|
Post by Pablo on Mar 3, 2007 13:18:48 GMT 1
Serien närmar sig ju snabbare än man hinner med all bänkpress. Blir lite nyfiken på vilka de riktiga veteranerna är som fortfarande är aktiva.
Vi kan ju dra gränsen vid 10 spelade seniorsäsonger. Behöver inte vara alla säsonger i SS utan det räcker med att man ska spela i SS i år.
Vilka "veteraner" återfinns i lagen?
|
|
|
Post by Chilenarn on Mar 4, 2007 9:37:08 GMT 1
Smm: Jesper Johansson snart gjort 20 säsonger Peter Ohlsson Bröderna Löhr Kjelll-Ove Säfström aka Myggan Anders Hansson Lars Dahlen Fredrik Philbäck Daniel Andersson
CC: Mats Fagerström Per Rindberg Joakim Holm Kalle Flognman Johan Larsson Rikard Borg Jörgen Gustavsson
Limhamn: Magnus Nilsson(?) bytt till marvels? Magnus Lundqvist Tobias Nilsson Stefan Clavebring Nicklas Backlund Lee Hammarstedt
Jets: Kass hemsida går ej att se...
Tyresö: Daniel Norgren Johan Perlström Johan Bergholm Paul Rummelt Kent Rydberg Robert Sundberg Micke Katz Charles McCoy Benny Sehlin
|
|
|
Post by Fel on Mar 4, 2007 11:50:13 GMT 1
Har du bara gått på ålder eller? Jag vet flera av nämnda som absolut inte spelat 10 Seniorsäsonger.
|
|
|
Post by ashso on Mar 4, 2007 12:47:32 GMT 1
Ja listan är nog inte helt komplett utan snarare ett estimat mellan ålder antal år i klubben samt om spelaren har annan moderklubb då kan man nog räkna ut ett antal säsonger även där.
Men klart att några kan vara fel. Men om herr Fel vet mera varför inte då komplettera med vad du vet istället för att bara påpeka brister? Verkar vara en riktig teamplayer...
|
|
|
Post by Coach Golan on Mar 4, 2007 13:59:59 GMT 1
Jets: Kass hemsida går ej att se... Intressant att en hel hemsida kan vara kass om seniorlaget inte velat lägga upp en roster ännu, det återstår iofs över 2 månader till säsongen drar igång så varför måste den ligga uppe nu? //Golan
|
|
|
Post by Thomas Sehlan 25 on Mar 4, 2007 14:21:51 GMT 1
Veteraner i Arlanda är: Fredrick "bp" Flyghed Fredrick Arke Andreas Öström Thomas Sehlan
Dom jag vet nu som kommer spela i år.
|
|
|
Post by ashso on Mar 4, 2007 14:48:51 GMT 1
Var som så att det kom ett felmeddelande att domänen till jets sida var ledig snarare än att man kom in på den, men nu kommer man in var inne nyss och inte är den kass inte.
Sen tackar vi för ditt bidrag, finns för många gnällspikar i landet och i vår sport som sällan bjuder på något annat än anmärkningar. (Se Fel) :-)
|
|
|
Post by Prosit on Mar 4, 2007 15:26:48 GMT 1
CC: Mats Fagerström Per Rindberg Joakim Holm Kalle Flognman Johan Larsson Rikard Borg Jörgen Gustavsson Mats Fagerström må vara äldst i Crusaders men han har inte spelat några 10 säsonger. De som jag vet ska spela i år för CC och som gjort 10 seniorsäsonger är: Joakim Holm Per Rindberg Kalle Flognman Johan Larsson
|
|
|
Post by CSM101 on Mar 5, 2007 14:09:44 GMT 1
Började spela 1988 i Oklahoma på High School.
Väl hemma i Stockholm 1989 började jag träna med Stockholm City Wildcats. Stod mellan dem o Danderyd Mean Machines, men Mean Machines ringde aldrig tillbaka. Spelade bara en match 1989. SM-finalen mot C4. Detta var innan Lex Björkman regeln.
Spelade sen för fullt. Missade en Superserie säsong då Wildcats spelade i Div 1 Norra ett år om jag minns rätt. Men det räknas väl som senior säsong också. 2007 blir min 20:e säsong om man räknar sen 1988. Dock körde jag både 1, 2 och 3 "säsonger" per år under vissa år.
|
|
|
Post by Publik on Mar 12, 2007 21:19:12 GMT 1
Verkar vara väldigt många i detta lands som spelar bara för att man sedan ska kunna säga "Jag har spelar i XX år" Speciellt när man verkligen har gått "över tiden"
Sluta när ni ligger på topp och coacha juniorerna istället.
|
|
|
Post by Bengan on Mar 13, 2007 8:25:02 GMT 1
Kul läsning och verkligen imponerande! Fattar inte varför Publik ska dissa någon som berättar något kul. Kan inte bara Jante och han sätta sig längst bak i taxin?
|
|
|
Post by Coach Golan on Mar 13, 2007 10:21:14 GMT 1
en kul liten "off topic" är att vi snart kommer att se spelare med 10års fotbollserfarenhet som gör debut i seniorlagsspel... detta iom att man började spela PW 1999 om jag nte missminner mig och dessa som var med då är snart klara med U19.
Sorry om jag kapade tråden en sekund eller två ;D
|
|