|
SMM-Ol
Jan 24, 2007 9:40:40 GMT 1
Post by CSM101 on Jan 24, 2007 9:40:40 GMT 1
Hej Madman,
Det är Coacherna som bestämmer vilka juniorer som får/ska deltaga på senior träningarna. Om de inte sagt något till dig så är det bara att köra på. Om du e osäker så tala med din positionstränare och/eller Huvudtränare Robert.
Mvh
Jesper
|
|
|
SMM-Ol
Jan 24, 2007 16:04:16 GMT 1
Post by Bjorkman on Jan 24, 2007 16:04:16 GMT 1
Sitter på jobbet och funderar över vår nya "leksak" ´CHUTEN!! Dock osäker på stavningen men varje chute är olik och våran är på ´ca 3 meter lång och 1 1/2 meter bred samt en 1, 36b m hög.. för att vara exakt.. I denna så la vi coacher ute ett antal step -over dummies och så körde vi wave drill med lb o DL, samt snappreaction med rection vs block...Familjen vilka de tre bröderna från Åkersberga samt Gubbängen och två nya medlemmar av familjen från Åkersberga dock inte släkt med de andra tre bröderna från tidigare nämnda orter vad jag vet....var där och körde i chuten där de tränade på zonen, pull och base blockar med bords det vill säga en step-over dummie mellan fötterna.. ( som dock inte ska med när man rör på sig, red.anm.) en mycket uppskattad drill av coacher o spelare... Detta borde varje lag införskaffa eller bygga som vi gjorde med träplank och lite plast som tak..enkel att montera upp och ihop.. med lite skruv o spik.. för varje anständigt lag har väl en snickare som kan hjälpa till.. ;D borde kanske utbilda mig till snickare istället för religionsvetare.. Vad använder man en sådan till då frågar ni vetgiriga läsare? Jo god footballs position, teknik och koordination att kunna röra sig på en fotbollsplan..samt vikten av kunna hålla sig låg.... så att man kan köra den där "avancerade" spelsystemen... dock ropar vi i familjen efter en släde.. MVH Björkman SMM Linecoach stolt medlem av de som inte byggde chuten.. ;D
|
|
|
SMM-Ol
Jan 24, 2007 17:07:43 GMT 1
Post by CSM101 on Jan 24, 2007 17:07:43 GMT 1
Hmmmh ska bli kul att se om jag o min tvillingsjäl # 66 får plats chuten.
HAHA
# 77
|
|
|
SMM-Ol
Jan 24, 2007 18:44:43 GMT 1
Post by carl66smm on Jan 24, 2007 18:44:43 GMT 1
Hahahaha mm sant jeppe är ju fan längre än 136 cm när jag står på knä. Då ska man ha rakrygg och fram med bröstet också för att ha en bra position Den som lever få se ;D HAHAHAHAHAHAHAHA ska bli kul att testa Är hemma med sjuka barn just nu så vi får se hur det går Men låter jä.... väldigt lågt Carl66smm Psycho by birth
|
|
|
SMM-Ol
Jan 24, 2007 19:54:42 GMT 1
Post by SMM 61 on Jan 24, 2007 19:54:42 GMT 1
Ja det blir nog svårt för er som inte ens kommer ner i tree point stans
|
|
|
SMM-Ol
Jan 25, 2007 1:12:24 GMT 1
Post by Carl66smm on Jan 25, 2007 1:12:24 GMT 1
Det är Jeppe som inte går ner Jag kommer ner Spelar ingen roll att ni är två passa er ;D Inge drag i bergaboysen ;D ;D ;D ;D ;D
Kram SAINT66ANGER
|
|
|
SMM-Ol
Jan 25, 2007 9:43:01 GMT 1
Post by CSM101 on Jan 25, 2007 9:43:01 GMT 1
136 cm ja det är lågt. Nästan Glocalnet varning. Med hjälm o dobbskor så måste jag alltså ner minst ca 70 cm . . . I övrigt går jag ner när jag känner att det behövs. Och nu pratar jag fotboll o inget annat Just Tackles brukar inte stå i 3 point stance lika ofta som Guards o Guards vet vi ju redan var de står i utvecklingsstadiet. I NFL Europe 2002 så körde de att om Tackle ej hade TE på sin sida så skulle Tackle stå i 2 point stance som regel. Ser fram emot tisdagsträningen. Kram # 77 Left Offensive Tackle
|
|
|
SMM-Ol
Jan 25, 2007 17:26:01 GMT 1
Post by Bjorkman on Jan 25, 2007 17:26:01 GMT 1
Släpp NFL E nu.. och kom ner i Three point stance med resten av oss nu.. Jodå bröderna hade det kul i tisdags och vi som var där ... ser fram emot tisdagens träningen.. och du byggmästaren.. de är fler än två.. dessutom ska vi på kalas hela familjen på¨lördag..vem köper blommorna.?. jag har fixat det andra..PS : Om du river chuten får du bygga en ny.. så det så.. MVH Björkman SMM Linecoach..
