|
Post by undrar on Apr 10, 2007 15:08:57 GMT 1
hur gick det på scrimmen i skövde.
vilka var heta, vilket lag var bäst, vilka var med
finns det några bilder?
|
|
|
Post by Offense on Apr 10, 2007 15:24:48 GMT 1
Det var en kontrollerad scrimm och ingen var väl "bäst" men Jets hade flest big plays, starting O för Jets var:
OL:Victor Hermansson OL:Mattias Lind OL:BP OL:Rasmus Andersson OL:Fabian Weldeborn HB:Andreas Fjäll FB:Christopher Muwanga TE:Joel Thungren WR:Nick Elman WR:Fredrik Arke
Fjäll hade många runs som var långa, både Muwanga och Jagernäs stånkade på bra i mitten
|
|
|
Post by kanske on Apr 10, 2007 15:44:34 GMT 1
jag vet att det bara var en scrim för jets och att det kan vara bra att se många spelare men varför startade inte Öhman och Jangenäs...det känns som om de bör starta även om de numera har bra konkurrens på de spotsen i jets, jag menar, resten av det som skrevs ovan känns som starting O så när som på Agust, så varför inte dem....var Agust skadad eller?
hur gick den till och hur många spel blev det per lag?
|
|
|
Post by D on Apr 10, 2007 16:05:48 GMT 1
Hur var det med Defence då? starts/stats?
|
|
|
Post by sg on Apr 10, 2007 16:12:30 GMT 1
då många linjemän i AJ dubblar så märktes det när de var inne och inte, men de rookies som var med gjorde ett bra jobb, de hade en 2 nya safetys, den ena från ekeby, duktig, en pick bland annat och den andra var öström som är gammal linebacker, det märktes ochså på springspelnen när blanck var inne och inte.
|
|
|
Post by Defense on Apr 10, 2007 16:33:57 GMT 1
August var bortrest, Öhman skadad och Jangenäs delvis skadad
Defense starters(rullade mycket dock) DL:Marcus Hillerström DL:David Furmanski DL:BP DL:Victor Hermansson LB:Blanck LB:Joakim Jonsson LB:Thomas Sehlan SS:Andreas Öström CB:Moe Kadhokai CB:Patrik Johansson FS:Victor Hillerström
|
|
|
Post by brsrk on Apr 10, 2007 17:00:52 GMT 1
Från Djurgårdens sida får vi vara nöjda med scrimmen. Lite rörigt i början, vi hängde inte riktigt med i tempot under första serien. Våra kortare springspel blev lite väl korta, men det var hyffsat med större spel. Defensivt fungerade det ganska väl, trots en del misstag. Vi hade många rookies som spelade sin första "match", och de gjorde mycket bra ifrån sig. Som d-line märkte jag mest av Arlandas O-line, och den var aningen ojämn, beroende på vilka som spelade. Vissa (jag har ingen koll på vem som är vem) var klart jobbiga att tampas med, medans de jag uppfattade som reserver/rookies var klart lättare. Arlanda var ju det bättre laget, men det känndes som om vi gav dem bättre motstånd än förra året.
|
|
|
Post by MJ on Apr 10, 2007 17:55:14 GMT 1
jag skulle först vilja tack DIF för scrimmen, det är alltid roligt att få börja smälla innan serien börjar ;D I vårat fall så stämmer det att vi hade blandad personal på O-line, men de som får ses som starters gjorde ett grymt jobb och de som var nya har potential att bli bra, behövs lite mer kunnande, aggresivitet och tekik bara så kommer det gå bra. vi hade lite många blown assignments bara som gjorde att framförallt springspelet blir svårt med en d-line eller LB i fejset när man precis får bollen, men det är ju å andra sidan misstag som lätt går att åtgärda. för oss RB så spelade vi 5 spel var per 10 serie, sen steg ooohman av med en mindre känning och då roterade vi mer, måste säga att jag är nöjd med hur laget spelade på offense, och med mer träning och utan 7 träningar på 3 dagar i kroppen kommer det gå bra i serien. ALLA RBs gjorde en bra scrimmage, och det kommer bli en spännande säsong som man ser fram emot!!! till slut vill jag bara säga att jag är inte skadad, första gången på jättelänge, så jävla skönt!! ;D / Mathias Jangenäs, Jets
|
|
|
Post by bilder on Apr 11, 2007 16:59:22 GMT 1
någon som har bilder från scrimmen?
|
|
|
Post by finns hr on Apr 11, 2007 17:31:51 GMT 1
|
|