|
Post by Danne on Sept 2, 2006 12:13:05 GMT 1
Kommer Sm-finalen att visas på någon kanal elr någon stream sida?
|
|
|
Post by Bengt Baver on Sept 5, 2006 7:39:55 GMT 1
OK, Penalty och domarinsatser verkar vara det mest intressanta just nu. Är det någon som gissar sig på en analys av söndagens match?
Vilka matchups kommer att bli viktigare än andra och hur kommer årets match att sluta? Känns ovissare än på många år och som att CCs form är stigande medans SMM är i något obalans. Å andra sidan känner man till SMMs vinnarmentalitet och rutin i stora matcher.
Ser fram mot söndag!
|
|
|
Post by LineFan on Sept 5, 2006 10:03:29 GMT 1
jag kan sätta en femma på att slaget avgörs på linjen... nyckeln är att SMM DL/OL måste spela en kanonmatch..
ska bli riktigt spännade...
|
|
|
Post by 10 on Sept 6, 2006 10:03:17 GMT 1
"Söndag 10:e september 09.00 PeeWee, placeringsmatcher 10.00 PeeWee, brons och finalmatch 13.00 SM-final Entre söndag: 150:- Förköp via Ticnec, 100:- Fri entré för alla t.o.m 13 år. "
Så om man endast är intresserad av att se SM-finalen seniorer och kommer till Zinken utan förköp så kostar det 150 kr?
Det låter inte som det kommer att bli något publikrekord i år! Jag har själv lyckats övertala några polare att följa med, men kommer inte att få dem att betala 100-150 kr i entreavgift.....
|
|
|
Post by Daniel L on Sept 6, 2006 10:17:04 GMT 1
150:- är för högt för en SM final i sverige. Varför inte sänka priset till 50:- så kommer det mycket mer folk.
Kommer det 3000 pers och betalar 50:- så har vi 150.000 SEK Kommer det endast 1000 som betalar 150:- så har vi 150.000 SEK
Varför inte sprida fotbollen till fler i detta land. Om jag hade en familj med 3 barn över 13. Tror ni jag skulle pröjsa 750 SEK för att se SM-finalen i en sport jag precis har blivit intreserad av.
Nej, sänk priserna och få det så mycket folk som möjligt. Gå ut på gatan och dela ut fribiljetter. Låt klubbarna få ett gång också som dom kan dumpa i brevlådor där dom bor.
Vi kommer tjäna på det i längden !
|
|
|
Post by 10 on Sept 6, 2006 10:32:41 GMT 1
Se nu bara till att man inte sitter där med biljetten som kostat 100-150 kr och alla runt omkring har plockat upp fribiljetter direkt utanför entren, som var fallet för något år sedan!
|
|
|
Post by ticnet on Sept 6, 2006 13:02:56 GMT 1
|
|
|
Post by Semi on Sept 6, 2006 14:38:49 GMT 1
Blir finalen bara hälften så spännande och bra som semin mellan SMM och Jets (och det finns ju stora chanser att det blir fett bra drag) så är det lätt värt 150 spänn (eller 115 om man köper i förväg). Lägg där till att det brukar vara lite mer runt omkring som fyrverkeri och uppträdande. Det är ju enda matchen på hela året då det ser ut som en riktig fotbollsmatch. I Carlstad är bra, men inte så bra. Så sluta grina nu det är ju inte mer än två bärs på krogen och de brukar inte räcka i tre timmar För er som inte har råd kan jag tala om hur det går. SMM-CC 25 – 28 (17-14). CC tar ledningen men drabbas sedan av rampfeber (silverfrossa) och släpper in SMM i matchen. SMM går om CC i slutet på första. Efter halvleken har CC lyckats kasta av sig ”silverspöket” och jobbar systematiskt i kapp och förbi SMM, som inte lyckas vända matchen igen. Johan gråter som vanligt när finalen är över, men denna gång är det lyckotårar
|
|
|
Post by Daniel L on Sept 6, 2006 14:44:49 GMT 1
Jo, för oss redan bitna fotbolls suporters så är det väll ingen stor summa. Men tänk en familj på 5 pers som bara har sett reklam i tidningen eller hört på radio. För dom så låter nog totalsumman på 750 spänn lite väl saftigt. Vill vi få ut fotbolls intresset i sverige så måste vi försöka tänka som en person som aldrig har sett fotboll förrut.
