|
Post by 12 on Jan 24, 2005 9:02:09 GMT 1
OK, Div. 1 norra ser ut att bli en "Mini-Superserie" i år. Hur ser det ut i lagen i nuläget och framförallt de nerkommande SS-lagen? Har de kvar nått folk eller blir det bara juniorer?
|
|
|
Post by Footballer on Jan 24, 2005 9:15:49 GMT 1
Mycket snack Ett lag det snackas mycket om är DIF AF. I det här fallet är det ett tydligt fall av "Mycket snack, liten verkstad...". Jag tror satsningen är en riktig flopp. Jag har hört att dom redan nu har väldigt dåligt med folk, knappt till en uppställning. Många KTH:are kommer sluta för att dom inte vill spela under DIF. Det lovas jättesatsning där spelarna inte behöver betala något, men det är bara skitsnack. Detta kommer bli årets flopp, tro mig.
|
|
|
Post by Nisse on Jan 24, 2005 9:20:37 GMT 1
Footballer, jag vet inte om du själv har varit och kollat på någon DIF tränings, men sist jag var där och tittade så var det 30 spelare ombytta som tränade i Januari. Det kan jag säga slår de flesta Superserie klubbarna.
|
|
|
Post by Footballer on Jan 24, 2005 9:39:12 GMT 1
Nisse--> ;D ;D Tvivlar starkt på att det var 30 pers på en träning i Januari, men skit samma. Jag tror ändå att DIF satsning blir årets flopp.
|
|
|
Mini-SS
Jan 24, 2005 11:25:07 GMT 1
Post by Nisse on Jan 24, 2005 11:25:07 GMT 1
Då betyder det alltså att du INTE har varit och tittat på någon träning. Gå dit och kolla någon dag sedan kan du skriva inlägg igen.
|
|
|
Mini-SS
Jan 24, 2005 11:57:25 GMT 1
Post by BigBad on Jan 24, 2005 11:57:25 GMT 1
Det verkar ju inte som du "Footballer" har alla hästar hemma. Hur kan du skriva i ett forum om något du inte har belägg för? Att du tror att DIF AF kommer att floppa får väl stå för dig, det har jag inga synpunkter på. Att dock gå ut och sprida info om dålig träningsnärvaro, när du inte ens varit på någon träning och tittat, är riktigt puckat. Du är välkommen att dyka upp på någon av träningarna, så får vi se om du är av samma åsikt efter denna.
|
|
|
Mini-SS
Jan 24, 2005 12:48:51 GMT 1
Post by calle on Jan 24, 2005 12:48:51 GMT 1
Vill hälsa att gefle har haft över 25 spelare på alla träningar hittils samt att man står inför ett svårt beslut i vilken amerikan man ska kicka eftersom vi sitter på tre st och man bara får ha två. är det någon som känner till om det finns nå kryphål för det eller är det bara att bita i det sura äpplet och säga åt en spelare att söka sig till en ny klubb??
|
|
|
Mini-SS
Jan 24, 2005 13:05:45 GMT 1
Post by August Eriksson on Jan 24, 2005 13:05:45 GMT 1
Det som skulle kunna rädda den situationen är om någon av de tre har ett annat medborgarskap och på så sätt kan räknas som tex europe.
|
|
|
Mini-SS
Jan 24, 2005 14:03:22 GMT 1
Post by xXx on Jan 24, 2005 14:03:22 GMT 1
Har hört ett rykte att Armstrong inte längre är kvar i dif. stämmer detta??
|
|
|
Mini-SS
Jan 24, 2005 14:31:18 GMT 1
Post by BigBad on Jan 24, 2005 14:31:18 GMT 1
Har han någonsin var med? Inte vad jag vet i varje fall.
|
|
|
Mini-SS
Jan 24, 2005 20:17:57 GMT 1
Post by Crazy eye on Jan 24, 2005 20:17:57 GMT 1
Satt inte Armstrong i någon slags utvecklingskommite för amerikansk fotboll direkt under DIF, alltså inte under KTH-DIF?
