|
Post by Jon on Apr 3, 2007 9:32:15 GMT 1
Det står att Jojje ska få "en del" speltid i försauppställningen.
Är inte det ganska rätt av Crusaders i sånt fall att låta juniorer man tror på få "en del" speltid? Står väl knappast att han ska starta och lira 100% av speltiden.
|
|
|
Post by Nyfiken on Apr 3, 2007 10:11:12 GMT 1
Såg att Sean Cotten QB tillhör SMM kommande säsong, stämmer detta?
|
|
|
Post by Aftonbladet on Apr 3, 2007 10:20:05 GMT 1
Ja, det stämmer. Han satsar på att bli Sveriges QB i VM och behöver därför mycket träningar. Han bor ju i Stockholm och för att kunna träna så mycket som möjligt har han börjat lira med SMM.
|
|
|
Post by AA Anonymt AS on Apr 6, 2007 15:12:15 GMT 1
Till Jojo Bevara Republicans i Superserien! För att hålla ryktet uppe som en "rekryterande förening som dammsuger fotbollssverige på talanger", tog jag direkt kontakt med några Jamtlandsspelare när det viskades om att Republicans skulle kliva ner från högsta serien. Denna kontakt bestod i att jag som Sportchef för Crusaders hade ett informellt samtal med en handfull spelare, vilka jag för övrigt känner sen min tid i Östersund. Då det i förra veckan framkom att Jamtland satsar på att stanna kvar i Superserien under 2007, fattade jag dirket beslutet om att inte diskutera mer med dessa spelare. Jag uppmanar nu samtliga Superserieföreningar i Sverige att inte rekrytera från Jamtland! För egen del ser jag hellre att Republicans är kvar i Superserien än att vi i Crusaders får ett par-tre spelare. Jag är övertygad om att Jamtland, som redan her en liten trupp, vid en förlust av några nyckelspelare kommer att få det svårt att genomföra en hel säsong 2007. Detta är ett löfte som jag gett till Republicans ordförande, Fredrik Åström. Jag hoppas nu att fler ställer upp på min uppmaning. Naturligtvis kan ingen hindra någon spelare som av fri vilja vill lämna klubben - men jag hoppas att alla föreningar i Sverige låter bli att aktivt värva från just jamtarna! Och vad gäller våra värvningsförsök från andra föreningar, så har jag inget att säga Även solen måste få ha sina fläckar! Med vänlig hälsning Rikard Borg Sportchef Carlstad Crusaders ”Hellre Fem silver med Carlstad, än Ett guld med Stockholm” Vad hände RIKARD BORG? Om man läser citatet som du klistrade in ser man vad som hände!! REPS drog sig ur SS. Så ur den synpunkten tycker jag nog att Herr Borg har ryggen fri. Även fast kanske innebär ett avbräck för REPS i lägre div spel. Ps Grattis till guldet i förskott (nu är det bara upp till bevis)
|
|
|
Post by Nyfiken on Apr 12, 2007 21:34:11 GMT 1
Vilken blir Carlstads nya matchdräkt? den svarta eller den röda?
|
|
|
Post by Jofa on Apr 13, 2007 7:33:17 GMT 1
Den svarta....
|
|
|
Post by Nyfiken on Apr 16, 2007 9:04:42 GMT 1
Såg på CC hemsida under roster för A-laget, att man plockat bort en del namn, men man har inte skrivit upp sina nyförvärv. Är det så att det inte är 100% klart med dessa, eller har man bara inte uppdaterat sin laguppställning för 2007?
|
|
|
Post by Klara on Apr 16, 2007 10:26:44 GMT 1
Du kan vara lugn. De är klara, men CC har en helt kass hemsida.
|
|
|
Post by AdamBertil on Apr 16, 2007 11:48:33 GMT 1
Hemnsidan duger för sin uppgift men webmastern verkar vara oduglig på att uppdatera. Men han kanske inte får nån info?.
|
|
|
Post by CC on Apr 16, 2007 13:44:16 GMT 1
heller så har han helt enkelt inte tid med det just nu..! kanske har annat att göra än att uppdatera på hemsidan!
|
|
|
Post by VF on Apr 28, 2007 9:33:34 GMT 1
|
|
|
Post by hmmm on Apr 28, 2007 9:46:40 GMT 1
Några gissningar på vem värvningen är som kommer att "skaka om fotbollssvergie?"
|
|
|
Post by NFLE on Apr 28, 2007 9:50:10 GMT 1
CJ Blomvall?
|
|
|
Post by Nu on Apr 28, 2007 10:06:33 GMT 1
Min första tanke var att det är David Jonsson (han nämns väl inte i artikeln) de pratar om. Men den värvningen är ju redan känd så den lär inte skaka om särskilt mycket en andra gång.
Mycket möjligt att CC bygger upp nyheten så för att de ska få så stort utrymme som möjligt framöver.
Men visst. C-J Blomwall skulle nog skaka om en del.
|
|
|
Post by Nyfiken on Apr 28, 2007 11:38:54 GMT 1
???Har just läst artikeln, och efter det man läst tidigare på detta forum, så skulle det vara 4 spelare från Jämtland. I artikeln så nämns bara 3, är det så att 20-årige Robin Lindgren inte skall spela i Carlstad eller anser Johan Larsson att detta inte är något nyförvärv att tala om. Det kan ju också vara så att han bestämt sig för någon annan klubb, detta är bara spekulationer, men man börjar undra. Är det någon som är insatt och kan svara på detta är jag tacksam.
|
|