|
Post by Tyres fan on Aug 15, 2007 16:46:02 GMT 1
årets DB eller rookie borde gå till philip minja eller lamin saho ... NI borde titta till lite på deras stats för tyresö och se hur det har gått för dom.... ;)
|
|
|
Post by na on Aug 15, 2007 16:56:00 GMT 1
jag skulle vilja att Rasmus Andersson i AJ fick årets rookie, han har verkligen spelat bra i år
|
|
|
Post by looser on Aug 15, 2007 21:19:54 GMT 1
Årets coach JJ
|
|
|
Post by realist on Aug 19, 2007 10:00:09 GMT 1
mvp
QB: tom marsan är killen som skapar så mycket av så lite grym playmaker!
Rb: per björnehammar eller marcus seger tuff call
Wr: johan stål eller johan ingerman måste säga ingerman är snäppet bättre
Dl: vem som helst i carlstads
Lb: helt klart ola rugeland eller calle ingerman, ola är väldigt jämn men ingerman är mer en spelare som gör stora spel så min röst faller på honom
Db: vem annars än minja playmaker och grym teknik står som given segrare
Ol: falkelind eller erik ahlberg men måste nog rösta på ahlberg han har varit och är bästa o-line i ss
årets spelare:!! johan ingerman / tom marsan
|
|
|
Post by Oyea on Aug 19, 2007 22:19:58 GMT 1
Minja borde vinna db tycker jag också, men han spelar inte mer nu, så någon annan är mer värd det.
Falkelind borde vinna bästa o-line. enkelt - han är bara den bästa o-line
stål borde vinna wr och mvp, han gör så mycket tds att de inte är kul längre. han leder nog poäng-ligan överlägset i sverige, om det nu finns en poäng-liga i sverige.
rugeland ska vinna lb. solklart!
|
|
|
Post by superstar on Aug 19, 2007 22:49:56 GMT 1
Ja minja e ju på collage nu så någon annan får nog ta och fylla den platsen!
|
|
|
Post by TB on Aug 20, 2007 14:39:48 GMT 1
BD ska utan tvekan ha coach of the year award!
ps. Bara för att han spelar på college nu så betyder väl inte det att han inte är årets rookie. minja det är (it is)
|
|
|
Post by college on Aug 20, 2007 14:50:26 GMT 1
Vilket college är Minja på`?
|
|
|
Post by Ang minja on Aug 20, 2007 15:49:52 GMT 1
Philip går på KTH där han läser industriell ekonomi 180p
|
|
|
Post by Fact on Aug 20, 2007 22:29:30 GMT 1
Minja är i USA... Wisconsin-LaCrosse
|
|
|
Post by Mina favoriter on Aug 21, 2007 11:21:27 GMT 1
Årets import: Tom Marsan, otroligt viktig för sitt lag och när o-line läcker skapar han något själv.
Årets QB: Carl-Johan Haraldsson, enda svenska qb med speltid. Behöver inte säga mer.
Årets RB: Pelle Björnehammar, har fått igång ett springspel i det, förra året, så passorienterade Limhamn och han gör det bra.
Årets WR: Johan Ingerman, efter en stenhård batalj med Stål. Ingerman är en playmaker av rang.
Årets OL: Falkelind, tufft utmanad av Ahlberg. Stor, stark, rörlig och mer atletisk än de flesta OL i sverige. Ingår precis som Ahlberg i ett starkt kollektiv men kommer få det tuffare nu när Falk lämnat för college.
Årets DL: Mike Andersson, tuff spelare som aldrig ger upp. Bra motor och en playmaker på Limhamns defense. Självklart är konkurensen stenhård med CC d-line men ingen står ut på samma sätt där.
Årets LB: Ola Rugeland, bra näsa för bollen, playmaker, bra sidlinje till sidlinje, bra tacklare, bra på att fylla. Svagheten är coverage i openfield och då ffa djupt. En av superseriens mest kompletta spelare. Calle Ingerman ser jag som arvtagaren.
Årets DB: Fredrik Haraldsson, har en förmåga att vara på rätt ställe, läser bra och har till i år blivit bättre på att fylla på run. Mean Machines bästa, läs säkraste, tacklare. Här i stark konkurens med Minja som tyvärr flyttats runt en del i Tyresö pga spelarbrist/hans atletiska förmåga och därför inte alltid kommit till sin rätt.
Årets special teams-spelare: Jens Alnevik, som det ser ut just nu. Jens säkrade segern mot CC i en tät drabbning med säkra sparkar. Olas chanser har oftast spolierats av snappern eller holdern men kapaciteten finns. Detta kan avgöra i helgen då Jens och Ola möts.
Årets rookie: Philip Minja, ser ingen annan som har en chans på denna titel trots att Minja missar Tyresös 2 sista grundseriematcher. Bra atlet som används på offense, defense och special teams.
Årets spelare: Med tanke på att endast spelare som vunnit några av de andra kategorierna är med i denna kategori så är det en jämn fight mellan Ola Rugeland och Johan Ingerman...
|
|
|
Post by Endofstory on Aug 27, 2007 17:48:41 GMT 1
Grundserien är nu slut. Och mina vinnare är följande:
Årets import: Tom Marsan. Bästa import sverige sett på länge
Årets QB: Carl-Johan Haraldsson. Finns ingen annan svenks så
Årets RB: Marcus Seger. Springer bollen väldigt bra i CC.
Årets WR: Johan Stål. Han och Ingerman är helt olika spelare. Men Stål har gjort mer iår.
Årets OL: Falkelind. Stor, Stark, Elak. Han är allt en coach vill ha på OL
Årets DL: Fredrik Vikberg. Killen är stark som en oxe och det har man sett iår. Han köttar i mitten och gör de hur bra som helst
Årets LB: Ola Rugeland. Han och Ingerman är väldigt bra iår. Men Rugeland gör lite mer för sitt lag
Årets DB: Fredrik Haraldsson. Han är den enda DBn som är värd att nämna förutom Minja. Men minja är inte i Sverige längre. Så Haraldsson vinner detta enligt mig
Årets special teams-spelare: Jens Alnevik. Rätt så klart
Årets rookie: Philip Minja. dominerade som rookie. dom matcher han var med
Årets spelare: Stål eller Rugeland. Jämn kamp. Stål har gjort så många TDs och är ovärderlig för sitt lag. Stål vinner
|
|
|
Post by KurtKobain on Sept 14, 2007 10:08:14 GMT 1
Season Awards.
Årets import: Tom Marsan.
Årets QB: Carl-Johan Haraldsson.
Årets RB: Marcus Seger.
Årets WR: Johan Stål.
Årets OL: Thomas Falkelind.
Årets DL: Fredrik Vikberg.
Årets LB: Ola Rugeland.
Årets DB: Fredrik Haraldsson.
Årets special teams-spelare: Jens Alnevik.
Årets rookie: Philip Minja.
Årets coach - Todd Ferguson
Årets MVP - Mycket snack mellan Rugeland, Stål, Ingerman. Många säger att Ingerman är bättre än Stål som WR, det må vara så. Men det viktiga är här att Stål har gjort så mycket mer för sitt lag än vad Ingerman gjort. Utan Stål hade CC inte vart såhär långt. Limhamn däremot har 2 till LL Receivers som är väldigt duktiga. MVP går till Stål om jag bestämmer
|
|
|
Post by Dave Grohl on Sept 14, 2007 14:29:13 GMT 1
Limhamn hade inte varit i final utan Ingerman...
|
|