|
|
|
Mini-SS
Jan 25, 2005 10:48:23 GMT 1
Post by Fredrik Pilback on Jan 25, 2005 10:48:23 GMT 1
Jag träffade Fred tidigt i höstas och pratade med honom angående DIF AF. Då hade han haft långt gående diskussioner med DIF´s alliansförening angående AF. Budget, spelare, träningsplaner mm. Jag vet att hösten/vintern inte riktigt blev som Fred hade hoppats men det skulle förvåna mig om han inte dyker upp någonstans när säsongen närmar sig. Han brinner för det han gör och har varit aktiv i sporten så pass länge att han nog inte kan släppa den.
|
|
|
Mini-SS
Jan 25, 2005 13:55:59 GMT 1
Post by LeoBillgren on Jan 25, 2005 13:55:59 GMT 1
Ah, coolt med ett nytt forum! Det behövs nu när SS-nytt dött ut nästan helt. Hoppas folk hittar hit.
För att hålla mig till ämnet; Div.1 Norra ser ut att bli makalöst tuff. Jag vet inte ännu till 100% att det är den serien vi (Chiefs) hamnar i men om så blir fallet kommer det bli stentufft. Min ranking av de lag jag vet är i Norra:
1. Tyresö<br>Tror dom får behålla en del bra folk och har bästa tränarstaben utanför SS.
2. Uppsala Med Scott som QB kommer dom bli tuffa, spelare som Tegefjord kommer stärka deras D.
3. Gävle Verkar satsa stenhårt och har duktigt U19. Amerikaner kan ta dom högre i denna ranking, rykten går ju om att dom ska ha 2 st i år...
4. DIF Kan såklart hamna högre men innan man vet vilka dom fått in i truppen rankar jag bara "gamla" KTH och dom såg lite tunnare ut förra året.
5. Täby Vinnare förra året som nog får tyngre i år när serien är så mycket bättre. Saknar big-play makers, tyckte jag förra året i alla fall.
6. Västerås<br>Kommer få det tufft mot så starkt motstånd, HC Willén kanske kan höjja lagets slagstyrka? Jag hoppas det, Rodeers är ett klassiskt lag som är på väg tillbaks!
Om det blir så att vi och Örebro hamnar i denna serie också blir det riktigt svårtippat!
För vår del är det för tidigt att sia om hur bra vi blir. 2005 är ett "rebuilding year" för Chiefs.
|
|
|
Mini-SS
Jan 25, 2005 17:15:23 GMT 1
Post by tebax on Jan 25, 2005 17:15:23 GMT 1
skönt att höra att SC e tillbaka. har saknat riktiga "kängor åt Täby håll" men nu blire ändring på det..
Välkommna tebax..
|
|
|
Mini-SS
Jan 25, 2005 22:07:53 GMT 1
Post by MathiasHolmgren on Jan 25, 2005 22:07:53 GMT 1
Kul att höra lite synpunkter. Om det inte vore för folk som tvivlade så skulle det inte finnas något att bevisa.
DIF-projektet är högst levande och det är mycket verkstad, mer än i de flesta klubbar skulle jag tippa. Naturligtvis återstår massor av jobb, men vi har kommit en god bit på väg. Ang Fred så är han en del av Djurgårdens organisation. Han är ansvarig för mediakontakter och matchmaking.
Ang spelare från KTH som slutar känner jag till två samt en som inte bestämt sig. Vi har betydligt fler på väg in. Hur många tänker jag inte säga eftersom det varken är helt exakt eller officiellt. Den siffran dröjer. Men, det ser ut att kunna bli den största klubbtrupp jag har varit med om att coacha här i sverige iallafall. Hur bra vi sen blir vet ingen ännu, det avgörs ju som bekant på planen och inte på internet.
Ang att spelare lovats att inte behöva betala något har jag aldrig hört talas om. Spelare i Djurgården kommer att betala medlemsavgift, mm, som i vilken förening som helst.
Vill bara tillägga att det går en massa rykten om Djurgården. Några har en del sanning i sig, men flera är helt tagna ur luften. Det är svårt att förstå varifrån de kommer ibland. Tro inte på allt ni hör, det är det enda säkra jag kan säga. Använd sunt förnuft och sålla.
PS. Vi har inte haft en enda träning i januari.
|
|