|
Post by You do the math on Mar 23, 2007 9:38:31 GMT 1
"Att Christian är tillbaka såg jag och många med mig som ett måste"
vs .
"ALLA juniorer vill ha Chris tillbaka.... Johan tillsatte honom inte utan han röstades in med en förkrossande majoritet"
"Vår ungdomsverksamhet har backat rejält de senaste två åren och han har tagit rollen som ungdomsansvarig vilket han tidigare gjort med bravur (Ungdomskoordinator). " vs.
"...Sedan han lämnade ifrån sig ungdomsverksamheten har den rasat från Sveriges bästa till medioker."
"Skulle dock behöva ditt namn eftersom jag vill veta din bakgrund och dina erfarenheter. "
vs.
"Skulle vara kul att veta vem Publik är så skulle vi se om han lyckats med något eller om han bara sitter och spottar"
You do the math....
|
|
|
Post by Hasse on Mar 23, 2007 10:35:02 GMT 1
Vad är det du vill ha fram?
Anta ingenting utan fråga istället de som vet. Fråga vem som helst som deltog på årsmötet (ca 45st) hur det gick till.
Sluta var så bitter. Det leder ingenstans. Inte här eller i arbetslivet.
|
|
|
Post by Bur on Mar 23, 2007 13:05:55 GMT 1
Det han ville ha fram var nog att inläggen är så lika till innehållet och språk att det verkar vara skrivet av samma person. Tycker även att inlägget från "Hasse" följer samma språkmönster. Intressant! :-)
|
|
|
Post by Rekryteringsdag on Mar 23, 2007 17:41:31 GMT 1
Om någon är sugen på att vara med, så har Crusaders en rekryteringsdag för Utvecklingslaget och Ungdomsverksamheten imorgon Lördag www.crusaders.se
|
|
|
Post by Rumor on Mar 23, 2007 19:45:18 GMT 1
Heta rykten strömmar ifrån skogarna norr om Vänern om att de gjort intressanta värvningar. Det talas om toppspelare ifrån andra SS-klubbar!
Snälla CC, säg att det är sant! :-)
|
|
|
Post by www on Mar 23, 2007 22:54:52 GMT 1
Falkelind ska väl dit.Hyfsad linjevärvning väl?
|
|
|
Post by nyfrvrv on Mar 24, 2007 19:18:23 GMT 1
om falkelind spelar med cc så är det ingen dålig värvning.. vilka skulle dom andra topp spelarna vara?
|
|
|
Post by Vad hnder i CC on Mar 24, 2007 19:23:24 GMT 1
Crusaders har öppen uttagning till utvecklingslag
2007-03-24
Sugen på att pröva en ny sport? I dag har du chansen att bli amerikansk fotbollsspelare. - Vi hoppas på upp emot 40 nya spelare, säger Carlstad Crusaders sportchef Johan Larsson.
Framförallt under förra säsongen tappade Carlstad Crusaders en hel del spelare, vilket fick till följd att man inte hade nog med folk att ha ett utvecklingslag. I år gör man en nysatsning på det laget, som ska spela i lägsta divisionen som heter division 2. Först behövs dock spelare, och det är därför man i dag låter vem som helst prova på sporten. - När jag började gick man från gatan direkt in i vårt A-lag, men så fungerar det inte i dag. Nu har vi mest fyllt på A-laget från våra egna ungdomsled, säger Johan Larsson. - Därför gör vi nu en nysatsning på vårt B-lag, eller utvecklingslag eller avvecklingslag för de som inte orkar träna sex gånger veckan. Alla spelare som är sugna att vara med är välkomna. RUNT OM I KARLSTAD finns affischer med texten "Vill du bli en stjärna". Där hälsas alla välkomna till dagens öppna uttagning. Samtidigt som man rekryterar till utvecklingslaget hoppas Crusaders även på nytillskott till ungdomslagen. Totalt har Larsson förhoppningar på 20 nya spelare till vardera lag. Johan Larsson har nu figurerat som sportchef i ett par veckor, och har inte direkt legat på latsidan. Inom kort kommer Crusaders att presentera fem tunga nyförvärv. - Vi har öppnat stora plånboken rejält, säger Larsson.
|
|
|
Post by Publik on Mar 24, 2007 19:29:15 GMT 1
Crusaders hade väll bästa juniorlaget i sverige ett par år irad.Har inte fått någon inverkan på alaget?. Nu öppnar man plånboken stort för att istället köpa in spelare.
