|
Post by Pat Kirwan on Aug 13, 2007 6:25:51 GMT 1
MVP - Skulle vilja ta Tom Marsan här. Men man får inte välja amerikaner så jag väljer Johan Stål - Han gör td på td för sitt lag och spelar även cb och gör verkligen inte bort sig där
QB - Haraldsson SMM- Det finns ingen annan svensk qb som spelar va?
RB - Micke Öhman AJ- Han är mer än en RB, han fångar också. Och det är inte så vanligt bland dom svenska rbs. Öhman har dragit Jets offense hela säsongen. Han förtjänar att bli årets RB
WR - Johan Stål CC- Som sagt innan. Han gör poäng hela tiden och gör viktiga spel för sitt lag
OL - Thomas Falkelind CC - Han är sveriges bästa OL. Han är en elak OL som får jobbet gjort varje gång
DL - Fredrik Vikberg CC - Carlstad har dominerat DL i flera år nu. Samma gäller iår, och iår ska Fredrik Vikberg vinna eftersom han förstör för alla lag i mitten
LB - Ola Rugeland SMM - Han är helt enkelt den bästa lbn som finns i Sverige. Är alltid där bollen är
DB - Haraldsson SMM - Smartaste ss som som finns i sverige, han läser väldigt bra. tacklar inte bäst i sverige, men får alltid ner sin kille
K - Jens Alnervik SMM - Han kickar och kickar. Kimrin får aldrig chans till FG, så Jens vinner denna
IMPORT - Tom Marsan. men det är väldigt jämt mellan han och Jordan Neal
|
|
|
Post by En frgestllare on Aug 13, 2007 7:49:33 GMT 1
Hej Pat lite motsägelsefult att säga att du skulle vilja ha Tom Marsan som årets MVP Men tack vare att han är amrikan så går de ej men sen nere på import så vill du eventuellt ha jordan neal borde inte Tom marsan få den platsen kanska enkelt då
|
|
|
Post by MJ on Aug 13, 2007 9:06:21 GMT 1
inte nödvändigtvis, då han kan mena att marsan är extremt värdefull för AJ och därför borde bli året MVP (most valuble player) och att LG skulle vara nästan lika bra med en annan bra passnings QB
sen kan ju neal vara nästan lika bra import som Marsan rent spelmässigt.
Tycker utnämningarna var klockrena, bara det att vad det gäller impoerter så är Jordan Neal riktigt riktigt bra med, men Tom Marsan är Bäst- outstanding.
|
|
|
Post by Fredde on Aug 13, 2007 9:35:26 GMT 1
Årets MVP måste ju bara gå till Ola R i SMM... lixom bli utagen i VM´s allstar lag slår lite högre plus att han aldrig gör en dålig match i SS!
|
|
|
Post by Klabbe on Aug 13, 2007 9:42:15 GMT 1
Det är väl vad man gör i SS som ska räknas. Inte landslaget. Eller har jag missförstått saker och ting?
|
|
|
Post by marcus95 on Aug 13, 2007 11:46:55 GMT 1
Finns det ingen rookie kategori? Skulle isf. ge det till lillebror Victor Hillerström, tycker han e grymt bra som c och/eller safety.
|
|
|
Post by sebastianlindqvist on Aug 13, 2007 12:49:37 GMT 1
Är han fortfarande rookie Marcus? Han spelade ju faktiskt en match med alaget 2006, solklar kandidat annars men även linespelaren Rasmus Andersson har varit en mycket bra rookie i Jets
|
|
|
Post by marcus95 on Aug 13, 2007 13:38:46 GMT 1
Hmm, jo det kanske stämmer. Men det här är ju hans första säsong...ehhh...jag vet inte. Jo rasmus har varit grym, riktigt grym.
