|
Post by superstar on Apr 28, 2007 13:47:56 GMT 1
Det gick rykten om att Blomwall skulle spela med tyresö i år också. Han kom själv in och dementerade ryktet med motivation att han bor i usa och hans fru inte skulle bli glad att flytta tillbaks till sverige för att spela ss fotboll eller något liknande.. Så jag tror inte att Blomwall är på väg till CC eller något annat svenskt eller t.o.m. nordiskt lag!
|
|
krkan svar till nyfiken
Guest
|
Post by krkan svar till nyfiken on Apr 30, 2007 7:04:58 GMT 1
BRA ATT DU LÄSTE ARTIKELN SOM HANDLADE OM ATT KARLSTAD VÄRVAT LANDSLAGSMÄN. Är kanse detta svaret på frågan ? Är inte spec insat men så tolkade jag detta iallafall.
|
|
|
Post by Nyfiken on Apr 30, 2007 7:20:35 GMT 1
Tack för svaret, men det stämmer inte. Det var bara 1 som var med i artikeln som är LANDSLAGSMAN. Så jag tror inte att du är så insatt. Kan väl säga att jag såg Robin Lindgren i EM förra sommaren, så han är också LANDSLAGSMAN i så fall. Men min fråga är fortfarande, skall han spela i Carlstad eller inte?
|
|
|
Post by Johan L on Apr 30, 2007 9:00:04 GMT 1
Robin har skrivit på för oss och dessutom varit nere på träningar. Han kommer dock inte flytta ner förrän början på juni. Varför han inte är nämnd är en ren taktik.
Johan Larsson
|
|
|
Post by News on May 2, 2007 9:42:35 GMT 1
|
|
|
Post by Kingen on May 2, 2007 11:50:43 GMT 1
Det är bara att lära av Carlstad av deras relation med press!!!
All credit till herr sportchef.....
|
|
|
Post by bra on May 2, 2007 19:15:14 GMT 1
De här har Carlstad Crusaders värvat: Johan Björn, Thomas Falkelind, Jörgen Olofsson, alla Jämtland Republicans, Christian Forsman, Kalle Flognman, båda Karlskoga Wolves, Georgi Kalbin, Daniel Olsson, båda Örebro Black Knights, Abdel Seidou, Arlanda Jets. Amerikanen Javid Shoemaker ansluter dessutom efter sommaruppehållet
|
|
|
Post by Mumudu on May 2, 2007 19:49:52 GMT 1
Å ändå är det ju vi SMM som värvar sönder hela Sverige och inte har några egna produkter...
|
|
|
Post by Ref on May 3, 2007 13:46:18 GMT 1
Värvat sönder vet jag inte.
Att spelare väljer att gå till SMM för utväckling är ju inget oväntat se bara vart CJ-Björk & Christian Malm är idag.
Skulle inte förvåna mig om det var så att de spelarna i DIV 1(i stockholm) vill satsa lite mer på sig själva och kliva upp ett steg till superserien.
Då är det inte mycket och välja på; AJ, TRC eller SMM
Sen att SMM har haft "TUR" som ni andra skulle ha sagt med deras 8 sm-guld, så blir det väl ofta att folk går dit.
det där med tur är väl en härlig grej va ! ;D
|
|
|
Post by Jörgen Wedmark on May 4, 2007 17:25:16 GMT 1
Här är Jamtland är vi naturligtvis stolta över att vi har gossar som ska spela för Carlstad i år. Så förutom värvade spelare så har man även lyckats värva en hel del nya fans.
Peace Out!
Jörgen Wedmark
|
|
|
Post by player 42 on May 4, 2007 19:54:07 GMT 1
Det stämmer som skrivs. Blomwall och den Linje som vann SM-guld 2001 samt Oscar Strauss kommer avsluta säsongen för tyresö. Hört det från flera källor.
|
|
|
Post by Nisse on May 4, 2007 20:49:56 GMT 1
Jaha....vilken var nu värvningen som skulle presenteras i torsdags som "skulle skaka om hela fotbolls-Sverige"? OMG! Snälla säg inte att det var Robin Lindgren han menade! Det var ju allmänt känt sen länge att han funderade på CC.
