|
Post by LeoBillgren on Feb 24, 2005 0:13:47 GMT 1
Hej,
Som en liten "tease" innan vi har allt underskrivet och klart vill Solna Chiefs ändå gå ut med information om att två meriterade coacher håller på att knytas till klubben.
Som defensiv coordinator/HC har vi fått ett positivt svar från en coach från University of Houston (NCAA I-A) . Han har jobbat som LB coach där och tidigare varit bla. på Texas Tech.
Dessutom har vi ytterligare en defensiv coach som sagt ja till ett kontraktsförslag. Han har tidigare varit verksam på NCAA DIII-nivå och kommer vara positionscoach och assistant-DC hos oss.
Båda dessa coacher kommer också coacha i vårt U16-lag!
En svensk med landslagsmeriter har också uttalat sitt intresse att vara positionscoach på offense om detta går att kombinera med övriga åtaganden han har.
Så fort allt är formellt klart och påskrivet kommer en fylligare rapport med namn osv. Men eftersom suget efter info är så stort så här års bjuder vi på denna lilla godbit redan nu!
MVH// Leo Billgren O-coord. Solna Chiefs
|
|
|
Post by Opps on Feb 24, 2005 10:51:57 GMT 1
Helt plötsligt blev löjliga säsongen intressant!!!! En div 1A tränare som inte bara är här på läger utan en säsong. Slutar aldrig att förvånas över Solnas ekonomi . PS: Kan inte låta bli att ge en gliring till flera på nätet. Alla som sagt att spelare byter lag för att få bättre tränare, ska ni nu bytta till Solna? För bättre tränare i Sverige lär det inte finnas eller hur? Då menar jag speciellt på försvaret!!!! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
|
|
|
Post by Guest on Feb 24, 2005 12:20:33 GMT 1
Tungt, kan bli roligt att se "in action". !! Men jag toppar den infon med att vi har fått en massör ... eh..!
|
|
|
Post by Anonym on Feb 24, 2005 12:53:57 GMT 1
|
|
|
Post by Anonym II on Feb 24, 2005 12:55:11 GMT 1
Eftersom han hade förflutet i Texas Tech så är det den sistnämnda.
|
|
|
Post by Anonym on Feb 24, 2005 12:56:47 GMT 1
Weddell comes to UH after spending the 2004 football season at Brazoswood High School, where he was the defensive coordinator. Prior to that, he spent five seasons at Texas A&M, where he coached the Aggie middle linebackers. In that span, Weddell was part of four bowl teams, and the 1998 Big 12 championship squad.
Weddell made his mark at La Marque, where he turned the Cougar program into one of the perennial powerhouses in Texas high school football. From 1990-1997, he guided the Cougars to three straight state championships (1995-1997) and five consecutive appearances in the state title game. Weddell led La Marque to seven district championships and reeled off a 4A/5A record 50 consecutive wins at one point.
He is a six-time district coach of the year and a Galveston County coach of the year on three different occasions. He has picked up several other coach of the year honors and served as the head coach of the South in the 1997 Texas High School Coaches Association All-Star game.
Weddell racked up an impressive 103-13 record as the Cougar mentor.
Prior to La Marque, Weddell spent over a decade at Victoria High School, including the last eight as head coach. He coached the Stingrays to a 47-32-1 record from 1982-1989, winning district championships in 1986 and 1989. He was twice named 26-5A coach of the year and won 35 of his last 40 regular season games at Victoria.
|
|
|
Post by LeoBillgren on Feb 24, 2005 15:45:02 GMT 1
Hej igen!
Jag vill bara lägga till det jag missade i min förra post här:
Solna Chiefs syfte med dessa värvningar är att verkligen ge alla våra unga talanger bästa tänkbara möjligheter att utvecklas och växa som fotbollsspelare. Tidigare har vi (tyvärr) lagt våra pengar på importspelare, nu när vi är i division 1 känner vi att det är rätt tillfälle att lära av misstagen och verkligen satsa på våra egna spelare!
Vi tror stenhårt att dessa coacher kan göra våra egna spelare minst en klass bättre, samt självklart ge dem ökad motivation att satsa på sin sport.
Vår förhoppning är dessutom att dessa värvningar ska ge sidoeffekter i form av fler spelare, nya spelare och att tveksamma väljer att stanna hos oss nu när dom vet att dom får bästa tänkbara coachning. Och vi tror att det kommer vara fantastiskt för våra U16-grabbar att få privilegiet att ha så kompetenta coacher...
MVH// Leo Billgren
|
|
|
Post by name on Feb 24, 2005 17:04:08 GMT 1
|
|
|
Post by aengus on Feb 24, 2005 21:01:15 GMT 1
underbart. snacka om bra coachning!!!!! grattis solna
|
|
|
Post by NA on Feb 25, 2005 8:44:13 GMT 1
bra initiativ av solna, jag tycker att fler klubbar borde satsa mer på de egna spelarna, mindre importer och fler coacher som faktiskt kan träna spelare att bli bättre på sina positioner
|
|
|
Post by coacher on Feb 25, 2005 9:14:35 GMT 1
Solna har efter år av dumma värvningar äntligen förstått att ett lag byggs av coacher och svenska spelare. Att ta in amerikaner för att lära upp de egna coacherna och spelarna är helt rätt.
|
|
|
Post by Peter Eriksson on Feb 25, 2005 10:12:01 GMT 1
Det var nog ingen av de två som fanns länkade. Ingen av dem hade varit på Texas Tech, en av dem hade varit på Texas A&M vilket är en helt annan skola.
mvh Peter
|
|
|
Post by D1 on Feb 25, 2005 13:59:59 GMT 1
Tycker det är helt rätt av solna som varit tvugna att värva spelare när dom var i SS för att ha chans att hänga med. Nu i ettan finns utrymme att satsa långsiktigare och det känns bara kul. Bara att hoppas att coacherna är av högre kvalitet än dom spelare dom värvat förr, där det varit väldigt blandat klass på importerna.
Hoppas nu att solnas spelare fattar vilken chans dom får att utvecklas och att deras grabbar som tänkt byta lag tänker om. Speciellt då division ett verkar bli en väldigt bra serie.
|
|
|
Post by varfr on Feb 25, 2005 14:26:08 GMT 1
varför var man tvungen att värva spelare???
En QB, ok. men tre-fyra mediokra spelare? vilken signal sänder det till de svenska spelarna?
|
|
|
Post by finnpajsarn on Feb 25, 2005 15:15:01 GMT 1
så som jag har uppfattat våra rekryteringar för, var att vi skulle få hit en bra spelare som kunde lära oss något nytt och fylla en position som vi var lite mindre bra på.<br> Alla år i SS så hoppades jag på en superbra jänkare som kunde lära oss en massa fotboll, desvärre var dom aldrig bra, tills Jörgen dök upp. Jörgen lärde oss mycket och tror även han lärde sig något nytt från oss.
Vad det ger för signaler till en spelare vars position fylls upp av en jänkare? För mig vart det iaf, grabben du får nog ta och jobba hårdare för att få spela. Skulle lätt ge min plats till en som kan mer fotboll än mig, bara för att jag får lära mig något i utbyte. Annars är det ju ingen vitts att ta över jänkare.
Den "amerikanen" som jag tyckte var bäst både på och av planen var jeremy kochberg och jag tror det finns fler som håller med mig.
Dom andra vill jag inte ens gå in på.<br> Men vi i solna har lärt oss mycket av våra misstag och nu är det helt ny säsong framför oss och nya tag.
|
|