|
Post by exdiaq on Jun 16, 2007 13:50:00 GMT 1
Speciellt Donkan och Burger King, gratismat till linjekillarna Tänk så mkt man kommer kunna spara in som linje, säkerligen fyrsiffrigt
|
|
|
Post by ide on Jun 17, 2007 16:26:38 GMT 1
Erkänn Mitt förslag va bra
|
|
|
Post by jons rosell on Jul 31, 2007 21:45:52 GMT 1
Till detta kommer kiosk, supportergrejer, fieldequipment, sjukvårdsprylar, telefon och en hel del annat som spär på utgifterna. borde inte lämpligtvis kiosken gå plus, åtminstonde på hemmamatcherna?
|
|
|
Post by na on Aug 2, 2007 22:08:18 GMT 1
Speciellt Donkan och Burger King, gratismat till linjekillarna Tänk så mkt man kommer kunna spara in som linje, säkerligen fyrsiffrigt ett bättre förslag skulle vara att man på den lokala hamburgerresturangen får dem att dela ut fribiljetter till matcherna, så sprider man budskapet om sporten, och förhoppnignsvis skulle även det göra att någon/några extra kom på matcherna => mer sponsorpengar, eftersom fler ser reklamen på arenan
|
|
|
Post by Gar natt lag upp on Aug 8, 2007 11:48:58 GMT 1
Går nått lag upp?
STU: Har talangen och många duktiga skills, men har inte dominerat div1(som TRC gjorde) men vunnit jämna matcher, med några kvalitetsamerikaner skulle de kunna vara ok i SS, vet inte om de själva vill upp då de bara funnits i 2 år och de vill nog låta organisationen sätta sig först
DIF: Laget SAFf vill ha upp pg av namnet, visst derass ungdomssatsning är ny men den är usel, trots namnet är de uselt organiserade och då talar vi inte bara om alla Blagsfadäser, Alaget är tunga springer sin option tungt och tuggar yrds, men mot betydligt mer atletiska SS försvarare kommer det bli annorlunda, förra året pulveriserade CC dem i en scimm i år så smiskade AJ dem rätt hårt, verkar ha en rejäl omsättning både på spelare och coacher varje år
Göteborg: 18 man senaste matchen, de 18 som spelar har helt klart talang, men organisationen finns helt enkelt inte där och de vill nog inte upp heller
Norrköping: Senast pantrarna var uppe var det ju en rejäl flopp, numera kunniga coacher och en hel del talang, men ingen ungdomskultur och att de är nya i ettan gör att de stannar MINST ett år till
|
|
|
Post by hmmm on Aug 8, 2007 12:10:52 GMT 1
(Gar natt lag upp) Vet inte vad han pratar om. Dif blev inte pulveriserade av Carlstad i förra årets Scrimige dom höll sig faktiskt ganska bra med bara 6-0 till CC. Så ta reda på fakta innan du skriver nåt.
|
|
|
Post by Haha on Aug 8, 2007 16:00:51 GMT 1
haha om du hade varit med på det lägret mot dif hade du sagt annat... 6- 0 ?? haha
|
|
|
Post by Storken on Aug 12, 2007 0:47:40 GMT 1
Jag anser att ett stort problem till en tam utveckling av svensk amerikansk fotboll ligger på den allra första nivån. Vi spelar tyvärr i en sport där vi får dom överblivna " atleterna " från hockey och fotboll mm. Amerikansk fotboll är sällan ett första val för ungdomen och det är ett problem, halvt omöjligt att lösa i vårt avlånga land. Vi måste ställa spelare på platser efter storlek och inte kompetens. Jag har spelat i lag där linje spelare har varit både snabbare och haft bättre händer än recivers, men pga deras storlekar tvingats in i fack, för att det är brist på annat. För många är amerikansk fotboll ett andra hands val, en chans att tillhöra något, en hobby för att verka tuff och cool. Sverige har nu väldigt många duktiga spelare, men våran hobby nivå rår ju som sagt inte på dom större nationerna. Våra föräldrar är dom som inspirerar till val av hobbys. Så länge en liten pojke eller flickas pappa inte säger " Men pröva på Amerikansk fotboll, det är jätte kul, och jag tror det skulle passa dig. " så tror jag inte rikstäckande sponsorer och alla andra bra, men tyvärr inte så fruktbärande ideér kommer ha så stor genomslagskraft i sverige.Sporten måste förankras i svenska folkets minnen, och om minnen inte vädras till och från suddas dom ut. För att låta elak så är min fråga rätt enkel. Vad ska vi göra för att locka atleter och första handsval i den utsträckning att sporten blir så pass stor att fler än dom närmsta sörjande tittar på matcherna, och lokala bolag står för sponsringen. Dom ända lösningarna jag ser för sportens välbefinnande i sverige är att vi själva med hela våra hjärtan sprider sporten till dom närmsta runt omkring oss. Det andra alternativet är att bli invaderade av USA. Som sagt, denna fråga är vårat Everest.
|
|