Det kommer säkert gå en massa familjer utanför arenan men kommer garanterat backa när dom ser priset.
|
|
|
Post by 10 on Sept 6, 2006 15:31:13 GMT 1
Jag kommer till finalen oavsett om det kostar 50 eller 150 kr, men jag kommer inte att få med mig "polarna". Risken är att publiksiffran blir halvmedioker och då blir det nog som tidigare år, d v s att media känner att de inte behöver bevaka detta evenemang nästa år heller. Mindre publicitet och mindre spridning. Tråkigt men beslutet verkar vara taget och inget att göra någonting åt.
|
|
|
Post by Daniel L on Sept 6, 2006 15:40:37 GMT 1
Ja, det är lite det som är problemet. De som redan är intreserade av fotboll betalar lätt 150:-, men målet måste ändå vara att få ett större publikintresse än bara bland fotbollsspelarna själva i sverige. 90% av publiken på en SM-final brukar bestå av spelare runt om i landet. "Tråkigt men beslutet verkar vara taget och inget att göra någonting åt." Nej, inte år men man måste ha titta på resultatet de senaste åren, eftersom det tydligen inte funkar så måste vi hitta nya lösningar som gör att sporten och i varje fall SM-finalen får lite mer publik och mediabevakning.
|
|
|
Post by Media on Sept 6, 2006 16:05:45 GMT 1
Någon som har sett eller hört reklam?
|
|
|
Post by AD on Sept 6, 2006 21:06:43 GMT 1
Samma visa varje gång, det är för dyrt! Men när förbundet inte har råd att köra ett bra arrangemang för att alla ska gå in gratis ja då klagas det på att det inte är någon show. Sedan skall det alltid tas upp samma exempel, ta den familjen med tre barn, de kommer aldrig att betala så mycket pengar. Har någon någonsin sett denna familj?? Det känns som att det bara är en jävla massa snåljåpar som vill ha en massa utan att betala! There is no such thing as a free lunch.
Fribiljetter har väl förbundet försökt få ut i flera år, slutar alltid på samma sätt, föreningarna tar 20 stycken till sig själva och lägger resten i tränarns baklucka.
Tänk om alla istället mangrant tänkte så här: "jag lägger ju gladeligen ner 1200 spänn på nya fina under armour prylar så 150 spänn för SM-finalen är peanuts. Det kommer ju att se grymt häftigt ut om Zinken är full av tokiga fotbollsfans. Dessutom så kan förbundet satsa ännu mer pengar på ett ascoolt arrangemang. 2000 licensierade fotbollsspelare gånger 150 och vi har 300000. Då har vi fanimej halvtidshow med Carola!"
AD
|
|
|
Post by Daniel L on Sept 7, 2006 6:43:30 GMT 1
För dyrt, ja kanske det. Men det kostar att bygga upp en sport i sverige. Och dom pengarna skulle komma tillbaka om vi får in mycket folk på läktaren så att man sedan kan få in sponsorer.
Och ja, jag har sett den familjen som inte vill gå in för att det är dyrt, allt för många gånger.
"jag lägger ju gladeligen ner 1200 spänn på nya fina under armour prylar så 150 spänn för SM-finalen är peanuts."
Det är just det jag sägre i ovanstående inlägg. För oss fotbollspelare är det inga problem att pröjsa 150:-, men vi måste väll ändå sträva efter att ha en publik som inte bara består av aktiva fotbollsspelare.
Vi kan inte bara inse fakta och sedan inte försöka att förbättra.
Full fart frammåt !
|
|
|
Post by Student on Sept 7, 2006 13:02:53 GMT 1
Samma visa varje gång, det är för dyrt! Men när förbundet inte har råd att köra ett bra arrangemang för att alla ska gå in gratis ja då klagas det på att det inte är någon show. Sedan skall det alltid tas upp samma exempel, ta den familjen med tre barn, de kommer aldrig att betala så mycket pengar. Har någon någonsin sett denna familj?? Det känns som att det bara är en jävla massa snåljåpar som vill ha en massa utan att betala! There is no such thing as a free lunch. Fribiljetter har väl förbundet försökt få ut i flera år, slutar alltid på samma sätt, föreningarna tar 20 stycken till sig själva och lägger resten i tränarns baklucka. Tänk om alla istället mangrant tänkte så här: "jag lägger ju gladeligen ner 1200 spänn på nya fina under armour prylar så 150 spänn för SM-finalen är peanuts. Det kommer ju att se grymt häftigt ut om Zinken är full av tokiga fotbollsfans. Dessutom så kan förbundet satsa ännu mer pengar på ett ascoolt arrangemang. 2000 licensierade fotbollsspelare gånger 150 och vi har 300000. Då har vi fanimej halvtidshow med Carola!" AD Men vem fan vill se Carola? Dessutom är 150 spänn peanuts för alla fotbollsspelare. 1200 spänn på under armour lägger man för att man prioriterar, sen kanske man inte har råd med så mycket mer. En jävla fotbollssnobb är vad du är!
|
|