|
CC 2006
Jan 12, 2007 11:49:05 GMT 1
Post by CC06 on Jan 12, 2007 11:49:05 GMT 1
|
|
|
CC 2006
Jan 12, 2007 23:15:48 GMT 1
Post by hmm on Jan 12, 2007 23:15:48 GMT 1
ge mig lite närbilder istället, då skulle jag bli imponerad.
|
|
|
CC 2006
Jan 12, 2007 23:21:40 GMT 1
Post by kass on Jan 12, 2007 23:21:40 GMT 1
TRC har ju också en highlight film, fast på sin hemsida. Vet inte om det var just highlightfilmen du tyckte var roligt, eller att den låg på YouTube.
Den här CC filmen var dock riktigt kass. Filmat långt ifrån, ser ju inte vad som är så ballt eller bra med vissa spel. Dåligt intro med en sjukt uttjatad text"effekt", och att filmen sedan spelas upp till någon asiatisk- eller baltlandshårdrock gör ju bara saken gräsligare!!
|
|
|
Post by wow on Jan 13, 2007 6:22:45 GMT 1
wow, snacka om att älska att HATA när folk försöker göra sånt där. Om du nu är sån expert gör en bra du istället då, så slipper du kolla på alla dåliga som görs.
|
|
|
CC 2006
Jan 13, 2007 11:02:22 GMT 1
Post by Pinsamt on Jan 13, 2007 11:02:22 GMT 1
wow, snacka om att älska att HATA när folk försöker göra sånt där. Om du nu är sån expert gör en bra du istället då, så slipper du kolla på alla dåliga som görs. Hett argument du har. Fan där fick du mig, nu mår jag dåligt. Jag menar, varför skulle jag få tycka att något är mindre bra. Självklart måste jag göra något själv för att ens få sprida min åsikt. Jag är så dum, hade glömt bort den oskrivna regeln. Hjon! Min åsikt var inte tänkt att krossa någons pojkdröm, utan riktat som en ren objektiv granskning av filmen. Det är alltid roligt att vi försöker sprida sporten osv, alla tänkbara klyschor m.m etc.... men jag ser hellre att man lägger ner lite tid och tanke bakom projekt, innan man gör den officiella. Blir ju inte mycket av en highlightfilm om folk tröttnar efter 2 minuter. Ang. filmen så är det svår när man enbart har dåligt material (filmat långt ifrån, inte kvalité på spelen), så gör det inte saken bättre. Dock kunde man ha arbetat mer med bra editering, musik, synkronisering, intro och ev. outro samt codecs för filmkvalité m.m Men förlåt ännu en gång, det var inte meningen att börja ösa ur mig mina åsikter om något. Jag vet inte vad jag tänkte på, vem är jag liksom!? Fan nu skäms jag.
|
|
|
CC 2006
Jan 13, 2007 11:28:20 GMT 1
Post by wwehd on Jan 13, 2007 11:28:20 GMT 1
Så himla dålig kvalitet var det ändå inte. Jag har sett bra mycket värre än så.
I valet mellan film med lite sämre kvalitet eller ingen film alls så väljer då jag film med lite sämre kvalitet!
Tack CC för en fin liten film om Er säsong.
|
|
|
CC 2006
Jan 13, 2007 11:32:03 GMT 1
Post by INfo on Jan 13, 2007 11:32:03 GMT 1
Men hallå?! detta är youtube, dvs en uppladdningssida där inte kvaliten kan vara för hög pga bandbredd, det finns en version med DVD kvalitet....
|
|
|
CC 2006
Jan 13, 2007 12:29:18 GMT 1
Post by Daniel on Jan 13, 2007 12:29:18 GMT 1
Alltid ska det klagas. Titta in på filmen om ni tycker den suger.
|
|
|
CC 2006
Jan 13, 2007 12:29:57 GMT 1
Post by Daniel on Jan 13, 2007 12:29:57 GMT 1
in=inte
|
|
|
CC 2006
Jan 13, 2007 20:08:24 GMT 1
Post by Dessezar the SuperStar on Jan 13, 2007 20:08:24 GMT 1
Det är tanken som räknas
|
|
|
CC 2006
Jan 13, 2007 21:18:35 GMT 1
Post by till pinsamt on Jan 13, 2007 21:18:35 GMT 1
Åh, fan. Så du menar att detta är en "officiell" film? Vad vet du om det? Kan ju vara något som satts ihop för det privata nöjets skull? Vidare kanske det inte funnit tillgång till mer inzoomad film? Jag tycker att du skall dra igen, negodil.
