säsong till, satsar på ett "perfect record" och sen måste de få igång ungdomsverksamhet för annars blir ett besök i högre divisioner kortvarigt.
|
|
|
Post by Valentin Romanov on Aug 24, 2005 15:39:29 GMT 1
Hoppas inte att Carlstad B vill vara kvar i Div 2. Kan bli kul att möta sitt gamla lag!
|
|
|
Post by Vet allt on Aug 24, 2005 21:23:12 GMT 1
Ja, du Valentine då kommer du bli överkörd av Carl Carlsson som är sugen på att ge igen för gammal ost PS. Ta inte detta meddelande alltför seriöst.
|
|