|
Post by N5QEGDC on Dec 12, 2006 11:02:02 GMT 1
|
|
|
Post by Larvigt inte sant on Dec 12, 2006 12:13:20 GMT 1
Varför ens skriva ett inlägg som det ovan? Är väl bara bra att någon skriver en längre krönika? Läser man dessutom HELA krönikan så borde man ju förstå att det du ovan nämner inte alls stämmer. Ingen har dissat Tyresö eller något annat lag. Tycker bara det är tråkigt att så fort någon gör ett seriöst försök till disskution finns det alltid forums-fotbollsspelare där och ska förstöra. Väx upp!
|
|
|
Post by ojoj on Dec 12, 2006 12:31:25 GMT 1
en välskriven krönika av SMM HC. Men känns det inte lite som om detta är riktat mot potetniella nyförvärv? DE har en trupp som bara blir äldre och nu har de några riktiga konkurrenter i CCC AJ och kanske TRC som sin vana trogen värvar mer än någon annan och med medel som ingen annan. i denna värld har kanske smm svårt att locka talangerna till sig som de gjort historiskt, det är ju inte många av deras viktigaste spelare som är egna produkter...
|
|
|
Post by hller med on Dec 12, 2006 12:42:08 GMT 1
jo krönikan känns vältajmad nu när även Jets är inne på värvarmarknaden, Välskriven är den men jag håller med att den kändes riktat till en spec målgrupp
|
|
|
Post by Bjorkman on Dec 12, 2006 15:29:10 GMT 1
en välskriven krönika av SMM HC. Men känns det inte lite som om detta är riktat mot potetniella nyförvärv? DE har en trupp som bara blir äldre och nu har de några riktiga konkurrenter i CCC AJ och kanske TRC som sin vana trogen värvar mer än någon annan och med medel som ingen annan. i denna värld har kanske smm svårt att locka talangerna till sig som de gjort historiskt, det är ju inte många av deras viktigaste spelare som är egna produkter... Nä det är därför vi har vunnit så ofta tack vare att vi har snott era talanger för vi har ingen aning om vad vi sysslar med i SMM.. Vi samlas emellanåt på zinkensdamm och lirar lite boll samt att alla får kalla ett spel vardera... Så här spontant kan jag tycka att det är skönt att du inte vågar stå för dina åsikter! Fortsätt att spela innebandy eller nåt så är du jättesnäll.. MVH Björkman SMM linecoach...
|
|
|
Post by Hmmmm on Dec 12, 2006 15:40:41 GMT 1
Är R. Johansson verkligen HC i SMM fortfarande???
|
|
Roffe fran Hokarangen
Guest
|
Post by Roffe fran Hokarangen on Dec 12, 2006 15:54:28 GMT 1
en välskriven krönika av SMM HC. Men känns det inte lite som om detta är riktat mot potetniella nyförvärv? DE har en trupp som bara blir äldre och nu har de några riktiga konkurrenter i CCC AJ och kanske TRC som sin vana trogen värvar mer än någon annan och med medel som ingen annan. i denna värld har kanske smm svårt att locka talangerna till sig som de gjort historiskt, det är ju inte många av deras viktigaste spelare som är egna produkter... Nä det är därför vi har vunnit så ofta tack vare att vi har snott era talanger för vi har ingen aning om vad vi sysslar med i SMM.. Vi samlas emellanåt på zinkensdamm och lirar lite boll samt att alla får kalla ett spel vardera... Så här spontant kan jag tycka att det är skönt att du inte vågar stå för dina åsikter! Fortsätt att spela innebandy eller nåt så är du jättesnäll.. MVH Björkman SMM linecoach... Ere sant!? Får man komma ner. Jag har ett spel jag alltid velat testa men aldrig fått. Nuförtiden blir det mest innebandy men det är inte att förakta, man får riktigt elaka röda märken om man står i vägen för bollen. I övrigt en riktigt bra krönika. Bara för övriga fotbolls-Sverige att skriva fler. /Roffe
|
|
|
Post by Bjorkman on Dec 12, 2006 16:47:02 GMT 1
Jodå Roffe! Det är bara att komma ner då råkar samlas på zinken... men du måste betala medlemsavgiften dock... SMM Björkman Allstars klubbtränare..