|
|
|
Post by juniorer on Mar 24, 2007 21:48:11 GMT 1
men junioerna är det väl inte så många kvar av vad jag ahr sett på rostern.. är väl bara Stigler. bjurström och falken kvar av 85 kullen`??
|
|
|
Post by Player on Mar 24, 2007 22:05:33 GMT 1
Hur gick det med rekryteringen idag då? Kom det några och visade intresse?
|
|
|
Post by LL on Mar 25, 2007 9:41:09 GMT 1
;D Ta inte i så att ni spricker där nere i Carlstad
|
|
|
Post by Berge on Mar 26, 2007 8:57:49 GMT 1
Rekryteringsdagen var väl OK. Ca 20-25st, mest unga killar.
De som spelar 2007 A-lagssäsong och vunnit guld med U19 är: Stieglert, Bjurstöm, Peter Carlsson, Per Jung, Martin Ullbrandt, Jon Bergström, Calle Asker (Johan är i USA), Jonas Mogensen, Kristoffer Hellborg, Martin Falk, Danjel Lövgren, (Jansson spelar i Marvels). Har säkert glömt flera stycken och en har jag glömt med flit ;D
|
|
|
Post by HEJ on Mar 26, 2007 14:54:41 GMT 1
Jag vet vem du glömt med flit!
|
|
HasseBengan JL Berge
Guest
|
Post by HasseBengan JL Berge on Mar 27, 2007 14:24:41 GMT 1
Några synpunkter på vad som händer i CC.
Borg offras till fördel för att få in ytterliggare en Larssons i styrelsen. Lite snopet, då Borg sprang runt för ett år sedan och kunde inte förstå varför vissa inte ville spela så länge de två bröderna hade inflytande....hmm...undrar om han förstår nu?...”Vad var det vi sa”
Gällande den katastrofalt dalande ungdomsverksamheten. Så sant att klubben inte längre är självförsörjande med spelare till A & B truppen, utan är helt beroende på rektyteringar utifrån. Det har gått så långt att man nu är tvungen att ha rookie inbjudningar för allmänheten, något som nuvarande sportchefen lade ner för 10 år sedan då det inte gav något!...men vems fel är det?
Ansvarig för ungdomsverksamheten från 2005 och ett antal år bakåt var C. Larsson. Ansvarig för 2006 var Hans Tapper. Under 2006 så tog sig U19 till en ny SM final så helt pissigt var det ju inte...för det är ju så man har rättfärdigat den tidigare U19 coachen.
Hur mycket jobb lade Sportchefen innan Borg ner på ungdomsverksamheten? Svaret är noll, med den enkla anledningen att det var inte hans jobb och det är därför man har haft en ungdomsansvarig.
Så vad gör CC??.... de byter sportchef, tillsätter den som egentligen är ansvarig för hur det är idag och till sin hjälp har han de som varit ansvariga för ungdomssidan de senaste åren. Får inte ihop det här riktigt...om man inte tittar i ett större perspektiv och bollar med iden att ut åkte en som sa emot och in kom ytterliggare en som håller med....
Utav de fem raka guldåren (00-04) så är det kvar 11 st plus 1 utelämnad vilket min gissning är C. Forsman som J Larsson fjäskade för i sin VF artikel för ett tag sedan. Det ger 12 st delat på fem år, bra eller dåligt? Men inte förändrades den bilden av ett år med Borg (och Fridberg) som sportchefer. Utan de rekryteringar som gjordes förra året till truppen har jag svårt att se hur man kunnat fullfölja säsongen som man gjorde.
Gällande kompetensen på C. Larsson så får man en helt annan bild om man pratar med de 5 som Berge nämner. Det var väl inte utan anledning som J-landslaget fick en ny HC!
Johan Larsson uttalade sig om att förbundet var diktatorstyrt, då det blev klart att finalen blir kvar i Stockholm. När han själv utfört två ”kupper” på lika många år så hänvisar han glatt till de demokratiska förordningar som föreningen rättar sig efter. Min fråga är då...sköts förbundet annorlunda??
Det är tragiskt att se en efter en som brinner för fotbollen lämna Carlstad för att det är totalt omöjligt att samarbeta med Larssons.
Till er som väljer att bli ”en av oss” som det står i rekryteringsannonsen, kom ihåg att ni har rätt att tycka så länge ni tycker som dem...och gör ni inte det så har ni den demokratiska rätten att lämna föreningen.
MVH
Hasse-Bengan
|
|