|
CC-SMM
Aug 28, 2006 8:18:58 GMT 1
Post by Gusten on Aug 28, 2006 8:18:58 GMT 1
det kan hända att SMM väljer att softa i en sån här match, men det låter rätt vekt, eftersom det finns flera grejer som är värda att spela för: - dom är obesegrade sedan urminnes tider, och ingen spelare vill vara delaktig i att svika klubben och bryta en svit.. dom killarna som var med igår skrev effektivt in sig själva i SMMs historieböcker som loosers - att spela mot CC är alltid tändvätska.. om man inte är taggad vid KO så är man det efter första kvarten
o alla bortförklaringar hit o dit spelar ingen roll; inte laddade, sparar sig till slutspelet, vilar sina bästa spelare bla bla bla... fakta är att det blev 20-6 och det var Carlstad som vann. Stockholm fick pisk.
|
|
Yngste Hansonbrodern
Guest
|
CC-SMM
Aug 28, 2006 8:51:25 GMT 1
Post by Yngste Hansonbrodern on Aug 28, 2006 8:51:25 GMT 1
|
|
|
CC-SMM
Aug 28, 2006 8:56:10 GMT 1
Post by CSM101 on Aug 28, 2006 8:56:10 GMT 1
Kan bara ta av mig hatten (hjälmen) för Carlstad. Carlstad var helt enkelt det lag som ville mest i söndags. Det var två bra lag som möttes och viljan att vinna, tändning kalla det va ni vill avgjorde denna match som länge stod och vägde. Vilket lag som har bäst vinnarinstinkt avgörs i slutspelet.
|
|
|
CC-SMM
Aug 28, 2006 11:24:56 GMT 1
Post by liten fraga on Aug 28, 2006 11:24:56 GMT 1
det kan hända att SMM väljer att softa i en sån här match, men det låter rätt vekt, eftersom det finns flera grejer som är värda att spela för: - dom är obesegrade sedan urminnes tider, och ingen spelare vill vara delaktig i att svika klubben och bryta en svit.. dom killarna som var med igår skrev effektivt in sig själva i SMMs historieböcker som loosers- att spela mot CC är alltid tändvätska.. om man inte är taggad vid KO så är man det efter första kvarten o alla bortförklaringar hit o dit spelar ingen roll; inte laddade, sparar sig till slutspelet, vilar sina bästa spelare bla bla bla... fakta är att det blev 20-6 och det var Carlstad som vann. Stockholm fick pisk. kan inte hjälpa att häpnas av alla jon här på forumet. läste gustens inlägg och stannade till när jag läste "dom killarna som var med igår skrev effektivt in sig själva i SMMs historieböcker som loosers" min följdfråga på det här är då.. Är du dum i huvet?? bara för att vi förlorade EN match så tror jag inte att vi som var med igår kommer se oss själva som ett gäng loosers.. men vi kan väl vänta tills efter säsongen så kan vi ta upp diskutionen igen... då kanske jag delar din uppfattning..eller så kanske det blir så att min kära vän gusten här kan ta ett nakenlöp genom centrala stockholm som bevis på att han kanske skulle ha varigt tyst..... tack för mig.. // Torén #3
|
|
|
CC-SMM
Aug 28, 2006 12:08:07 GMT 1
Post by P on Aug 28, 2006 12:08:07 GMT 1
En sak som jag inte tycker man kan skylla på iaf, är att SMM kanske inte hade nån tändning pga att de var klara för slutspel, för det var ju CC också??och om man möter arlanda eller limhamn i semin är nog ingen bättre tändvätska.......CC och SMM hade nog likvärdiga anledningar till att satsa hårt på vinst...hur som helst så spelade CC bättre på i stort sett alla plan igår.
|
|
|
CC-SMM
Aug 28, 2006 12:17:45 GMT 1
Post by CC spelare on Aug 28, 2006 12:17:45 GMT 1
Tycker vi från Carlstad ska vara väldigt ödmjuka eftersom vi hittills inte slagit SMM när medaljerna ska fördelas. Däremot tycker jag vi ska slå oss för bröstet för att vi slog ett sådant duktigt lag som SMM och hoppas vi kan göra det igen OM vi möts i final. Gissar att Stockholmarna är sugna på revansch. Kan ju inte vara speciellt kul att få stryk av ett gäng bönder?!
