|
Post by vintertrkigt on Nov 16, 2006 20:02:37 GMT 1
Någon som har koll på vad Tyresö behöver possitons vis. De har en del bra småfolk, men hur är det på linjerna, förutom deras LL spelare. OL Borg och nån junior? DL Bergholm och Rydberg.
|
|
|
Post by tre on Nov 16, 2006 23:02:35 GMT 1
Tyresö har för tillfället qb ? Rb, har dom Wr, har dom O-Line, nja om dom har ersättare för juniorerna som starta för dom i div 1
D-Line, Ja har har hört att dom har två ny på g, sen har dom deras 2 juniorer som kört Lb. Där kommer dom ha överflöd har jag hört Db, samma som lb
|
|
|
Post by undrar on Nov 17, 2006 17:40:45 GMT 1
villka är dom två nya DL spelarna
|
|
|
Post by Spekulant on Nov 17, 2006 19:15:18 GMT 1
Tyresö har för tillfället qb ? Rb, har dom Wr, har dom O-Line, nja om dom har ersättare för juniorerna som starta för dom i div 1 D-Line, Ja har har hört att dom har två ny på g, sen har dom deras 2 juniorer som kört Lb. Där kommer dom ha överflöd har jag hört Db, samma som lb Visst har dom folk till alla positioner men frågan är håller dom!? Tyresös O tror jag kommer va hyffsat farligt men det finns vissa positioner som O-line som jag ser som svagt ut. WR ser bra ut om dom får en bra QB. Perlan ska väl lira!? RB vet jag inte så mkt om när det gäller tyresö men har för mig att jag såg nån hyffsad ung kille nån match men samma sak där...håller det!? När det gäller Tyresös D så ser väl D-line bra ut. Håller SS nivå men kan nog behöva nån förstärkning ifall nån blir skadas. LB ser väl hyfsat ut men samma som D-Line. DB´s så har dom 2st som jag ser det som håller nivå men det e för svagt när det gäller SS nivå. Lite mer lag sam har QB som kan passa mot div 1. Tyresö som helhet kommer ta sig till slutspel men inte längre...o detta pga att vissa lag i SS håller fördålig nivå....Men det blir kul o se vad för lag Tyresö ställer upp med när SS ska starta...Kanske nån från Tyresö kan ge lite inside info om nyförvärv mm
|
|
|
Post by Super on Nov 19, 2006 14:32:55 GMT 1
Jag pratade med några av dem under förra säsongen. De har backups på många platser. De lagdelar som verkar ha minst djup är dock DBs och OL. De råkade ut för skador på dessa delar redan förra året men lyckades genomföra säsongen ändå utan märkbar skillnad.
Quarterbacks vet jag inte hur det ser ut. Men antar att de kommer ta in en amerikan, för jag tror inte de vågar satsa på de svenska Quarterbacks de har. Runningbacks har de ju ett par alternativ. Fast en av dem spelar även som landslags Linebacker. Vilket kanske kan ses som om att djupet inte finns på den positionen heller. Wide Receivers Har de väll så de räcker och blir över? O-line De har ju sina JLL spelare och nu Borg i LL på linjen. Utöver det så vet jag inte riktigt.
D-line Har abvytare på hela linjen. Linebackers Har många, men behöver nog införskaffa sig några till med lite störra slagkraft. D-backs De har ju landslagsmeriterande safteys. Sedan så finns det ett gäng cornerbacks. Men jag såg Perlan spela saftey nån match. Så djupet är nog inte så stort där bak. Inte den matchen i alla fall.
Jag tror att de har spelarmaterial så det räcker för en SS säsong. Sedan sker säkert den traditionella upprustningen inför SS i skrivandetsstund. Det ryktas ju redan nu om nya D-lines. LB Lejon från GRD, nya runningbacks och nya WRs m.m Som någon sa så tror jag nog att de tar sig till slutspel. Där får vi se vad som sker.
Det är roligt att SS äntligen fått upp lite nya kvalitativa lag som kan representera Superseriens namn på rätt sätt. Nu vill jag bara ha upp GBG, ett till Stockholmslag (solna?) och de gamla rävarna Uppsala. Självklart vill jag att dessa lag ska ha SS standard ifall de går upp, vill inte ha upp dem i dagsläget. Men det vore riktigt roligt att få uppleva SS igen med många bra lag där nivån är hög.
|
|
|
Post by pust on Nov 19, 2006 15:29:50 GMT 1
Har de kvar Daniel Engberg i truppen fr¨ån Västerås så borde de satsa på honom som QB, mend et kommer de knappast att göra...
|
|
Battle in the trenches
Guest
|
Post by Battle in the trenches on Nov 19, 2006 16:15:26 GMT 1
Tyresös O-line bestod under större delen av året av 3 aktiva JLL-spelare, 1 före detta JLL-spelare samt en aktiv LL-spelare.
Frågan är hur man vill göra när man spelar i SS, 2 av JLL-spelarna är 88-or kommer således spela U-19fotboll under kommande år. Ska de fortsätta dubblera i en mycket hårdare superserie eller letar man på annat håll för att fylla deras poster (LG/RT).
Största svagheten med TRCs o-line är styrka och size, fast hur det ser ut nästa år vet man ju aldrig!
|
|
|
Post by DL on Nov 20, 2006 11:29:00 GMT 1
TRC rycker i en viss DL spelare från Arlanda med rötter i Örebro.
|
|
|
Post by Kul on Nov 21, 2006 1:04:00 GMT 1
Arlanda har ju bara en redig D-line och BP skulle nog spela med Tyresö om helvetet frös till is.
|
|
|
Post by va on Nov 21, 2006 19:24:04 GMT 1
BP har väl inga rötter i Örebro?
|
|
|
Post by daaaaaa on Nov 21, 2006 23:52:36 GMT 1
daaaaa det är ju abbe han pratar om...............
|
|
|
Post by trc on Nov 24, 2006 22:13:19 GMT 1
terry kliensmith spelar 2007
|
|
|
Post by Coach Olofsson on Nov 29, 2006 21:44:41 GMT 1
jag hoppas att Tyresö kommer att lyckas riktigt bra i superserien. ifall de får behålla Terry som de säger här så kommer de ha en bra QB.
de har bra coacher som har mycket superserie erfarenhet. och man kommer långt med bra coacher och ett hyfsat lag. för tyresö är åtminstonde ett hyfsat lag om man räknar superseriestandard. de kommer nog att överaska en del lag där uppe.
|
|
|
Post by Qb on Nov 30, 2006 2:51:01 GMT 1
Ja att få tillbaka en amerikansk QB som redan har spelat för laget i 2 säsonger, kan inte vara annat än positivt. Då man känner varandra och kan systemet. Får QB och WRs igång timingen tidigt så kan de nog skapa lite problem. Gäller bara att man kan etablera ett markspel också, för att få ut så mycket som möjligt av sitt spel i luften och ur offensiven i sin helhet.
Jag tror Tyresö är ett av de lag som tar sig till slutspel i alla fall. Tillsammans med Smm, CC och LG.
|
|
|
Post by xXxX on Nov 30, 2006 15:40:25 GMT 1
....mer pengar.
Kommer nog att kosta lite mer än det smakar ifall de vill nå till de allra ädlaste medaljerna. QB samt en till import är väl iallafall minst vad de behöver inför nästa år. Bara de inte gör en Jämtland och torskar helt.
Vore nog klokast att spara på krutet och att etablera sig ett år till det nya tempot.
Så tycker jag.
|
|