|
|
|
CC 2006
Jan 13, 2007 22:13:03 GMT 1
Post by mOsSieFieD on Jan 13, 2007 22:13:03 GMT 1
Jag gjorde filmen, Johan Stål! och ursäkta mig så mycke om det var dålig kvalite på filmen, men som sagt youtube gör den dålig! plus, detta var dom enda filmerna vi hade! ska ja skita i de istället!? Det var bara en rolig privat grej som jag gjorde för skoj, den är ju gratis att titta på, vill ni inte, så gör de inte!
|
|
|
CC 2006
Jan 13, 2007 22:29:36 GMT 1
Post by Anders Hansen on Jan 13, 2007 22:29:36 GMT 1
Fick du tag på internet på bosön stål? Tycker din tröja va så snygg idag. ;D
|
|
|
Post by SKETNA HJON on Jan 14, 2007 0:13:11 GMT 1
Åh, fan. Så du menar att detta är en "officiell" film? Vad vet du om det? Kan ju vara något som satts ihop för det privata nöjets skull? Vidare kanske det inte funnit tillgång till mer inzoomad film? Jag tycker att du skall dra igen, negodil. Till ovanstående och alla andra. FÖR I HELVETE. Läser ni ens vad jag skriver, eller snappar ni bara upp meningar och ord som ni kan hugga på ? Undrar vilka som är negativa egentligen. Ang. quoten. Så sa jag, "innan man gör den officell", d v s innan man släpper filmen för allmänheten. Huruvida det är en officiell film från Karlstad eller inte har inget med saken att göra. Ang. det andra så sa jag precis att det är svårt att göra en Highlightfilm när det bara finns dåligt grundmaterial, d v s att det är filmat långt ifrån d v s att de "inte hade tillgång till mer inzoomad film", som du sa. Som i sin tur bara är en upprepning av vad jag sagt. Punkt. Grattis till ett värdelöst inlägg. Till ståhl: Nej du ska inte skita i att göra den. Men hela kontentan av vad jag försöker säga är att det går att göra bättre med hjälp av vettiga filmediteringsprogram.Något jag (JAG SOM I MIN HÖGST INDIVIDUELLA ÅSIKT), tycker man kan lägga ner lite energi på om man ändå ska försöka sig på en karriär som filmskapare. Skitsamma om det bara var ett eftermiddagsprojekt och allt grundmaterial var filmat långt ifrån, i grund och botten så var det bara en dåligt gjord film om man ser till det filmatiska och editoriella. Vilket är det jag recenserat från första början. Men alla internetgangsters och idiotargumenterare på detta förbannade småbarnsforum vägrar ju se kontentan. DET ÄR EN DÅLIGT GJORD FILM. PUNKT SLUT. Och det semantiska ordet GJORD i det här fallet är åter igen högst preciserande som: Tillvägagångssättet vid arbetet av filmen. Inte GJORD som i att det var dåligt gjort att någon släppte en film.
|
|
|
Post by Lrssn on Jan 14, 2007 3:07:03 GMT 1
Måste till skillnad från ovanstående hater faktiskt säga att redigeraren nog gjort det bästa han och många andra kunnat göra av det filmade materialet. Vet att om det är jonas i carlstad som filmat så har han en förkärlek till att ha rätt mycke utzoomat. Musikvalet kan man inte klaga på då det heller ligger i betraktarens öra, och det är den här sortens musik som går hem i am.fotbollssverige, tyvärr in my opinion... Visst är inte alla övergångar hundradelsperfekta, men det mesta funkar ändå rätt bra. en total avsaknad av effekter utöver slowmo i en sån här highlightsfilm kan ifrågasättas. men då ska man gärna ha närbilder. Har man resurser o folk kan man ha en kamera nere vid sidlinjen, om man nu värdesätter bra highlights... Stål, vilket program använde du? premiere? Nyckeln till en lyckad highlightfilm dock ligger i bra filmat material, och det ä en bristvara i am.fotbollsverige. Krävs vissa resurser för att göra mirakel med det material vi oftast har. Ger crusaders highlights 2006 en 6/10, musiken och bildutsnittet drog ner betyget. 7/10 om jag gillat musiken alltså.
|
|