|
Post by Tommy Lindgren on May 31, 2007 17:05:48 GMT 1
Hej alla fotbollsälskare! Har en fråga ang. matchfilmer från Superserien, går det att komma åt dessa på något vis? Tacksam för seriösa svar från någon som är insatt.
|
|
|
Post by hm on May 31, 2007 21:28:41 GMT 1
Jag vet att Oud, tror jag det var, försökte starta upp något projekt förra året. Ett projekt som gick ut på att dela med sig av matchfilmerna via internet i utbyte av egna matchfilmer.. eller nått liknande. Kommer inte riktigt ihåg, och vet heller inte om det gick vidare med hela idén.
hej!
|
|
|
Post by StefanOud on May 31, 2007 21:39:55 GMT 1
Hej Tommy.
Det finns ett organiserat filmutbyte mellan Superserieföreningarna. En överenskommelse har gjorts angående kvalité, format, tid för utbyte och så vidare.
Än så länge har det inte förts något samtal om huruvida dessa ska göras tillgängliga för "allmänheten".
Min egen åsikt, inte Arlanda Jets, är att om filmerna ska göras tillgängliga måste samtliga Superserieförningar vara överens om detta.
Kontakta Ingrid Svensson som sitter i förbundsstyrelsen med ansvar för Superserien. Hon kanske kan hjälpa dig med en förfrågan till föreningarna.
|
|
|
Post by seeda on May 31, 2007 21:46:35 GMT 1
sluta snåla börja seeda thepiratebay.orgskulle säkert höja intresset för am- fotboll ;D
|
|
|
Post by GO on Jun 2, 2007 18:23:13 GMT 1
Släpp filmerna loss, det är vår! Finns det ett utbyte mellan SS lagen så finns det inget som talar emot att allmänheten inte skulle kunna få ta del utav dem också, enligt min mening iaf.
SAFF lär väll ha tillgång till en server, annars har jag tillgång till en server, så kan vi lägga upp filmerna för allmän beskådning. Går ju att fixa på mindre än en arbetsdag, inget stort projekt precis. Ut med tummen! Håll i trosorna för nu kör vi!
|
|
|
Post by wwehd on Jun 2, 2007 18:27:43 GMT 1
sluta snåla börja seeda thepiratebay.orgskulle säkert höja intresset för am- fotboll ;D Om nu filmerna skall göras tillgängliga för alla, så rekomenderar jag starkt att inte blanda in piratebay.org eller andra siter som kan komma ifråga för diverse brottsutredningar. Det sista den här sporten behöver är att figurera i sammanhang där man rider på lagens knivskarpa udd.
|
|
|
Post by Knute Rockne on Jun 2, 2007 19:05:25 GMT 1
It would be nice to follow the Superserien teams live. Sundbyberg baseboll in Stockholm has play by play live on the Internet. Put a match speaker on the Internet. It doesn't cost much. We want to know what Stockholm and Carlstad are doing.
|
|
|
Post by seeda on Jun 3, 2007 13:19:50 GMT 1
"Om nu filmerna skall göras tillgängliga för alla, så rekomenderar jag starkt att inte blanda in piratebay.org eller andra siter som kan komma ifråga för diverse brottsutredningar.
Det sista den här sporten behöver är att figurera i sammanhang där man rider på lagens knivskarpa udd. "
ja du wwehd vi tackar för din åsikt, men vad är det för olagligt att lägga ut matchfilmer på piratebay , ett lätt och snabbt billigt sätt att sprida filmerna på . Jag var på en match där det var medlemar från Hells Angels skulle jag ha gått därifrån så jag inte skulle bli inblandad eller skulle domaren blåst av matchen så att sporten inte skulle behöva figurera i sådana sammanhang?
seeda
|
|
|
Post by wwehd on Jun 3, 2007 14:36:43 GMT 1
"Om nu filmerna skall göras tillgängliga för alla, så rekomenderar jag starkt att inte blanda in piratebay.org eller andra siter som kan komma ifråga för diverse brottsutredningar. Det sista den här sporten behöver är att figurera i sammanhang där man rider på lagens knivskarpa udd. " ja du wwehd vi tackar för din åsikt, men vad är det för olagligt att lägga ut matchfilmer på piratebay , ett lätt och snabbt billigt sätt att sprida filmerna på . Jag var på en match där det var medlemar från Hells Angels skulle jag ha gått därifrån så jag inte skulle bli inblandad eller skulle domaren blåst av matchen så att sporten inte skulle behöva figurera i sådana sammanhang? seeda Nu ska inte detta bli till en disskusion angående HA's vara eller icke vara. Men tyvärr tror jag nog att deras närvaro på en match hade kunnat påverka vissa andra personers val att gå dit eller inte. Nog om just den saken. Menar du verkligen allvar med att vi då skall säga till media att våra matchfilmer går att hitta på en site som har den historian som just piratebay.org? Jag tror att det bara skadar oss i långa loppet, då media inte brukar vara direkt dåliga på att dra egna slutsatser. Och att då figurera i sammanhang med siter som är under brottsutredning finner jag ytterst tveksamt. Förstår du inte det kan jag rekommendera A-kursen i mediakunskap som ges vid de flesta av Sveriges universitet och högskolor.
|
|
|
Post by Media on Jun 3, 2007 15:36:24 GMT 1
Så vi garanterat vet att du inte förstår, för är det nått som vi i branschen är allergiska mot så är det institutions förslöade teorifanatiker, låsta vi gamla paradigm om hur det fungerade igår utan någon som helst verklighetsförankring.
Förslagsvis så används Saffs nätportal.
|
|