|
|
|
CC-SMM
Aug 28, 2006 12:27:06 GMT 1
Post by SMM SPELARE on Aug 28, 2006 12:27:06 GMT 1
hehe väl talat.. ;D
|
|
|
CC-SMM
Aug 28, 2006 13:59:49 GMT 1
Post by Frn Tingvalla on Aug 28, 2006 13:59:49 GMT 1
Hade SMM massor med spelarna som inte var med? De hade iaf 10-15 fler än CC på deras sidlinje... CC hade inte ett par starters (C, FB, OLB) och det verkade att CC hade folk som sprang fel mönster ibland pga nya spelare på offens... det är inte bara SMM som hade färdiga ursäkter inför matchen. Allt detta spelar ju ingen roll... SM guld finns ju hos SAFF en så länge.
|
|
|
CC-SMM
Aug 28, 2006 14:17:42 GMT 1
Post by Urminnes tider on Aug 28, 2006 14:17:42 GMT 1
Någon här skrev att det var urminnes tider sedan något lag besegrade sthlm...det stämmer inte riktigt...dom förlorade ju just mot carlstad för 2 säsonger sedan vad jag kommer ihåg med mer så det var inte så värst länge ändå dom har gått obesegrade
|
|
|
CC-SMM
Aug 28, 2006 14:24:09 GMT 1
Post by df on Aug 28, 2006 14:24:09 GMT 1
|
|
|
CC-SMM
Aug 28, 2006 14:44:19 GMT 1
Post by Guld ret on Aug 28, 2006 14:44:19 GMT 1
Stora siffror, men guld blev det det året ändå...
|
|
|
CC-SMM
Aug 29, 2006 23:46:47 GMT 1
Post by Mr Master on Aug 29, 2006 23:46:47 GMT 1
Ja men det är väl kul att det går lite upp och ner. Och inte fan ser vi alla som var med då som loosers... Riktigt många duktiga spelare var med då och är med fortfarande idag. Och alla har vi en liten medalj hemma som det står "Svenska Mästare 2002" på...
|
|
|
CC-SMM
Aug 30, 2006 7:34:45 GMT 1
Post by f on Aug 30, 2006 7:34:45 GMT 1
Mitt inlägg som visade resultatet där SMM förlorade stort som Arlanda var mest att visa att SMM alltid har "steppat" upp och spelat bra fotboll när det väl gäller. Alla lag i sverige har nog alltid haft för stor respekt för SMM och sett dom som oslagbara, men men ska aldrig inte respektera dom. Man ska alltid respektera en motståndare men man ska aldrig vara rädd för dom.
|
|
|
CC-SMM
Aug 30, 2006 10:21:55 GMT 1
Post by Bjrkman on Aug 30, 2006 10:21:55 GMT 1
HAHAHA... mycket snack lite verkstad som man säger.. Calle "psycho conrad dobler" B borde nog komma ner från sin högsäte och få ner fötterna på jorden... Rengig o-line match, men karlstads d-line totalt dominerade MM-s oline griniga gamla gubbar, nog var dom griniga men fick absolut inget gjort... samtidigt som CCs junior betonade o-line lekte med MMs rutinerade dl med old boys.. men hörde att pihlbäck ändå är safe för landslaget och behöver inte medverka på några camps.. haha.. han hade nött så mycket bänk i cc.. keep it up CC Gääsp... jag blir så trött så trött... egentligen ska man inte bemöta en sådant här inlägg men jag liksom inte låta bli när personen inte kan eller våga stå för sina inlägg såsom detta.. men det är klart personangrepp är kanske ett sätt att dölja sin okunskap när det gäller fotboll samt sin bristande sociala förmåga att kunna kommunicera med sina medmänniskor... Det var ingen på varken Ol eller Dl som spelade bra i söndags.. det enda positiva var att vi inte fick någon spelare skadad alltifrån Qb till Dl... Och vad jag vill minnas var Pilbäck en av dom som spelade arslet av sig i finalen mot tyskarna för ett år sen som vi också vann. Jag anser att han fortfarande har sådana kvaliteter att han platsar i ett landslag men det är klart du som skriver detta kanske vet bättre och har kanske mer segrar på din meritlista så att du kan skriva sådana här påhopp.... MVH Stefan Björkman SMM Ol-coach/Dl-coach seniorlandslaget sedan nio år.. 6 SM-Guld, 2 FLE-Europaguld, 1VM-brons, 1 EM-guld, 1NM-guld 1 div seger 1 (World Legue) säsong, 1 Dl-coach säsong DCCC Kansas..så ursäkta min hybris.. .
|
|
|
CC-SMM
Aug 30, 2006 13:19:51 GMT 1
Post by Vem e Philbck on Aug 30, 2006 13:19:51 GMT 1
In Your Face!
|
|