|
Post by frga on Mar 13, 2007 16:18:01 GMT 1
Hur gick det på årsmötet i Karlstad?? Vilken färg blev det på matchdräkten?? Presenterades några na spelare?? Är Johan fortfarande ordförande?? Några av de frågor som jag skulle vilja ha svar på.
Kan någon hjälpa mig med detta??
/Nyfiken
|
|
|
Post by Holly Dolly on Mar 13, 2007 20:47:48 GMT 1
Svarta dräkter Inga nyförvärv presenterades. Är väl inte på årsmöten man presenterar dem eller? Johan är inte längre ordförande.
|
|
|
Post by Guran on Mar 13, 2007 21:34:29 GMT 1
Vem blev vald i stället då? Man döööööör ju av nyfikenhet...
|
|
|
Post by Bedrup on Mar 15, 2007 8:57:48 GMT 1
Thomas Bragefors blev ny ordf. (tidigare vice)
Johan blev ny sportchef
Chris kommer att ta hand om ungdomsverksamheten och bli ny sk. Ungdomskoordinator
|
|
|
Post by VF on Mar 22, 2007 9:48:43 GMT 1
|
|
|
Post by Soapking on Mar 22, 2007 10:03:03 GMT 1
Värre än Dynastin,Falcon Crest och Dallas på en och samma gång. Nu har ju dansbandsjohan ytterligare en titel att lägga till sin CV och fått med brorsan igen på köpet. Att sen be om röster från lättduperade junisar är inget fel i stort men knappast några moraliska pluspoäng. Vad blir nästa drag i schackspelet Carlstad Crusader? Något mottdrag närmaste tiden eller väntas det till nästa årsmöte? Kanske ett massivt seniorrekryterande för röstbalansens skull? Skall detta slita i laget för att ytterligare snubbla på mållinjen? Marginalerna har ju visat sig förr att de inte är så stora på finaldagen.
|
|
|
Post by Rent spel on Mar 22, 2007 10:45:43 GMT 1
Citat av J Larsson saxat från VF "Man måste ta nästa steg, det går inte att luta sig tillbaka med armarna i kors och tro att allt ordnar sig, säger han. "
Ska man tolka det som att Borg inte gjorde sitt jobb och satt med armarna i kors? Sen verkar Borg ha god sed i att inte spilla galla i media, något verkar han ha lärt sig som sportchef vilket den nya kan ta lärdom av.
|
|
|
Post by Johan L on Mar 22, 2007 11:15:05 GMT 1
Inte Falcon Crest Vet att många blir besvikna i Janteklubben, men just nu är stämningen i laget bättre än den varit sedan det glada 90-talet. Vi har kört en bra offseason, Todd har landat och vi kommer inom två veckor att offentliggöra vårt lag inför 2007. Lita på att vi blir att räkna med! Jag har inte bett om röster och viktigt att veta är att folk röstar på vem dom vill. Det är det som kallas för demokrati. Omröstningen var dessutom långt ifrån jämn. Rikard har gjort väldigt mycket bra i föreningen och det är tråkigt att han inte är kvar. Han tackade dessutom nej till annan plats i styrelsen vilket jag kan förstå. Att Christian är tillbaka såg jag och många med mig som ett måste. Vår ungdomsverksamhet har backat rejält de senaste två åren och han har tagit rollen som ungdomsansvarig vilket han tidigare gjort med bravur (Ungdomskoordinator).
Tycker uppriktigt sagt det är tråkigt att vår lilla sport inte kan hjälpa varandra istället för att bidra till osanna rykten och skitsnack. Förstår inte var hatet kommer från.
|
|
|
Post by Johan L on Mar 22, 2007 11:26:33 GMT 1
...jag spydde inte galla i media. Citatet med armarna i kors var del i svaret hur jag skulle främja juniorverksamheten. Tror jag nämnde fem gånger att Rikard gjort ett bra jobb och att vi gärna ville ha honom kvar i föreningen. Tydligen var det inte intressant att skriva. Kom gärna med tips på hur man hanterar media. Jag har själv gått utbildning i detta och är intresserad. Skulle dock behöva ditt namn eftersom jag vill veta din bakgrund och dina erfarenheter.
|
|
|
Post by Go CC on Mar 22, 2007 11:36:52 GMT 1
Får mig att tänka på en bild med tre apor, varav den ena håller för ögonen, den andra för öronen, den tredje för munnen. (fast munnen, nej kanske inte) försöker bara vara rolig och måla en bild . Fortfarande är det svårt att få in info utifrån om mottageren inte vill lystna eller se.
