|
Post by hasseb on Aug 28, 2006 22:10:55 GMT 1
När debatten om missad statistik nu blommar upp tänkte jag att vi skulle efterlysa en liten uppföljning på satsningen som kallas "Nystart 2002". Dokumentet finns på amerikanskfotboll.com: amerikanskfotboll.com/forbinfo/kravomalsattningar2006.docI det dokumentet, som uppdateras varje år, finns de krav och målsättningar som ställs på SAFF och föreningarna i Superserien inför och under den kommande säsongen. Jag ska inte sitta här och nu rabbla upp punkter där jag tycker att saker o ting inte funkar (som jag kanske brukar), utan istället vill jag efterlysa en sådan utvärdering från förbundshåll. Jag vet att det tar tid, men... ska en sådan här satsning lyckas och fortsätta utvecklas måste det följas upp! Jag hoppas att representanter från SS-föreningarna runt om i landet ställer en liknande förfrågan till SAFF. Även om kanske inte er förening gör "allt rätt". Efter att ha spelat några år i Superserien, notera att jag inte skriver många för det finns de som spelat betydligt längre, tycker jag att serien har utvecklats positivt, både matcharrangemangsmässigt såväl som sportsligt. Det tyder sannolikt på en ökad grad av kommunikation mellan föreningar och förbund. Men jag tror att det finns mer att hämta (se dokumentet "Krav och målsättningar 2006"). Och som den gode amerikanen skulle säga: " Stop the gnälling and gör nått åt det" (jag skojade, det var ingen amerikan som sagt det, om ni trodde det så... reality check).
|
|
Intresserad spelare
Guest
|
Post by Intresserad spelare on Sept 4, 2006 17:05:32 GMT 1
Jag är relativt ny inom sporten och kan klart konstatera att detta var riktigt vettiga målsättningar. Jag har dock en fråga: Hur pass många av dessa målsättningar och krav är i dagsläget verkliga krav från SAFF? Är det till exempel någon som skickar in en organisationsplan från sin förening varje år? Är ju inte så intressant att dividera om huruvida alla målsättningar nånsin kommer bli riktiga krav, men att försöka uppfylla så många av dem som möjligt bör föreningarna börja fokusera mer av sin tid på om de inte redan har börjat göra det.
Med hopp om bättring!
|
|
|
Post by Jo on Sept 5, 2006 12:05:54 GMT 1
Uppfyllbara ja! Men är det bara jag som tycker att inte ens 1/3 av målen inte uppfylls! Känns som det är likadant varje år med olika mål men inte många som uppfylls
|
|