|
Post by Semi on Aug 28, 2007 13:13:31 GMT 1
Hur kommer semifinalerna att sluta?
Carlstad - Arlanda Limhamn - Stockholm
|
|
|
Post by drama hos griffins on Aug 28, 2007 13:32:11 GMT 1
Misstänker att Carlstad tar hem sin semifinal, eventuellt efter samma dramatik som SMM råkade ut för när de knappt tog sig förbi Jets i förra årets semi... ujujuj vilken match det var. Arlanda kommer garanterat slåss till sista blodsdroppen även i år. Det stora dramat blir förstås nere i Malmö. Tror nog Mean Machines känner en viss press, som regerande mästare massor av gånger om. Om Limhamn får en bra start kan det bli väldigt svårt för SMM. Om det däremot är 14 lika in i 4:e kvarten blir det nog lite annorlunda - då kommer slutspelsrutinen att bli avgörande till SMM's fördel. Fan, jag vet inte själv vad jag tror... super-kul att det är så ovisst; det kommer bli det bästa slutspelet på länge. Jag sätter mina pengar på: Crusaders - Jets 21-7 Griffins - Mean Machines 28-17
|
|
|
Post by pengar on Aug 28, 2007 16:57:50 GMT 1
Jag tar gärna emot dem
|
|
|
Post by im just a ref on Aug 29, 2007 14:27:16 GMT 1
Jag ser nog inte att Arlanda Jets vinner över CC men de kommer nog bjuda på en ganska bra match, som de gjorde förra året om jag inte minns fel, emot SMM
Den mer spännande matchen lär dock hållas till nere i Skåneland, då Stockholm Meanmachines gästar Limhamn Griffins. Limhamn har bara förlorat en match hemma, och SMM 3st borta matcher, ser ganska bra ut för limhamn statistiskt. Men jag tror att SMM har en väldigt stor chans att ta hem denna match, de är trots allt de bästa laget genom tiderna i slutspel.
Hur kommer matcherna att gå?, jag väljer nog att chansa på ett rutinerat & klassiskt stockholm och ett starkt Silver värmland som återigen möts på Zinken den 16.e sept.
Gissar på: LG - SMM: 7-14 CC - AJ: 28-14
|
|
|
Post by Publik on Sept 7, 2007 8:33:56 GMT 1
Carlstad - Arlanda
Övriga lag i slutspel angav ganska tidigt att det gärna såg Arlanda som sin semifinalmotståndare. Det var innan Arlanda slog Stockholm och spelade jämt mot Limhamn. I slutminuterna i matchen mot Limhamn var Arlanda på väg ner mot Limhamns endzone men kastade en interception och tappade därmed möjligheten att avgöra matchen. Det som en gång kändes som en solklar vinst för Carlstad känns nu som en match som kan sluta hur som helst. Arlanda kan flytta bollen och göra poäng. Carlstad är dock erkänt svårslagna på hemmaplan och deras tyngd kan återigen komma att spela en avgörande roll för matchens utgång.
14-21
Limhamn - Stockholm
Efter att i inledningen av säsongen nästan bara ha passat bollen har Limhamn efter uppehållet tagit fram sitt springspel. En match med två tunga springspel men med en bra import QB och en, i jämförelse, mer medelmåttig svensk QB. Om Limhamn lyckas spela med samma självförtroende som man hade i början av säsongen så är det svårt att tro på annat än hemmavinst.
35-17
|
|
|
Post by HAHA on Sept 7, 2007 11:44:15 GMT 1
Till publik
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
HAHAHAHAHA
Du kan inte mycke om fotboll inte
|
|
coni
Bänkvärmare
|
Post by coni on Sept 7, 2007 11:51:57 GMT 1
det behöver man inte kunna för att uttala sig, öppet forum STUPID
själv tror jag på en tight match i malmö och mindre spännande i carlstad
malmö-sthlm 20-16 carlstad-arlanda 34-16
|
|
|
Post by HOHO on Sept 7, 2007 12:01:42 GMT 1
jets gjorde 37 poäng på stockholm och 26 på malmö vad säger att de inte gör poäng på carlstad?
|
|
|
Post by Benny on Sept 7, 2007 15:30:35 GMT 1
jets gjorde 37 poäng på stockholm och 26 på malmö vad säger att de inte gör poäng på carlstad? Carlstad kanske inte kommer att underskatta dem.
|
|
|
Post by Previews on Sept 7, 2007 16:44:41 GMT 1
En enda preview har jag lyckats hitta på lagens hemsidor. Bra av Limhamn, dåligt av de andra.
Det är ju ändå semifinaler vi pratar om.
|
|
|
Post by underskattning on Sept 7, 2007 16:45:44 GMT 1
jag vet inte men det känns som det översta är skrivet från något i karlstadsregionen och jag tror att de underskattar alla. det är inget fel med det men det är deras mentalitet.
|
|
|
Post by exdiaq on Sept 7, 2007 16:59:04 GMT 1
Till publik HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA HAHAHAHAHA Du kan inte mycke om fotboll inte Tillför något själv ditt spån! Tror och hoppas att Limhamn vinner mot SMM. Ser gärna en upprepning av ass-whoppingen man kunde se när de mötte SMM hemma i grundspelet.
|
|
|
Post by radio on Sept 7, 2007 23:44:22 GMT 1
|
|
|
Post by note to self on Sept 8, 2007 0:00:33 GMT 1
SMM har förlorat 3 av 4 bortamatcher i år. Enda vinsten mot TRC. Tror hemmafavör avgör nere i skåne. 28-21 LG.
Carlstad vet att AJ alltid är svåra i slutspel. Jämnt i 3 kvartar sen avgör Stål för CC 38-28.
|
|
|
Post by Spion on Sept 8, 2007 12:34:45 GMT 1
LG - SMM 3 - 0 efter fieldgoal av Kimrin
|
|