|
Post by hasseb on Jan 17, 2007 22:28:39 GMT 1
Lustigt vad ni har noll koll herrar Golan och Gunnarsson. Gunnarsson eftersom du var väl med på årsmötet där man bestämde att utreda frågan? Golan eftersom en viss herr Kennedy är med i utredningsgruppen... Så, slopa kampanjandet och motionsskrivandet. Serieupplägget är under utredning och eventuella förslag kommer att läggas fram på nästa årsmöte. Och, en motion på ett årsmöte i mars för att ändra spelschemat för en serie som startar i maj, tja hur stor chans tror ni själva ett den har att gå igenom?? Ture Jag känner att det är befogat med en replik Ture: Ja, jag var på förbundsmötet 2006. Samma möte som det fortfarande inte finns ett protokoll ifrån "btw". Funderar på om du var där? Men det är ju lite svårt att veta om man inte ser ditt namn i inlägget, för någon Ture var inte där. Vad jag minns beslutades det aldrig om att det skulle utredas, men jag reserverar mig där för - jag kan ha fel! Hur vet du om det kommer läggas fram eventuella förslag på nästa årsmöte? Efter lite efterforskningar får jag se mig besegrad då det faktiskt var så... Jävla Hasse Tvivlar dock fortfarande på att Ture var på mötet!På ett sätt tror jag inte att du, Ture, har läst min krönika ordentligt då du verkar tro att jag tror en motion på förbundsmötet 2007 kommer att ha effekt säsongen 2007. Tror du det, får jag nog tyvärr säga att du bör skaffa glasögon! "Jag föreslår att man inför säsongen 2008 ser på möjligheten att tidigarelägga säsongen...", så står det! Sandberg: "Professionella" behöver ju inte nödvändigtvis betyda "spela och få betalt för det", men vill man definiera det så skulle jag nog vilja säga att vi är en hybrid mellan professionell och amatörliga. Eller? Att AGERA professionellt är dock något helt annat tycker jag och det är det som det syftar på. Ledsen om det är så att det inte framgick Golan är inne på en bra tråd där med att han tar upp att: "...i vår högsta serie som tar 3 månader på oss att spela 8st seriematcher". När startar Allsvenskan? 1 April! Hmm... De är 14 lag i högsta ligan - 14!! Vi är i dagsläget 5 lag. Allsvenskan såväl som vi spelar dubbelmöten, de spelar 26 matcher. Efter en liten koll finner jag att Allsvenskan hann med 9 omgångar före deras VM-uppehåll i juni, räknar man med juli blir det 12 omgångar. Min poäng med det här är: Varför ska vi vara så tröga och inte kunna spela 8 seriematcher på två månader när Allsvenskan klarar 9 på två månader? Det var ett sidospår det som hette duga... Har ni något mer finns jag på hans.gunnarsson@comhem.se!
|
|
|
Post by Ture on Jan 17, 2007 23:46:50 GMT 1
Seek and you shall find. Nej, Hassa jag var inte på mötet. Man kan vara välinformerad ändp. Tex kan man läsa de handlingar om mötet som finns (och har funnits sedan en tid innan årsmötet) på SAFFs hemsida. amerikanskfotboll.com/forbinfo/motioner_propositioner2006.docJag kan tom klistra in rätt stycke så att det blir lite enklare. "Förslag, Att förbundsmötet ger FS i uppdrag att tillsätta en utredningsgrupp vars uppdrag är att utreda fördelar och nackdelar med respektive serieupplägg. Utifrån respektive serieuppläggs konsekvenser skall sedan gruppen genomföra en större undersökning bland föreningarna och distrikt rörande vilket system de föredrar. Gruppen skall ha en bred representation och utredningen skall vara klar till förbundsmötet 2007. Förbundsstyrelsen föreslår: att Förbundsmötet ger förbundsstyrelsen i uppdrag att tillsätta utredningsgruppen i enlighet med ovanstående direktiv." Du kör med "du är anonym och därmed skall du misskrediteras stuket" istället för att prata om det jag påpekade. Du driver en kampanj om något som redan är igång. Jag skrev något raljerande att du hade noll koll (kanske därför du tog illa upp) men sanningen är ju den att du uppenbarligen inte kommer ihåg vad som beslutades på ett årsmöte där du var närvarande. Men skit i det, jag är ju anonym och därmed skall jag brännas på bål.... Ha det Ture ps Jag läste din krönika, tyvärr var jag en otydlig när jag skrev mitt lilla inlägg. Den kommentaren var mer riktad mot de forumskrivare som verkar tro att ett möte i mars kan ändra på en serie i maj. Ber om ursäkt.
|
|
|
Post by ordfdifaf on Feb 1, 2007 10:02:44 GMT 1
Hej på er!
Då jag själv sitter med i utredningen så vill jag bara upplysa alla läsare om att det nu är en enkät ute med en antal frågeställningar/påståenden för klubbarna att ta ställning till huruvida de tycker att amerikansk fotboll i Sverige mår sämre eller bättre av en delad respektive rak säsong. Det finns även med en definition på vad en rak säsong innebär.
Se till att din klubb svarar på enkäten. Den kom till er per brev denna vecka och skall vara hos förbundt senast på fredag nästa vecka!
DIF har svarat och skickar in den nu i helgen!
//Jocke
|
|
|
Post by StefanOud on Feb 1, 2007 14:34:02 GMT 1
Hej på er! Då jag själv sitter med i utredningen så vill jag bara upplysa alla läsare om att det nu är en enkät ute med en antal frågeställningar/påståenden för klubbarna att ta ställning till huruvida de tycker att amerikansk fotboll i Sverige mår sämre eller bättre av en delad respektive rak säsong. Det finns även med en definition på vad en rak säsong innebär. Se till att din klubb svarar på enkäten. Den kom till er per brev denna vecka och skall vara hos förbundt senast på fredag nästa vecka! DIF har svarat och skickar in den nu i helgen! //Jocke Jag tycker det verkar vara ett bra grundarbete men, som vanligt, vill jag klaga på en sak. Beslutet om att tillsätta en arbetsgrupp som skulle utreda huruvida vi ska ha rak eller delad säsong togs på förra årsmötet (2006). Den framtagna enkäten upp på SAFFs hemsida den 25e januari, 2007. Svaren ska vara inne senast den 9e februari. Det ger klubbarna 16 dagar att ta ställning till den mest avgörande frågan som någonsin tagits upp på ett av SAFFs årsmöten. I enkäten står det: "Med en större utredning och underlag rörande kommande serieupplägg och efterföljande beslut borde frågan kunna avföras från dagordningen under överskådlig framtid." (min kursivering) Det är katastrofalt dåligt med tid för en seriös debatt inom respektive förening. Utredningsgruppen borde genast förlänga klubbarnas möjlighet att påverka sin egen framtid med minst två veckor för att kunna få in seriöst genomarbetade svar. Och, innan någon börjar tjata, ja, jag har också kontaktat "min" representant Coach Kennedy och gruppens ordförande Thomas Ahlberg direkt, tack så mycket... PS. Min åsikt i frågan ser ni i min signatur. DS.
|
|