|
Mini-SS
Jan 26, 2005 10:08:25 GMT 1
Post by haha on Jan 26, 2005 10:08:25 GMT 1
touché!
|
|
|
Mini-SS
Jan 26, 2005 20:55:48 GMT 1
Post by Gubben on Jan 26, 2005 20:55:48 GMT 1
Ah, coolt med ett nytt forum! Det behövs nu när SS-nytt dött ut nästan helt. Hoppas folk hittar hit. För att hålla mig till ämnet; Div.1 Norra ser ut att bli makalöst tuff. Jag vet inte ännu till 100% att det är den serien vi (Chiefs) hamnar i men om så blir fallet kommer det bli stentufft. Min ranking av de lag jag vet är i Norra: 1. Tyresö<br>Tror dom får behålla en del bra folk och har bästa tränarstaben utanför SS. 2. Uppsala Med Scott som QB kommer dom bli tuffa, spelare som Tegefjord kommer stärka deras D. 3. Gävle Verkar satsa stenhårt och har duktigt U19. Amerikaner kan ta dom högre i denna ranking, rykten går ju om att dom ska ha 2 st i år... 4. DIF Kan såklart hamna högre men innan man vet vilka dom fått in i truppen rankar jag bara "gamla" KTH och dom såg lite tunnare ut förra året. 5. Täby Vinnare förra året som nog får tyngre i år när serien är så mycket bättre. Saknar big-play makers, tyckte jag förra året i alla fall. 6. Västerås<br>Kommer få det tufft mot så starkt motstånd, HC Willén kanske kan höjja lagets slagstyrka? Jag hoppas det, Rodeers är ett klassiskt lag som är på väg tillbaks! Om det blir så att vi och Örebro hamnar i denna serie också blir det riktigt svårtippat! För vår del är det för tidigt att sia om hur bra vi blir. 2005 är ett "rebuilding year" för Chiefs. 5. Täby Vinnare förra året som nog får tyngre i år när serien är så mycket bättre. Saknar big-play makers, tyckte jag förra året i alla fall.Spelar det någon ? roll så länge som alla lirar ihop som ett lag kan man flytta på berg STORA som små
|
|
|
Mini-SS
Jan 26, 2005 23:19:16 GMT 1
Post by Spelar roll on Jan 26, 2005 23:19:16 GMT 1
Jo det spelar roll Gubben! Om de andra också spelar som ett lag och har mer talang kommer dom att slå Täby. Om du inte tror mig är det bara att vänta till i maj så får du se att jag har rätt ;-)
|
|
|
Mini-SS
Jan 26, 2005 23:21:35 GMT 1
Post by 12 on Jan 26, 2005 23:21:35 GMT 1
sen gäller det att kunna stoppa dom där små snabba sakerna också. ;D
|
|
|
Post by gefle on Jan 27, 2005 9:20:45 GMT 1
Kul att se att du tippade Gefle högt Leo. Men man ska ha i åtanke att vi är ett grymt ungt lag med många starters som är u-19 spelare. Ang amerikaner så fick vi en i slutet av förra säsongen som vi inte vet kommer att spela med oss. Förra veckan så dök det även upp en texas bo som ville lira med oss. Vi jobbar på att få över en tränare för de här säsongen. Vi jobbar fortfarande för att stärka laget med bredd så vi tar det här som en mellan säsong för att se och lära och försöka hålla oss kvar... Den som lever får se!!! Det enda jag ser fram emot är att möta Uffe //Stavros, 50 foreskin
|
|
|
Post by 12 on Jan 28, 2005 1:27:26 GMT 1
Själv är jag övertygad om att det inte kommer att bli en enda enkel match för något lag i norra 2005. samtliga lag ser riktigt starka ut, fast jag kan inte uttala mig om Västerås eftersom jag inte vet något om dom. sr fram emot hårda bataljer! ps. calle, hoppas du lirar safety litegrann också? #12 Ulf Sigvardsson Uppsala 86ers
|
|
|
Post by calle on Jan 28, 2005 9:12:58 GMT 1
de vet du gubben Gör ett besök i den nedre regionen när du minst anar det (om man inte spelar fotboll kan fan det låta lite kinky)
|
|
|
Post by P on Feb 2, 2005 15:44:59 GMT 1
Vilka kommer vara tränare i Djurgården?
|
|
|
Post by MathiasHolmgren on Mar 2, 2005 16:38:43 GMT 1
Coachstaben kommer att offentliggöras strax, men förutom mig och RP så har vi hittills ytterligare 4 duktiga positionscoacher i seniorstaben, och då inkluderar det inte Ken Kacal som kommer att spela i seniorerna och som coach fokusera på ungdomssidan.
|
|
|
Post by Tipper Goremen on Mar 4, 2005 17:19:01 GMT 1
men förutom mig och RP så har vi hittills ytterligare 4 duktiga positionscoacher i seniorstaben Vad bra att ni också är duktiga Äh, jag tror TRC spankar allt motstånd i ettan och leker hem detta. KTH är bara plast och kan inte hota, Täby är för tunna, Solna och Örebro har tappat för mycket, Gävle och Västerås är för gröna än och Uppsala är för mjuka.
|
|
|
Post by Lars27 on Mar 5, 2005 1:00:53 GMT 1
tänk om klubbarna skulle kunna komma ut med lite roster info snart.. kanske man kan tänka sig att göra ett Preseason Div 1 Team.. kanske det är någon som vågar sig på ett försök redan nu? det är klart att så måste ju stat rapporteringen vara pålitlig.. det kanske den inte är i div 1, eller?
|
|
|
Post by Secret on Mar 5, 2005 2:26:15 GMT 1
Uppsala ser starka ut ..bra roster,stor O-line+D-line...ca 10 av varje..gammla kämpar tillbaks med rutin.. Bra satsat där;-)
|
|
|
Post by halal on Mar 6, 2005 20:08:18 GMT 1
Ja har man bra roster så är man ett bra lag, kan ju inte vara något annat..
|
|
|
Post by sibylla on Mar 6, 2005 20:30:48 GMT 1
ja stor Oline=automatiskt BRA OLine...så funkar det
|
|