Glad att unionen frsvann
Guest
|
Post by Glad att unionen frsvann on Apr 16, 2007 22:14:22 GMT 1
vad mumlar lusekoftan om? måste vara första gången någonsin som ett norsk lag spöar något annat lag utanför norges säl klubbar gränser
|
|
|
Post by solna chief on Apr 16, 2007 22:58:23 GMT 1
fel!, eidsvoll vann mot solna chiefs 2004 i en träningsmatch på bergshamra
|
|
|
Post by hasseb on Apr 17, 2007 10:07:18 GMT 1
Fast jag hörde att säljakten tillåtits i Svea igen
|
|
|
Post by CSM101 on Apr 17, 2007 11:37:13 GMT 1
Oslo Trolls slog Stockholm City Wildcats 1990 i Nordic Cup. Matchen gick i Hamar. Men det är nog inte så många på detta forum som var med på den tiden.
I must be getting old.......
:-)
|
|
|
Post by koreanhap on Apr 17, 2007 13:33:32 GMT 1
I know the feeling... man känner sig som en gammal gubbe när man inser att man dömt längre än de juniorerna som är på plan har levt...
*sry for offtopic btw*
|
|
|
Post by CSM101 on Apr 17, 2007 13:57:14 GMT 1
Sorry off-topic
Ja och att spela med o mot spelare som inte var födda när man själv började spela får en att känna sig ännu äldre...
|
|
|
Post by Coach Golan on Apr 17, 2007 14:46:53 GMT 1
Ett tecken på att man kanske ska börja coacha
|
|
|
Post by CSM101 on Apr 18, 2007 8:10:48 GMT 1
Coachar redan!
|
|
|
Post by nerd on Apr 18, 2007 20:08:43 GMT 1
Att titulera sig coach för jämnan är f-n patetiskt. Använd era förnamn som era föräldrar gav er. Gillar ni inte det så byt. En någorlunda normal vd springer väl inte omkring och kallar sig direktör för jämnan. Fan slappna av! Jag tycker det är skittöntigt när man begär av spelare och andra att de skall titulera en coach. Coacha är nåt du gör och visst du har titeln coach men... det är inte (förhoppningsvis) det enda du är. För hoppningsvis har du ett annat liv också!
|
|
|
Post by COACH Lundqvist on Apr 18, 2007 20:28:09 GMT 1
Och jag tycker det är skittöntigt när folk skriver anonyma inlägg och spyr galla.
Och helt ärligt, det är nog du som bör slappna av.
COACH Lundqvist
|
|
|
Post by warrior on Apr 18, 2007 20:32:47 GMT 1
Att titulera sig coach för jämnan är f-n patetiskt. Använd era förnamn som era föräldrar gav er. Gillar ni inte det så byt. En någorlunda normal vd springer väl inte omkring och kallar sig direktör för jämnan. Fan slappna av! Jag tycker det är skittöntigt när man begär av spelare och andra att de skall titulera en coach. Coacha är nåt du gör och visst du har titeln coach men... det är inte (förhoppningsvis) det enda du är. För hoppningsvis har du ett annat liv också! Och mamma döpte dig till nerd? Wow undrar hur skattemyndigheten godkände det? ;D
|
|
|
Post by Coach Golan on Apr 18, 2007 23:09:17 GMT 1
Om vi nu ska off topic så visst.
Jag kan bara svara för mig själv. Jag har definitivt ett liv utanför fotbollen, mycket bra jobb, flickvänn, snart vårt första barn, vänner, familj mm. Och detta har inget med detta att göra. Titeln COACH är inte en titel som används för att blåsa upp sitt ego, snarare för att det är en del av den diciplin och respekt som är en del av vår sport.
Inom sporten så är jag en COACH för mina spelare och de andra ledarna inom vår förening, jag förväntar mig att bli kallad det av dessa och även av andra inom vår sport i landet. Om du coachar väljer att inte bli kallad COACH så är det helt upp till dig, men jag kommer att adressera dig som Coach om vi träffas i fotbollssammanhang dör du agerar tränare.
Personligen anser jag att det är en titel som man måste förtjäna genom ledarskap gentemot och för sina spelare. Jag tycker detta är viktigt och en del av vad som gör vår sport lite annorlunda från många andra och lite mer speciellt. Att vara som alla andra är vi inte, vi är vår egen idrott med vår egen kultur och detta är en del av den.
Om du någon gång träffar en amerikansk High School, College eller NFL Coach så kommer du inte göra ett gott intryck om du kallar honom vid förnamn i fotbollssammanhang då det är så vedertaget inom vår sport att COACHERna är just COACH och inte Kalle, Lasse, Jonte eller liknande.
//COACH Golan HC Jets U16
|
|
|
Post by Alexander on Apr 18, 2007 23:39:55 GMT 1
kallas man coach för att det är amerikansk fotboll ? eller för att AMERIKANSK fotboll kommer från ja...... och där kallas alla tränare coach. oavsett om det är i golf, basket, football, track & field eller fick pingis. så har nog inget direkt med sporten att göra utan dess ursprung. Jag har själv inga problem att kalla min tränare coach. Men hur ofta när ulvåkers bk är ute så säger man tränare ollson ?
|
|
|
Post by Coach Golan on Apr 18, 2007 23:49:22 GMT 1
Bra poäng, och det är fortfaranade en del av kulturen inom vår sport. Sen är det även vanligt att man i USA kallas sina coacher Sir, kanske ska vi ta upp den traditionen med (Parantes, när Coach Guivea (coachade LBs i Rhein Fire förra året, har vunnit 2st superbowls som spelare) kom in i mötes rummet stannade han alltid och med en dov röst kommer ALL RISE! och "alla" ställer sig upp och gör honnör ;D )
|
|
|
Post by Trningsmatch on Apr 19, 2007 10:15:09 GMT 1
Tydligen ska även Jets Möta Eidsvoll i en träningsmatch
|
|