|
Post by Slobbe on Aug 30, 2006 16:21:39 GMT 1
När kommer den listan på dom Nominerade till superseriens alla priser??
|
|
|
Post by Jim on Aug 31, 2006 10:48:41 GMT 1
Ja, när kommer dom? det är ju dax snart
|
|
|
Post by qb killah on Aug 31, 2006 12:17:02 GMT 1
ska bli intressant att se vilka som blir nominerade till årets QB, då de måste vara svenska eller neutraliserade...
|
|
|
Post by skdare on Aug 31, 2006 13:13:10 GMT 1
Årets nominerade är ute.. kolla karlstads sida. Sorgligt att Martin falk inte vart nominerad till årets OL.. Kändes som det va lite gamla meriter där... Aja ska bli skoj o äta korv o kolla på Finalen ialf
|
|
|
Post by nominerade on Aug 31, 2006 13:19:52 GMT 1
sorgligt är att du själv skriver att det är sorgligt att du inte är nominerad...
|
|
|
Post by Adnan on Aug 31, 2006 13:45:24 GMT 1
Årets MVP? är det ingen nominerad till det eller väljs det bara en i slutet av Banketten?
|
|
|
Post by guest on Aug 31, 2006 13:53:08 GMT 1
Falkelind kommer att bli Årets OL. BP är för gammal och Ahlberg fick det förra året...
|
|
|
Post by Javid fan on Aug 31, 2006 15:13:26 GMT 1
Tycker att Javid Shoemaker är årets QB och spelare i SS
|
|
|
Post by kanske on Aug 31, 2006 15:55:12 GMT 1
Årets QB / Import: Tom Marsan, Arlanda Jets Casey Paus, SMM Mitch Tanney, Limhamn Griffins
En svår och enligt mig helt öppen. Det ska dock tilläggas att det faktiskt är helt rätt att Shoemaker inte är nominerad...
Årets RB: David Jonsson, SMM Micke Öman, Arlanda Jets Markus Seger, Carlstad Crusaders
Också detta en svår kategori. Rent krasst så har ju Öhman ett svårare jobb med en sämre O-line så min röst går till honom...
Årets WR / TE: Hampus Persson, Limhamn Griffins Johan Stål, Carlstad Crusaders Oscar Dahlman, SMM
En av dom lättare kategorierna. Dahlman har inte kommit upp i samma standard som förra året och Persson har tyvärr varit skadad ett par matcher så jag säger Stål då han i många fall har räddat Shoemaker när han plockat ner ankorna.
Årets OL: Erik Ahlberg, SMM Tomas Falkelind, Jämtland Republicans Fredrik Flyghed, Arlands Jets
Av dessa "småpojkar" skulle jag sätta en slant på Ahlberg. Han står för ett stabilt spel och gör sällan bort sig. De två andra gör jätteinsatser i sina respektive lag och dubblar ofta men har inte "det lilla extra".
Årets DL: Carl Carlsson, Carlstad Crusaders Per Rindberg, Carlstad Crusaders Joakim Holm, Carlstad Crusaders
Helt öppet och en intern fight. Snarare så att man får titta på småsaker då det varit jämt mellan herrarna under säsongen. Holm förlorar på för få spelade matcher. Carlsson åker på sin utvisning, felaktig eller inte. Kvar har vi då Rindberg...
Årets LB: Ola Rugeland, SMM Kristoffer Blanck, Arlands Jets Calle Ingerman, Carlstad Crusaders
Blanck har under säsongen gjort mycket för Arlanda men har varit för ensam. Något lätt rakt på. Ingerman har en grym D-line framför sig men dominerar ändå inte på det sättet han skulle. Rugeland gör ingen besviken och jobbar alltid stenhårt på såväl run som pass. Svårt att se någon annan peta Rugeland...
Årets DB: Martin Kvarnmark, SMM Magnus Thorén, SMM Magnus Lundquist, Limhamn Griffins
En svår kategori överlag. Inte helt lätt att hitta 3 tillräkligt bra db´s i Sverige för tillfället. Kanske därför "LB" Kwarnmark är med. Det står mellan Thorén och Lundqvist. Båda har varit skadedrabbade under säsongen och som jag ser det har Lundqvist hjälpt sitt lag mer och är i slutändan en bättre atlet...
Årets ST: Jens Alnervik, SMM Ola Rugeland, SMM Marcus Hegbo, SMM
Även här en intern kamp. Rugelands andra nominering. Visst är han en krigare på plan, detsamma gäller Hegbo men det räcker inte mot Sveriges enda kicker. Här kan matcher avgöras och det finns för mig bara ett val...
