|
CC-SMM
Aug 27, 2006 17:30:16 GMT 1
Post by Hybris on Aug 27, 2006 17:30:16 GMT 1
HAHAHA... mycket snack lite verkstad som man säger..
Calle "psycho conrad dobler" B borde nog komma ner från sin högsäte och få ner fötterna på jorden...
Rengig o-line match, men karlstads d-line totalt dominerade MM-s oline griniga gamla gubbar, nog var dom griniga men fick absolut inget gjort...
samtidigt som CCs junior betonade o-line lekte med MMs rutinerade dl med old boys.. men hörde att pihlbäck ändå är safe för landslaget och behöver inte medverka på några camps.. haha.. han hade nött så mycket bänk i cc..
keep it up CC
|
|
|
CC-SMM
Aug 27, 2006 17:32:10 GMT 1
Post by fan on Aug 27, 2006 17:32:10 GMT 1
var det inte mer än 16 som krävdes? nämnas kan att sista punt returnen togs out of bounds när kl precis slog om till noll, hade CC hunnit få den out of bounds en sekund innan hade det varit ett bra field goal läge, så serievinsten hängde minst sagt löst.
|
|
|
CC-SMM
Aug 27, 2006 18:07:59 GMT 1
Post by rid on Aug 27, 2006 18:07:59 GMT 1
Ja Pihlbäck och hans d-line vänner hade det tungt mot karlstads unga o-line.. Falk tog totalt bort Pihlbäck ur matchen. Sen tyckte jag inte Casey Paus spela som han ska. Han fick det jobbigt när han fick press mot sig.
|
|
|
CC-SMM
Aug 27, 2006 18:09:06 GMT 1
Post by Limhamnsspelare on Aug 27, 2006 18:09:06 GMT 1
Gott att se! Äntligen åker de kaxiga 08-orna på stryk. Kan inte bärga mig tills det kommer en matchrapport på denna matchen. Grattis CC! Ses på lördag!
|
|
|
CC-SMM
Aug 27, 2006 19:59:38 GMT 1
Post by Jim on Aug 27, 2006 19:59:38 GMT 1
Bra jobbat CC!
|
|
|
CC-SMM
Aug 27, 2006 20:32:43 GMT 1
Post by Hehe on Aug 27, 2006 20:32:43 GMT 1
Ja det var kul att CC kunde vinna en match mot SMM någon gång men jag tror tyvärr att det blir den enda. För om SMM slänger in lite motvation i spelet så får nog CC se sig slagna. Men kul att CC van det behöver sporten innan det blir änu mer one team show än vad det redan är. Och man har rätt till att vara lite kaxiga om man tittar på SMM historia eller det räcker att titta på den här sesongen *ler* Va fan jag skulle vara uber kaxig om jag vore i deras skor hahaha. Och jag tror att alla andra lag skulle också vara det om dom var det ;D
Over and Out
|
|
|
CC-SMM
Aug 27, 2006 20:35:43 GMT 1
Post by OK on Aug 27, 2006 20:35:43 GMT 1
Calle66Psycho bla bla bla, vad har du o säga? Ni blev totalt ÄGDA!! Solo, piskade er helt o hållet. Kom ner på jorden nu Calle, du kan bättre än så
|
|
|
CC-SMM
Aug 27, 2006 22:12:49 GMT 1
Post by Roger Pontus on Aug 27, 2006 22:12:49 GMT 1
var inte Solo, men Stål & Javid som var dominanta... och låt inga säga att SMM la sig. roligt att läsa genom Silverland en gång till innan jag somnar...
|
|
|
CC-SMM
Aug 27, 2006 22:52:50 GMT 1
Post by Hehe on Aug 27, 2006 22:52:50 GMT 1
Att dom skulle lägga sig tror jag inte heller men det är skilnad på att vara mätt och mot att vara hungrig. ;D
Over and Out
|
|
|
CC-SMM
Aug 28, 2006 6:36:13 GMT 1
Post by Marwin on Aug 28, 2006 6:36:13 GMT 1
Solo ägde? Han presterade ju istort sett ingenting! SMM var mycket bleka och CC skulle ha vunnit med mer. 2st illegala hjälmkontakter (ej på qb) på fjärde gav dock SMM chans och möjlighet att scora. Men men, SMM saknade några spelare och jag gissar att det ser annorlunda ut i finalen om det är dessa två lag som går dit.
One team show? Tycker nog det ser ut i tabellen som det är två lag som är dominanta
|
|
|
CC-SMM
Aug 28, 2006 6:45:44 GMT 1
Post by Hehe on Aug 28, 2006 6:45:44 GMT 1
Ja missförstå mig rätt. Det känns som SMM känns ganska trygga dår uppe i topp medans CC har det lite tuffare. Det känns oftast som om SMM har en växel till att slänga i om det skulle behövas.