|
|
|
SMM-Ol
Jan 25, 2007 19:30:12 GMT 1
Post by madman56 on Jan 25, 2007 19:30:12 GMT 1
Hej Madman, Det är Coacherna som bestämmer vilka juniorer som får/ska deltaga på senior träningarna. Om de inte sagt något till dig så är det bara att köra på. Om du e osäker så tala med din positionstränare och/eller Huvudtränare Robert. Mvh Jesper Tack så mycket Då ska jag ta och slå en extra pling till Pappa Björkman för att se att jag inte missförståt något /Center SMM u-16 (Madman kanske inte var så tufft namn after all...)
|
|
|
SMM-Ol
Jan 26, 2007 9:54:13 GMT 1
Post by Bjorkman on Jan 26, 2007 9:54:13 GMT 1
Hej Madman, Det är Coacherna som bestämmer vilka juniorer som får/ska deltaga på senior träningarna. Om de inte sagt något till dig så är det bara att köra på. Om du e osäker så tala med din positionstränare och/eller Huvudtränare Robert. Mvh Jesper Tack så mycket Då ska jag ta och slå en extra pling till Pappa Björkman för att se att jag inte missförståt något /Center SMM u-16 (Madman kanske inte var så tufft namn after all...) Asgarv! Du har ett tungt smeknamn ring du! Kolla med din HC om du kan få komma ner på träningen vi kör med hjälm och inga axelskydd än så länge. MVH Björkman
|
|
|
SMM-Ol
Jan 26, 2007 10:22:41 GMT 1
Post by CSM101 on Jan 26, 2007 10:22:41 GMT 1
Om jag skulle riva chuten så tror jag inte du vill att jag bygger en ny. Får väl finansiera (muta) byggmästaren i så fall.
Vi får träna stance på lördag. Men inget 4 point stance framåt natten.
|
|
|
SMM-Ol
Jan 30, 2007 16:12:53 GMT 1
Post by Bjorkman on Jan 30, 2007 16:12:53 GMT 1
Kära läsare och andra! Idag är det sista träningen med endast hjälm för sedanåker skydden på! Intressant...mycket intressant.. dock har den god assisterade Ol coachen Moose fått andra uppdrag å konungens vägnar.. så dagens sista träningen utan skydd blir ledd av av undertecknad. Vi börjar kl. 20.00 Väl mött!!! Läste om en tråd här som tog upp tunga spelare.. hmm.. de finns ju här.. MVH Björkman SMM -linecoach.
|
|
|
SMM-Ol
Jan 31, 2007 8:28:54 GMT 1
Post by vem on Jan 31, 2007 8:28:54 GMT 1
Kom ihåg att vi så småningom vill ha rapporter om hur det går för tvillingsjälarna i chuten...
/OL någon annanstans
|
|
|
SMM-Ol
Jan 31, 2007 15:27:41 GMT 1
Post by Bjorkman on Jan 31, 2007 15:27:41 GMT 1
Kom ihåg att vi så småningom vill ha rapporter om hur det går för tvillingsjälarna i chuten... /OL någon annanstans Jo efter ha presenterat chuten för tvillinsjälaran så tittade de misstänkt på varandra.. chuten... den storvuxne ekonomen och byggherren.... efter en del ohörbara muttrande så kravlande de under denna fantastiska konstruktion och ställde upp sig i någon form av 8 -point stance..och försökte explodera av bollen ... det gick hyfsat för ekonomen från Kellys men för Byggherren så blev det ett cresendo utav tvivelaktiga meningar där det hävdades att chuten var för låg... (vi hade gjort den efter vår egen all mighty lb:er... nej inte han med det fantastiska vertikalhoppet utan en kortare version..) Vi gick vidare till att köra doubleteam under chuten vilket till en början höll på sluta med en mindre katastrof för chuten... men tack vare chutens fantastiska konstruktion så pallade den för det jättelika trycket då tvillingsjälarna brakade in i ribban...men efter trivsamma ordväxlingar mellan tränare och spelare så löste vi situationen och det såg riktigt bra ut även om byggherren har lite problem med sina stance.. ekonomen från Kellys anpassade sig till situationen på ett föredömligt sätt och det pratades om att skaffa en chute som är höj och sänkbar i alminium nu när familjen har kontakter i klubbstyrelsen.. De tre bröderna från Åkersberga och Gubbängen kan bara lovordas för deras atletiska förmåga att klara av reachstep över stepover dummy men det var väl här som den stora diskussionen började med byggherren som plötsligt ansåg att det inte gick att ta ett sådant steg medan alla andra klarade av detta.. nu kanske är det så att byggherren är lite för kort för sin storlek i jämförelse med de andra tjurarna..men det gick undan för bröderna och ekonomen i själva cuten medan v har lite att bearbeta med våran atletiska förmåga hos vår höger tackle.. När vi sedan körde sprint så kom vissa av oss lite för långt efter..inga namn nämnda och ingen glömd... men Jonas vart var du..? SMM-line coach.. Björkman
|
|
|
SMM-Ol
Jan 31, 2007 16:57:56 GMT 1
Post by vem on Jan 31, 2007 16:57:56 GMT 1
Tack!
|
|