Årets Rookie: Fredrik Eklund, Limhamn Griffins Patrik Rudfell, Limhamn Griffins Marcus Seger, Carlstad Crusaders
Alla 3 har fått en bra start på sina SuperSerie-karriärer. Rudfell gör ett bra jobb i Limhamns secondary men väger något lätt. Seger var en slowstarter i säsongsupptakten men har jobbat sig in i rollen bakom en bra o-line. Fortfarande mycket tekniska detaljer att slipa på. Eklund har, för icke insatta, kommit från ingenstans men har steppat upp i tighta situationer. Mycket bra händer men skulle behöva lite mer muskelmassa och lite mer speed. Den här ger jag till Eklund...
Årets Domare: Fereed Adus Kåre Axell Patrik Lundberg
Väljer att inte kommentera denna kategori. Mest p.g.a. att jag har dålig koll på domarna!
Årets Coach: Tracey Gere, Carlstad Crusaders Johan Ohlsson, Limhamn Griffins Robert Johansson, SMM
Ytterligare en svår kategori. Men det är väl meningen. Tyvärr får Johansson kliva åt sidan då hans mannar inte riktigt kommit upp i den klass dom kan. Gere har jobbat ihop Carlstad till ett lag. Något som få verkade tro innan säsongen. Han har dessutom fått hjälp av flera nyförvärv under pågående säsong. Rösten lägger jag på Ohlsson som med knappa resurser har gjort Limhamn till ett lag att räkna med...
|
|
|
Post by Sean Cotten on Sept 1, 2006 11:26:52 GMT 1
Javid was robbed! Jag brukar hålla tyst i forumet, men...
Javid är QB för Superseriens näst bäst offense (om man tittar bara på poang), kanske SSs bäst open-field runner och måste vara bland de i SS med mest yards rushing, kanske Superseriens farligaste punt returner, en duktig kick returner och spelar också som OLB på alla 3rd downs. Han är bevis på hur mycket alla SS lag ska få ur deras import spelare och bevis på att en QB kan göra mycket mer än att kasta "fades" mot övermatchade svensk CBs.
Det är dåligt med stats i Superserien men i de matcher som finns ser man att han har "outplayed" sin QB motstandare "on the ground and in the air" (2 matcher kan diskuteras). Man kan säga att CCs defense är en anledning men...
SMM-CC RUSHING: Shoemaker 14-32 (TD) Paus 5-0. PASSING: Shoemaker 8-18-2-128 (TD) Paus 15-28-0-108 (TD) CC-JR RUSHING: Macklin 6-13 Shoemaker 11-119 (TD) PASSING: Macklin 15-42-3-228 (3 TD) Shoemaker 22-47-1-288 (4 TD) AJ-CC RUSHING: Shoemaker 11-21 (TD) Marsan 11-20 PASSING: Shoemaker 9-22-1-179 (2 TD) Marsan 11-29-0-73 (TD) CC-LG RUSHING: Tanney 12-35 (TD) Shoemaker 7-65 (TD) PASSING: Tanney 17-28-1-275 (3 TD) Shoemaker 19-27-0-281 (3 TD) RECEIVING: Shoemaker 1-14 (TD)
CC-AJ RUSHING: MARSAN 13-38 Shoemaker 6-173 (2 TD) PASSING: MARSAN 27-54-0-324 (3 TD) Shoemaker 4-11-2-105 (2 TD)
LG-CC (0-42) No stats
JR-CC (6-50) No stats
CC-SMM RUSHING: Paus 4-8 Shoemaker 12-69 (TD) PASSING: Paus 12-29-0-124 (TD) Shoemaker 16-31-1-178 (2 TD)
Utan de 92 poang och mist 800 yards total offense som saknas från JR-CC och LG-CC har han finna 6 match stats när det gäller TD passes (14 i 6 matcher), ints (6), passing yards (1159), rushing yards (479), rushing TDs (7) och här saknas return yards, tacklingar, etc. Dvs han har ung. 275 yards + 3.5 tds per match. Err.. what's the problem?
Jag själv tycker att Tom Marsan är det bästa/farligaste spelare CC har spelat emot under året (statsen bevisar det). Men, att Javids namn inte finns med bland Sveriges 3 bästa import tycker jag är tråkigt.
Annars grattis till de nämnde.