Over and Out
|
|
|
CC-SMM
Aug 28, 2006 6:46:52 GMT 1
Post by frbanad on Aug 28, 2006 6:46:52 GMT 1
Calle66Psycho bla bla bla, vad har du o säga? Ni blev totalt ÄGDA!! Solo, piskade er helt o hållet. Kom ner på jorden nu Calle, du kan bättre än så ditt dumma mähä.. solo hade typ 2 fångade bollar på hela matchen... om du inte ens såg matchen så kanske du ska sätta dig på säng kante o tänka over va du har gjort...!
|
|
|
CC-SMM
Aug 28, 2006 6:48:05 GMT 1
Post by frbanad on Aug 28, 2006 6:48:05 GMT 1
Calle66Psycho bla bla bla, vad har du o säga? Ni blev totalt ÄGDA!! Solo, piskade er helt o hållet. Kom ner på jorden nu Calle, du kan bättre än så ditt dumma mähä.. solo hade typ 2 fångade bollar på hela matchen... om du inte ens såg matchen så kanske du ska sätta dig på sängkanten o tänka over va du har gjort...!
|
|
|
CC-SMM
Aug 28, 2006 7:29:32 GMT 1
Post by Jonte on Aug 28, 2006 7:29:32 GMT 1
Detta var en mycket intressant match och den stora frågan är vad man kan dra för slutsatser utav den?
CC inledde matchen bäst och SMM skapade faktiskt inte mycket innan Tracey Gere missade totalt i Coverage på Dahlman som enkelt kunde plocka ner en fladdrande läderoval och springa in matchens första TD. Minuterna som sedan följde så kändes det som att SMM höll på att koppla ett grepp om matchen men CC orkade svara. Stål fångade en screenpass och löpte sen snyggt snett över hela planen för CC-kvittering och även ledning genom att lyckas med sin PAT. Nu kändes det som om CC kopplat ett järngrepp om SMM och kunde stoppa SMM´s försök till anfall tämligen enkelt och marscherade själva ner över planen ända till SMM´s en-yardlinje...och Javid sprang (eller blev buren) in i Endzone men de poängen blev bortflaggade för "aiding the runner" ett call som såg korrekt ut ifrån läktarplats men som drog ner massiva protester ifrån CC (Förvånade?). Detta tumult ledde till att CC åkte på ett personligt regelbrott för osportsligt uppträdande. Nummer 55 fick bära hundhuvudet men nummer 1 tog onekligen av sig hjälmen på planen för att klaga och det tilltaget borde väl även det resulterat i 15 yards? CC hamnade i alla fall, istället för touchdown, i en situation där de hade 4:e och Goal ifrån SMM 21-yardlinje...och då missar SMM totalt i bevakningen på Stål som kan plocka ner bollen i endzone och göra 13-6 till CC. SMM försöker nu svara men lyckas aldrig riktigt flytta bollen mot CC defense men CC offense lyckas däremot riktigt bra med en screen som fångas av Roger Nilsson och som sedan löper cirka 80 yards ner till trakterna runt SMM Endzone och sätter upp Javid för en snygg QB-draw som definitivt punkterar matchen. Nu ställde man sig bara frågan om CC skulle mäkta med att stjäla seriesegern mitt framför näsan på SMM vilket inte riktigt lyckades även om det var riktigt nära vid några tillfällen. Dels en bra punt ner till SMM 1-yardlinje som satte upp ett safetyläge, och dels på Javids Puntretur som så när bar hela vägen.
Detta var i alla fall en mycket bra match sett från läktarhåll och den stora frågan är om SMM gick in helhjärtat för den. Gjorde de det så tror jag att CC fixar sitt första SM-guld. Alternativet är att den här matchen blir den tändvätska som SMM behöver för att ladda ordentligt inför finalen och där krossa sina motståndare vilka det nu må vara. För ännu är det inte säkert att det blir SMM-CC i final även om mycket talar för det.
|
|
|
CC-SMM
Aug 28, 2006 7:45:12 GMT 1
Post by aas on Aug 28, 2006 7:45:12 GMT 1
Om vi säger så här. Skulle jag som coach riskera att skada mina bästa spelare när man redan är klara för slutspel?? Skulle du som spelare vara taggad till 100% när du vet att man redan är klar för slutspel??
Tror inte man ska dömma SMM efter detta. Har sett detta många gånger tidigare. Har för mig att SMM torskade mot Arlanda med stora siffror under sista seriespelsmatchen och sedan när samma lag möttes i semi så piskade SMM upp Arlanda.
|
|