Än så länge är det ju inte direkt några WOW-värvningar. Men inte någon värvning som ens ruskar om en lite, och allra minst skakar om nån!!!
Mycket bra spelare allihopa, CC ser väldigt starka ut i år.
Det kanske är CCs år iår, nu när Superserien är tunnare och sämre än nånsin.
|
|
|
Post by Undrande on May 4, 2007 21:18:58 GMT 1
Hur kommer det sig att "superserien ar tunnare och samre an nagonsin" och samtidigt ar landslaget, som bestar av superserie-spelare, battre an nagonsin?
Som vanligt ar allt at helvete, pa tillbakagang, vardelost osv...
att ni orkar...
Toppen i superserien och juniorverksamheten ar battre an nagonsin skulle jag vilja saga.
vilket ar var det battre? 2001 var ett ganska bra ar. 1995 och 1997 likasa.
Borjan av nittiotalet.. kanske.
Vi har nu 5 lag i superserien med starka coachingstaber. Detta ar mycket viktigt. Lagen ser heller inte ut att gora kortsiktiga satsningar, vilket ocksa ar viktigt. Jag ar hoppfull infor framtiden!
|
|
|
Post by Jonah on May 5, 2007 10:17:08 GMT 1
Jaha....vilken var nu värvningen som skulle presenteras i torsdags som "skulle skaka om hela fotbolls-Sverige"? OMG! Snälla säg inte att det var Robin Lindgren han menade! Det var ju allmänt känt sen länge att han funderade på CC. Än så länge är det ju inte direkt några WOW-värvningar. Men inte någon värvning som ens ruskar om en lite, och allra minst skakar om nån!!! Mycket bra spelare allihopa, CC ser väldigt starka ut i år. Det kanske är CCs år iår, nu när Superserien är tunnare och sämre än nånsin. Lova mig en sak snälla Nisse. Bli ALDRIG involverad i mediarelationer i din förening. Vad är det för fel av CC att säga till Media att värvningar "skakar om" för att media ska ha ett intresse av att skriva om dem? Fast det hade kanske varit bättre om vi följt Nisses exempel. "Hej, kul att ni ringer från er tidning och vill skriva om oss. Men, nej, Serien är svagare än på länge och vi har inga värvningar som är värda att skriva om. Men ring gärna nästa år igen för att kolla läget".
|
|
|
Post by Norrlnning on May 5, 2007 10:28:12 GMT 1
Jaha....vilken var nu värvningen som skulle presenteras i torsdags som "skulle skaka om hela fotbolls-Sverige"? OMG! Snälla säg inte att det var Robin Lindgren han menade! Det var ju allmänt känt sen länge att han funderade på CC. Än så länge är det ju inte direkt några WOW-värvningar. Men inte någon värvning som ens ruskar om en lite, och allra minst skakar om nån!!! Mycket bra spelare allihopa, CC ser väldigt starka ut i år. Det kanske är CCs år iår, nu när Superserien är tunnare och sämre än nånsin. Lova mig en sak snälla Nisse. Bli ALDRIG involverad i mediarelationer i din förening. Vad är det för fel av CC att säga till Media att värvningar "skakar om" för att media ska ha ett intresse av att skriva om dem? Fast det hade kanske varit bättre om vi följt Nisses exempel. "Hej, kul att ni ringer från er tidning och vill skriva om oss. Men, nej, Serien är svagare än på länge och vi har inga värvningar som är värda att skriva om. Men ring gärna nästa år igen för att kolla läget". Ja, det största felet är ju att man inte skakar om nån alls. Finns ingen anledning att ljuga för varesig media eller övriga föreningar. Man kan säga nått i stil med "Sen kommer vi presentera en landslagsvärvning på torsdag" eller nått sånt. För nått omskakande är det ju knappast. Även fast journalister inte är kända för att hålla sig till sanningen, finns det ingen anledning för vår lilla sport att göra detsamma. Dom skriver lika mycket eller lite oavsett vad vi kallar värvningarna, och då är det lika bra att hålla sig till sanningen. Att ha bra mediarelationer är bara positivt. Det vet vi alla. Men vi behöver inte ljuga för dom. Det skadar oss bara i längden. Så jag måste hålla med Nisse i detta.
|
|