Även ett ordpråk " there is no I in TEAM"." But ' there is an ME if I look .
Och detta är inte riktat till Borg.
|
|
|
Post by nyfrvrv on Mar 22, 2007 18:11:07 GMT 1
ska bli kul och se vad cc har hittat på...
|
|
|
Post by Jon on Mar 23, 2007 0:07:09 GMT 1
History repeats itself, om än i mindre skala.
Verkar som om det var Borg som tog strid mot Larsson i år och fick offras. Snyggt jobbat!
|
|
|
Post by brannifan on Mar 23, 2007 7:54:02 GMT 1
Jävligt kul att folk e så jävla nyfikan på bröderna larsson´s i CC, tänk om alla ni hae lag nere lika mycket arbete och tid på att klaga på CC, så kanske ni hade bidragit till att er förening KANSKE hade varit lite bättre än vad den e nu. Jag gillar Rikard Borg mycket skarpt, klart EN stor förlust för CC , men jag ÄLSKAR johan larsson, hans arbete och passion för denna lilla men helt klart världens underbaraste och bästa sport på jorden, det vad han gör kan man nästan inte sätta pris på. Klart att i en förening kan man INTE tycka bra om alla, så e det ju bara. Så är det bara. Kolla i i NFL, eller i andra sporter, där får spelare och ledare sprken till höger och vänster. Ofta i fotbollssverige så känns det mycket avundsjuka personer, det märks direkt, så fort det går bra för nåt lag, så är dom fuskare, och man hoppas på att dom ska förlora eller nåt, Alla Önskar att vi förlorar en final till, men samt vill ju alla lag slå SMM, eller att dom inte lyckas i Europa. Vill vi inte att det ska gå bra för svenska lag. Jag minns när jag började spela i SS 1994, då var det det 12 lag i SS, ganska mäktig. Idag ser det ut som en jävla "korpserie". Kanske var bättre förr?? Eller ?? Det går bra för SMM för att dom har en massa eldsjälar som vill hjälpa till. Kanske borde ta deras ENKLA men smidiga konsept, att göra så med alla gamla spelare. Så snälla sluta klaga på alla andra utan gör nåt bra för din förening, jag lovar att du kommer att få mycket mer tillbaka. (alla stavfel och sånt jävla skit ner jag ursäkt om).... ;D
|
|
|
Post by Publik on Mar 23, 2007 8:08:46 GMT 1
"Christian Larsson är tillbaka som ungdomskoordinator. "
Å herre gud !
Endast en bror kan tillsätta Christian på detta.
|
|
|
Post by Bengan on Mar 23, 2007 9:08:39 GMT 1
Publik, du har ingen aning om vad du snackar om. ALLA juniorer vill ha Chris tillbaka....
Johan tillsatte honom inte utan han röstades in med en förkrossande majoritet. Ni kanske har olika fotbollsfilosofi men att han är en viktig kugge för Crusaders är ett faktum. Sedan han lämnade ifrån sig ungdomsverksamheten har den rasat från Sveriges bästa till medioker. Han är en av sveriges genom tiderna mest framgångsrika ungdomsledare. Så är det bara. Du får gärna argumentera om det men du kommer att förlora Fråga coacher som BD, Thore, Jemnert, Leo, Thomas Andersson mfl som har lite koll. Inte personer som inte klarar av att få kritik utan är bortklemade av sina överbeskyddande curlingmorsor. Skulle vara kul att veta vem Publik är så skulle vi se om han lyckats med något eller om han bara sitter och spottar.
|
|