|
|
|
Post by August Eriksson on Dec 12, 2006 17:05:20 GMT 1
en välskriven krönika av SMM HC. Men känns det inte lite som om detta är riktat mot potetniella nyförvärv? DE har en trupp som bara blir äldre och nu har de några riktiga konkurrenter i CCC AJ och kanske TRC som sin vana trogen värvar mer än någon annan och med medel som ingen annan. i denna värld har kanske smm svårt att locka talangerna till sig som de gjort historiskt, det är ju inte många av deras viktigaste spelare som är egna produkter... En krönika med just detta innehåll diskuterade jag och Coach Johansson redan i April/Mars så att den skulle vara riktad för att värva har jag svårt att tro. Snarare gissar jag på att han nu efter säsongens slut äntligen haft tid att färdigställa den.
|
|
|
Post by N5QEGDC on Dec 12, 2006 21:12:17 GMT 1
Lustigt, visst förstår jag om man lackar till om man blir attackerad av folk ideligen, men finns det inga bätre argument Bjorkman? Det är väl knappast så att man måste vara innebandyspelare och inkompetent bara för att man kritiserar tex SMM? Ni har varit jättebra och förtjänar allt beröm för det. Ändå kan och får man kritisera er. Tro det eller ej. HC krönikan var intressant och välskriven, kul att folk tar sig tid. Men jag tycker ändå att det saknades ett erkännande att SMM har förlorat ibland för att andra lag också kunnat spela boll.
|
|
|
Post by Bjorkman on Dec 14, 2006 14:06:39 GMT 1
Lustigt, visst förstår jag om man lackar till om man blir attackerad av folk ideligen, men finns det inga bätre argument Bjorkman? Det är väl knappast så att man måste vara innebandyspelare och inkompetent bara för att man kritiserar tex SMM? Ni har varit jättebra och förtjänar allt beröm för det. Ändå kan och får man kritisera er. Tro det eller ej. HC krönikan var intressant och välskriven, kul att folk tar sig tid. Men jag tycker ändå att det saknades ett erkännande att SMM har förlorat ibland för att andra lag också kunnat spela boll. Detta är riktat till alla anonyma användare som har åsikter om varandras lag och spelare. jag har nog varit lite otydlig med vad jag menade med mitt inlägg, naturligtvis ska man ha åsikter om SMM och ha rätt att uttrycka dessa osv men vad jag vänder mig emot är att vi skulle ha värvat ihop ett helt lag nästan, sanningen är att folk har faktiskt hittat till oss på egen hand och om detta inte stämmer var god att nämna någon vi skulle ha värvat? Sen vänder jag mig emot denna trygga anonymitet som oftast förekommer på detta forum, speciellt när det gäller att ha åsikter om någon eller några, för jag får intrycket att du inte vågar stå för dina åsikter i och med att du inte sätter ut ditt namn. För vi möter duktiga lag som är fantastiskt coachade och duktiga spelare som till exempel AJ LG och CC bara för att nämna några. Så visst kan andra lag spela boll och vi i SMM seniortränarstab tar inga matcher för givet. Ta bara exempel semifinal eller finalen gentemot CC vilka båda två var oerhört spännande (bland de mer spännade i min karriär) och välspelad från båda sidor. Så jag har all respekt för andra lag och dess coacher men framför allt våga stå för dina åsikter genom att sätt ut ditt namn så att vi kan föra en mer saklig diskussion. Jag vet att ett forum är till för att uttrycka åsikter men med all respekt så kan en diskussion inte föras på ett vettigt sätt om ena partner sitter med en rånarluva över ansiktet inte har vett att presentera sig. Nog skrivet och jag lovar August att inte fortsätta skriva mer på denna tråd. mvh Björkman
|
|
|
Post by Blir inte klok on Dec 14, 2006 18:09:44 GMT 1
Men vem skulle byta klubb pga. av en krönika? Trött på att höra allt gnäll om värvning. Fan det här är en sport och i alla sporter värvar man. Det är inget fullt att värva det tillhör sporten helt enkelt. Man kan ju inte ens kalla det värvning då den absolut största majoritet av övergångar sker utan någon ekonomisk inblandning. Det är ju spelaren själv som får betala medlemsavgift.
|
|