|
Post by Lovis on Sept 9, 2007 4:21:45 GMT 1
Jo, Arlanda spelade bra idag. Men det var också en hel del tydliga holdings och chopblocks som inte flaggades. Förstår CC DL´s frusturation under matchen då de vädjade till domarna. /PP Jag säger bara...LOL! Läs på regelboken Rindberg. Det är inte "holding" varje gång en motståndare känner på din tröja.
|
|
|
Post by dmjukhet on Sept 9, 2007 8:39:25 GMT 1
Jaha s? gjorde Limhamn en donut mot SMM och slog dem ur finalen. SMM som innan s?song gick ut med att man skulle spara pengar f?r en riktig satsning p? Eurobowl n?sta ?r. Verkar som SMM gl?mde bort att man m?ste vinna SM-guld f?r att vara med i Eurobowl.. En klassisk l?xa om h?gmod f?re fall eller?
Borta i Carlstad var det dock desto mer po?ng och hade inte Jets fumblat bollen och CC tog ?ver vid 5-yards linjen s? hade vi kunnat f? en till askunge saga i svensk amerikanskfotbollshistoria.
Den stora fr?gan ?r hur framtiden kommer att se ut. Kommer SMM tappa splare som inte kan motivera sig med h?gre landslagsspel eller Eurobowl? Om nu CC skulle f? ett guld s? ?r det ett bra l?ge att pensionera sig? Hur m?nga blir man av med d??.
Limhamn har nyss byggt upp ett bra lag fr?n att nyligen klivitupp fr?n div1 s? vare sig de f?rlorar eller vinner finalen s? har de framtiden f?r sig. Likas? Arlanda som har ett mkt ungt lag och p? slutet har spelat upp sig avsev?rt och defenitivt har med t?t lagen att g?ra. SM-final redan n?sta ?r? Den som lever f?r se. Men 1st en j?mn final p? Zinken d?r f?r 1:a g?ngen har tv? lag p? Neutral mark.
|
|
|
Post by pong on Sept 9, 2007 10:15:38 GMT 1
vilka scorede för jets och crusaders...
hur var matchen, mycket pass eller run, hade lagen dåliga defence, lite info tack.
|
|
|
Post by burrie on Sept 9, 2007 11:05:05 GMT 1
Men 1st en j?mn final p? Zinken d?r f?r 1:a g?ngen har tv? lag p? Neutral mark. vet inte om ja läser rätt men kommer matchen visas på tv?
|
|
|
Post by koreanhap on Sept 9, 2007 12:21:16 GMT 1
1:a gången har två lag på Neutral mark
|
|
|
Post by Hellboy on Sept 9, 2007 12:24:38 GMT 1
Nej det ska vara att två lag har neutral mark, tror jag. Verkar som SMM har svårt med att spela på gräs. Man har under säsongen snittat 4 gjorda poäng på gräs medans man på konstgräs snittar 34. Ganska stor skillnad.
|
|
|
Post by marcus95 on Sept 9, 2007 13:13:59 GMT 1
Var är alla som totalt sågat vår OL i seniorlaget de senaste 2 åren, hur många sacks har de gett upp? Tvärt om har de spelat bra och hela tiden blivit bättre... Synd att det inte räckte hela vägen, men men. Grattis Carlstad. Jo, Arlanda spelade bra idag. Men det var också en hel del tydliga holdings och chopblocks som inte flaggades. Förstår CC DL´s frusturation under matchen då de vädjade till domarna. /PP Vi fick inte med oss många flaggor för CC:s OL:s holdings heller. Eller för deras fula och onödiga efterslängar, så det går nog jämt upp. Sluta lipa.
|
|
|
Post by publik on Sept 9, 2007 16:32:03 GMT 1
|
|
|
Post by NWT on Sept 9, 2007 16:56:40 GMT 1
|
|
|
Post by BP on Sept 9, 2007 17:25:08 GMT 1
Tjohoo, jag gjorde tydligen 6 poäng... Tänk, det kommer inte jag ihåg. Jag börjar väl bli gammal.. ;D ;D ;D ;D
|
|
|
Post by marcus95 on Sept 9, 2007 17:52:38 GMT 1
Fan va grym du e BP. Jag måste erkänna att jag inte såg dina sex poäng, men statistik ljuger ju aldrig så bra jobbat!!!
|
|
|
Post by na on Sept 9, 2007 18:41:17 GMT 1
jag tycker att det liknar en blocking in the back av #66 i SMM, men jag det kan ju vara så enkelt att limhamnsspelaren vände ryggen mot honom
|
|
|
Post by 55 on Sept 9, 2007 21:04:14 GMT 1
Eller oxå befinner han sej i "Free clipping zone" Där det faktiskt är tillåtet att blocka i ryggen!
|
|
|
Post by Publik on Sept 10, 2007 14:48:22 GMT 1
Verkligen roligt att se Arlanda svara upp som de gjorde. Jag tror inte varken Stockholm eller Limhamn gått segrande ur matchen på Tingvalla i lördags oavsett vilket av de båda lagen de spelat mot.
|
|
|
Post by Toker on Sept 10, 2007 15:32:06 GMT 1
Glöm nu inte bort vad Carlstad + Final innebär. Men, jag ser fram emot en otroligt rolig match och den här gången har faktiskt Carlstaqd mer finalrutin än sin motståndare. Kommer bli grymt spännande
|
|