|
Post by suck on Sept 13, 2005 16:04:33 GMT 1
Att Karlstad spelade sin SEMI 2004 borta stämmer, däremot spelade man KVALET 2004 hemma mot Jamtland. Därför kommer det lag som vinner Norra serien få spela KVALET hemma mot vinnaren i västra. För den som funderar på hur detta fungerar 2005 kan jag rekommendera www.amerikanskfotboll.com Där står det tydligt vilka lag som har vilka matcher hemma. Sedan antar jag att det är FS som antagit spelordningen på förslag drån TU, och varför det just är norra och västra som ska kvala, det är en annan fråga. Men FS beslut om spelordning tas förmodligen före alla lag bestämmer sig för om man ska spela eller inte.
|
|
|
Post by Goran on Sept 13, 2005 16:16:16 GMT 1
De 2 serier med minst antal lag i spelar kvalmatchen.
|
|
|
Post by fragande on Sept 13, 2005 16:24:19 GMT 1
Så om västra nu skulle gå hela vägen blir det tre borta matcher i slutspelet, ska de straffas (bli lägre rankade) för att de ha några lag i sin division?
|
|
|
Post by i know on Sept 15, 2005 0:54:47 GMT 1
förra året spelade carlstad alla sina slutspel´s matcher på hemmaplan.
|
|
|
Post by JO Sivtoft on Sept 15, 2005 7:01:15 GMT 1
De år alla fem distrikten har lag med i U16 eller U19 spelar de två distrikt som har minst lag med i sin serie en kvalmatch. Detta beslutas förmodligen innan serierna börjar och tar alltså inte hänsyn till om lag hoppar av under seriens gång.
Västra hade i år tre lag och får därmed kvala. Både norra och mellersta hade fyra lag anmälda och vad som har avgjort vilket lag som får kvala vet jag inte men antal deltagande lag förra året eller placering förra året eller lottning. Vem som får hemmamatch vet jag inte exakt men någon form av rotationsprincip tillämpas.
När det gäller semifinalerna brukar man rotera efter något mönster, men där man undviker att norr och söder möter varandra pga resorna.
Om någon vet hur slutspelet spelades 2003 och 2004 så kan man nog se hur mönstret är.
|
|
|
Post by player on Sept 16, 2005 9:30:17 GMT 1
Gefle hade sin semi och final på bortaplan förra året. Vi åkte kl 3 på natten till finalen, de var en skitbra uppladdning.
|
|
|
Post by Vet lite on Sept 16, 2005 13:35:34 GMT 1
2002 CC - Limhamn 2003 Limhamn - CC 2004 CC Limhamn
|
|
|
Post by HejHej on Sept 30, 2005 20:22:12 GMT 1
GÖTEBORG MARVELS tar guldet i år, inget snack om saken.
|
|
Marvels do it in fine style
Guest
|
Post by Marvels do it in fine style on Oct 1, 2005 19:49:24 GMT 1
Efter att fullständigt detroniserat Carlsatd så måste jag säga. Stockholm med omnejd SE UPP!
|
|
|
Post by Voms on Oct 1, 2005 20:06:50 GMT 1
Den så kallade fullständiga detroniseringen av Carlstad var inte så oväntat med tanke på att de haft dålig påfyllning av spelare till i år och har en QB som inte kan leda ett lag.
|
|
|
Post by Palm on Oct 1, 2005 23:08:36 GMT 1
JO Sivtoft har rätt i det han skriver, men jag tänkte fylla på med lite fakta.
De år alla fem distrikten har lag med i U16 eller U19 spelar de två distrikt som har minst lag med i sin serie en kvalmatch. Detta beslutas innan serierna börjar och det tas alltså inte hänsyn till om lag hoppar av under seriens gång.
Västra hade i år tre lag och får därmed kvala. Både norra och mellersta hade fyra lag anmälda och det som har avgjort vilket lag som får kvala är antal deltagande lag förra året. Hemma spelar norra då de spelade borta mot västra förra året. Carlstad som representerade västar förra året hade tre hemmamatcher. Det finns inte heller någon reseutjämning i slutspelet.
Från början var det bara fyra distrikt som deltog och då spelade alltid västar-södra och mellersta-stockholm. P.g.a. resekostnaderna. Vartannat år hemma och vartannat år borta. Även finalen roterade på samma sätt. När vi sedan fick med norra, infördes kvalet. De först åren kavlade mellersta och norra, hemma borta vartannat år. Laget som vann tog mellerstas ”gamla” plats i semin. Förra året kavlade för första gången västra mot norra och det lag som vann tog då över västras ”gamla” plats.
2006 kommer det att bli ett seriespel för u-19 med de bästa lagen från alla fem distrikten på hösten. Distriktsserien spelas då på våren. Så då blir det inget slutspel på samma sätt som det varit tidigare.
Hälsningar
John-Åke Palm Vice Ordf. SAFF
|
|
Juniorfotboll Sveriges grund
Guest
|
Post by Juniorfotboll Sveriges grund on Oct 2, 2005 0:31:43 GMT 1
Fantastikt va? Här kommer ett lag och slår dom senaste årens obesgrade svenska mästare. och vad får man höra??? Öhh Carlstad är mycket sämre nu. Döhhhh Så därför var det inte svårt att slå dom Döhhh. I stället för att gratulera Göteborg och se att bredden på bra junisar har utökats också till västkusten. Detta lag är lika talangfullt som det laget Giants hadde 95. Jag säger iallafall grattis till GBG och en annan på östkusten skall nog börja oroa sig.
|
|
|
Post by LOL Marvels on Oct 2, 2005 7:39:07 GMT 1
LOL !!! Årets Carlstads u19 är ingenting med vad de har varit de senaste åren.
Är man något funtad i huvudet så ta en titt på hur många starters från i 2004 finns kvar i deras u19 =)
Grattis marvels ni slog ett mediokert lag =) =) =) =)
Så snälla var inte för spydiga vänta till ni har mött ett bra u19 lag i år. ex Tyresö eller Gefle =)
|
|
Marvels do it in fine style
Guest
|
Post by Marvels do it in fine style on Oct 2, 2005 8:31:46 GMT 1
Återigen Vi vi slog Carlstad och jag tror nog att Tyresö och Gefle kommer att få sig en match. Inte sagt att Marvels vinner men dom få nog kämpa för det. GRATTIS Marvels till Seriesegern i Västra. och jag känner mig väldig funtad
|
|
|
Post by ojojoj on Oct 2, 2005 13:48:27 GMT 1
Fattar inta att dte var så många som trodde att limhamn skulle vinna o gå vidare från u-19 södra...in för sisa matchen ligger de näst sist...kaxiga före säsongen då de säger att de vinner lätt...hehe limhamn ;D ;D ;D ;D ;D ;D
|
|