Vilka har "slagit igenom" i de andra lagen?
|
|
|
Post by TB on Aug 13, 2007 14:27:59 GMT 1
Minja har massor med tacklingar
|
|
|
Post by Pat Right on Aug 13, 2007 22:43:13 GMT 1
Pat Kirwan. Du har så rätt. Jag håller med om allt du sa. Utmärkta val
|
|
|
Post by my 2 cents on Aug 14, 2007 9:24:37 GMT 1
MVP: Måste den vara Svensk så säger jag Johan Stål CC helt klart, dubblerar ofta och är i en klass för sig i Sverige
QB:Haraldsson SMM, enda svenska startern...Filip Söderholm startade en match för LG Michell Jenmert roterar in för TRC
RB:Per Björnehammar LG, tätt följt av Micke Öman AJ
WR:Johan Stål CC utan tvekan
OL:Tomas Falkelind CC en riktig stud som inte ens hunnit fylla 25 år, vilken OL CC har i framtiden!!!!
DL: Nån i CC take your pick
LB: Ola Rugeland SMM eller Calle Ingerman LG, de har både size samt speed flyger verkligen till bollen
DB:
ST: Jens Alnervik SMM
Rookie: Victor Hillerström DB AJ, landslagsdebutant i år en riktig playmaker som bara kommer bli bättre med rutin
Import: Jordan Neal LG, det är jämt skägg mellan honom o Marsan men LG har förbättrats enormt sen ifjol och jag tror det har mycket med honom att göra
|
|
|
Post by TheLowish on Aug 14, 2007 20:41:23 GMT 1
En fråga.
Väljs alla Awards för vad man gör i grundserien eller tänker dom också på playoffs?
|
|
|
Post by Sklle on Aug 14, 2007 21:11:49 GMT 1
Årets spelare - Johan Ingerman LG - Ingen annan svensk reciever har allt i samma paket på detta sätt. Speed, size, styrka, händer. Lirar dessutom DB när det behövs.
QB - Haraldsson SMM- Det finns ingen annan svensk qb som spelar va?
RB - Jämt skägg mellan Öhman och Björnehammar. Dock har Öhman relativt lite yards på marken och det gör att jag lutar mot Limhamnspågen. Seger i CC är en darkhorse.
WR - Johan Ingerman - Kan och gör allt Stål gör, fast bättre.
OL - Thomas Falkelind CC - Han är sveriges bästa OL. Han är en elak OL som får jobbet gjort varje gång
DL - Fredrik Vikberg CC - Carlstad har dominerat DL i flera år nu. Samma gäller iår, och iår ska Fredrik Vikberg vinna eftersom han förstör för alla lag i mitten
LB - Calle Ingerman - Ruggig atlet, alltid på rätt ställe.
DB - Philip Minja bra i coverage och på att möta run.
K - Jens Alnervik SMM - Han kickar och kickar. Kimrin får aldrig chans till FG, så Jens vinner denna
Import - Tom Marsan, utan konkurrens.
Nykomling - Philip Minja - En av få ljusa punkter i ett svagt TRC defence.
|
|
|
Post by Sklle igen on Aug 14, 2007 21:14:44 GMT 1
En fråga. Väljs alla Awards för vad man gör i grundserien eller tänker dom också på playoffs? Intressant fråga. Det är meningen att det ska var grundserien. Kommer inte ihåg när det röstas. Dock tenderar folk även att väga in vad spelare gör i tex landslag osv. Min förhoppning är att man i år låter bli att läsa upp namnen på SM finalen och sen förhöjer spänningen lite på banketten i höst och har presentation och prisutdelning där, det skulle jag gärna åka och se.
|
|
|
Post by Trax on Aug 14, 2007 21:25:35 GMT 1
MVP verkar stå mellan Ingerman och Stål om forumet får bestämma.
Mitt val är Stål. Om man kollar på vad dom gör på plan så måste man tänka på att Ingerman omges av 2 andra landslagsreceivers. Det gör att motståndarna måste täcka alla 3 lika mycke och det betyder att Ingerman inte kommer stå emot några double sovers. Medans Stål är ensam på wr positionen i Carlstad. Flogman finns, men hans bästa dagar är förbi. Så Stål får nog mer planering mot sig än vad Ingerman får.
Därför går min röst till Stål
|
|