|
Post by Raven on Apr 25, 2007 18:52:04 GMT 1
|
|
|
Post by Raven on Apr 25, 2007 23:50:25 GMT 1
Vilka Benedictine coachar e det som kommer?
|
|
|
Post by Coach Golan on Apr 26, 2007 8:16:42 GMT 1
Coach Wilcox (HC) och Coach Stammers om jag inte missminner mig.
|
|
|
Post by Svenskar on Apr 28, 2007 10:07:04 GMT 1
Har hört att Benedictine ska vara en riktig "Svensk" skola, vilka har lirat där?
Stämmer det att Coach Wilcox var Sveriges första förbundskapten?
|
|
|
Post by Publik on Apr 29, 2007 19:49:06 GMT 1
Jesper Johansson SMM Kristian Stenshamn AJ
AJ import Guido Trinidad var även han från Benedictine
|
|
|
Post by TRC on Apr 30, 2007 2:07:49 GMT 1
Rosenholtz spelade för Benedictine
|
|
|
Post by Calle Haglind on Apr 30, 2007 8:11:33 GMT 1
De jag kommer ihåg är... Jakob Nilsson U86 Per Nilsen U86 Jesper Johansson SCW Björn Lindén U86 Chris Makondoul SMM Richard af Uhr U86 Andreas Hont HE Mikael Sjöberg ÖBK Christian Stensam AJ Rickard Rosenholtz TRC Mario Santos SC tränade där kortare tid... Arlanda hade en QB som var där. Hjälp mig Oud, vad hette han? Det är säkert fler men ... De coacher som varit där är Tomas Ahlberg HE Lars Lindgren JR själv var jag där och coachade under säsongen 1993... F-n börjar bli riktigt gammal nu!
|
|
|
Post by Stefan Oud on Apr 30, 2007 8:27:35 GMT 1
Calle, så klart jag hjälper till. Tobbe Haire hette han.
|
|
80
Bänkvärmare
|
Post by 80 on Apr 30, 2007 9:27:12 GMT 1
Några till som gått på BC:
Martin Wiman - Norrköping Micke Berg - Örebro Zareh Mansourian - 86ers
Coach: Jocke Storm
Har säkert missat någon…
Sedan finns det ett par andra svenskar som varit där, men inte spelat fotboll utan golf, fjollboll och till och med teater (!).
/Rikard af Uhr
|
|
|
Post by Greg Hancock on Apr 30, 2007 9:35:32 GMT 1
Sen har väl några varit där och faktiskt pluggat också? Fast det kanske är sekundärt i sammanhanget
|
|
|
Post by nevaR on Apr 30, 2007 21:08:27 GMT 1
Kul att svenska klubbar tar initiativ och studerar collegelag. Men jag e maste ifragasatta valet av just Benedictine? Visst, dom e ett "winning program", men vilka spelar dom? Tror att SMM, CC och kanske till och med Jets skulle vinna mot Ravens. Efter att ha bott snart 10 ar i Kansas, har jag sett dem spela och trana. Jag har aven vanner som har spelat, eller spelar for Ravens. Fotbolls nivan ar skrammande dalig for ett college lag, aven fast de e NAIA. En nara van till mig spelar for Ravens nu och jag citerar honom: "I'd rather take a bullet to the head then play another season for this team and these coaches". Och nej, han e inte 3e string, utan starter. 3 vanner till spelade for Ravens och de valde alla att sluta efter en sasong eftersom Ravens fotbolls program skulle va inget mindre an katastrof enligt dem.
Jag tror att Wilcox kommer ha mycket att lara fran herrarna Oud och Andersson, inte tvartom.
Ni kan posta er kritik mot mig nedan, eller sa kan jag oppna en ny topic med namnet "hate the hater"
|
|
|
Post by Garry N on Apr 30, 2007 23:41:24 GMT 1
I så fall har dom gått tillbaks ordentligt under den 10 års perioden du sett dom. (Vilket iof inte är omöjligt, erkänner villigt att jag inte följer NAIA överhuvudtaget).
Men när de var här i mitten av 90-talet mosade deras b-uppställning enkelt Europas då bästa lag, Nordic Vikings. Sen sprang samma b-uppställning över 86ers med händerna bakbundna. (Ok, något överdrivet kanske, men klasskillnaden i bägge matcherna var minst sagt stor, och många Benedictine starters var inte med på resan).
Visserligen har vi gått framåt, åtminstone när det gäller toppen, här sen dess, men Vikings bestod av ett gäng riktigt kvalitativa spelare, med NFL-E (som då hette World League) QB'n Tim Peterson i spetsen.
mvh Garry N
|
|
|
Post by StefanOud on May 1, 2007 21:00:04 GMT 1
Jag tror ingen kommer att bita på NevaR lilla, söta inlägg. Benedictine skulle lätt krossa samtliga lag i Sverige.
|
|
|
Post by asdasd on May 1, 2007 23:49:32 GMT 1
Och det vet du Stefan? har ni eller nåt annat svenska lag spelat mot dem på de senaste 12 åren?
Jag vet förövrigt att Citatet om hans kompis stämmer. verkar vara en riktig skitskola..
|
|
|
Post by RonkainenJ on May 2, 2007 22:47:02 GMT 1
Ge er så barnsligt ni beter er som kastar denna skit. Dom var här och en del spelare fik massor av kunskap av dessa herrar. Vad har det i såna fall att göra med hur dom spelar där borta??? "Jag vet att citatet om hans kompis stämmer" Lätt att tala som anonym. mvh Janne
|
|