Sean Cotten #6/#19 CC
|
|
|
Post by Stockholm on Sept 1, 2006 12:55:09 GMT 1
Instämmer med föregående, verkligen konstigt att man inte nominerar Javid Shoemaker? Visst han har inte lika snygg snurr på bollen som t ex Paus men han träffar ju målet och han får saker och ting uträttade, även om han slänger en "anka" eller två på vägen.
Tror att Stockholm i år kunde gått lika långt med Haraldsson som QB. Jets hade varit en katastrof och hade inte åstadkommit ett skit framåt om de inte haft Tom Marsan. Killen springer med bollen som om det utlovats en bonus och man bryter något! Mitch Tanney må vara bra men Limhamn har till och från haft uppenbara problem att få till det offensivt. Macklin har varit väldigt ensam. Alla vet att han kan springa själv, men efter någon match kändes uppsidan med den spelstilen klart begränsad.
Javid och Tom sticker verkligen ut vad det gäller att våga spela fysiskt. Båda dessa spelare sticker också ut vad gäller offervilja för att att hålla t ex "driven" levande, vinna matchen etc.
Macklin, Marsan, Tanney och Shoemaker kan alla konsten att scrambla när linjen läcker som ett durkslag eller det tokblitzas!
Paus är i mina ögon en riktigt "pocket-passer" och när det funkar så slänger han missiler som Stockholms mottagare inte kan hålla i.
Kul i alla fall att se så många bra import QB:s här samtidigt, vilket sätter fokus på svenska WR:s. I början var det inte många i Stockholm som kunde ta emot Paus missiler, bränner rakt genom både handskarna och wristbands. Kan inte säga att Stockholms receiver kår blivit bättre, snarare så att Paus fått lugna ner sig. Oscar Dahlman må ha många mottagningar, yards och tejp på fötterna men för varje mottagen boll måste han ju ha minst 2-4 drops (har i alla fall sett så ut stundtals?)? Samma sak i Jämtland, hur många drops har det varit, även från import recievern? När jag sett Limhamns WR:s har det också varit problem, revievern får bollen i bakhuvudet eller sidan på hjälmen när man kör Div 1 - tempo.
|
|
|
Post by Johnny on Sept 1, 2006 12:57:34 GMT 1
Håller med Sean!
Vem är bättre än Javid?
Javid Pass - 3 Rush - 5 Fighting spirit - 4 Special teams - 4 Defense - 3
|
|
|
Post by Slobbe on Sept 1, 2006 13:46:38 GMT 1
Stockholm Mean Machine 8 7 0 1 269-106 14 Carlstad Crusaders 8 7 0 1 "289"-139 14 Limhamn Griffins 8 3 0 5 190-241 6 Arlanda Jets 8 3 0 5 218-302 6 Jamtland Republicans 8 0 0 8 115-290 0
Sean!! Javid är QB för Superseriens bästa!! offense (om man tittar bara på poäng), Carlstad har gjort 289 poäng och stockholm 269
|
|
|
Post by StefanOud on Sept 1, 2006 22:06:49 GMT 1
"Problemet" är att nomineringskommitén slog ihop kategorierna Årets quarterback och Årets import. (And that is probably the one mistake you have done this year, Coach Kennedy...) Även om priserna ska gå till svenska spelare och det är därför qb/import blivit ihopslagan (finns inga svenska qb's i SS) Vad gäller qb's är jag totalt hemmablind, men jag säger ändå med rent samvete att Tom Marsan är ett självklart val som qb. Några fumbles för mycket är det enda som drar ner hans betyg. Annars är han bäst. Passar bäst bollar, tar bäst beslut både i pass- och springspel och springer bra med bollen. Javid Shoemaker "bär" dock sitt offense på ett mirakulöst sätt. MEN han är ingen qb, och det märks. Han är dock den farligaste offensiva spelaren i Sverige just nu och borde seglat hem med Årets import lika lätt som smör smälter i solen. Tyvärr lyssnar alldeles för få på mig! (läs i min signatur nedan...) Det är mina femtio-öringar i debatten.
|
|
|
Post by CC on Sept 1, 2006 23:32:57 GMT 1
Trodde aldrig dessa bokstäver skulle komma från en sådan intelligent person som Stefan. Vilken bullnuts! Tydligen så tror Stefan att QB innebär att lägga en lång,snygg märla ut med ena kanten. Nejdu gosse, och tidigare option-fan, Sparka inte på din forna QB Axelsson genom att säga att Javid inte är en bra QB. Arlandas passing game har ju dessutom verkligen varit livsfarligt?! Tom är god tvåa.
|
|