|
Post by John Dohh on Jun 5, 2006 13:24:49 GMT 1
Så sant som han säger, JR måste nog få ordning på självförtroendet och bättra på lagkänslan för att stoppa deras "loosing streak". Men som sagt, det är ligger väl lite på lagledarnas bord att ordna den uppgiften eller?
För dom har ju ett bra lag men nu fattas den där lilla pusselbiten och den behöver ju alla lag om dom ska kunna vinna.
Gör det inte svårare för er Make it easy and play hard.
|
|
|
Post by Moss on Jun 5, 2006 13:54:27 GMT 1
|
|
|
Post by haller med on Jun 5, 2006 13:55:01 GMT 1
håller med hmm, man skulle kunna skriva "arlanda är ett lag vi absolut kan slå" men att hävda att man bör göra det är att ta i.
|
|
|
Post by Jörgen Wedmark on Jun 5, 2006 15:05:29 GMT 1
Man borde inte tolka allt som skrivs i tidningar ordagrant heller. Jag vet att jag talar för hela Jamtland när jag säger att vi aldrig påstått eller ansett oss vara för mer än andra eller att vi på något sätt borde ha vunnit den ena än den andra matchen. Däremot så var det väldigt viktigt för oss att vinna mot Arlanda och antagligen så var det vad som menades med "att vi borde slå Arlanda" och inte att vi borde ha slagit dem för att vi är mycket bättre eller nått i den stilen. Nu förlorade vi ännu en match och häften av våra matcher är spelade.
Nu har vi ett litet uppehåll och det är ett mycket bra tillfälle för oss att ransaka oss själva och göra förändringar för att förhoppningsvis vinna våra resterande matcher som alla är returmöten.
|
|
|
Post by HAHA on Jun 5, 2006 15:15:09 GMT 1
Nej, och det var väl ingen i Jämtland som trodde ni var bättre än limhamn när huvudtränaren citeras i tidningen: "vi ska sparka skiten ur limhamn" och "limhamn ska få känna på superserietempo"... Är kanske dags att tagga ner lite där uppe. Se till o vinn lite matcher o låt det tala för er istället. Roligare både för er och för footballsverige...
|
|
|
Post by Jörgen Wedmark on Jun 5, 2006 15:22:18 GMT 1
OK nu kanske vår tränare uttryckte sig så och han fick äta upp det men samtidigt så måste jag ju också fråga dig då: Ska vi åka iväg med inställningen att vi får se hur det går? Ska man inte i alla sporter ha inställningen att man ska vinna? När vi samlas i omklädningsrummet strax innan match så säger vi alltid att vi ska smiska våra motståndare på bar rumpa, spöa skiten ur dem, vinna etc etc etc oavsett om det är Stockholm MM eller Piteå Lumberjacks...
|
|
|
Post by sluta nu va on Jun 5, 2006 16:11:33 GMT 1
OK nu kanske vår tränare uttryckte sig så och han fick äta upp det men samtidigt så måste jag ju också fråga dig då: Ska vi åka iväg med inställningen att vi får se hur det går? Ska man inte i alla sporter ha inställningen att man ska vinna? När vi samlas i omklädningsrummet strax innan match så säger vi alltid att vi ska smiska våra motståndare på bar rumpa, spöa skiten ur dem, vinna etc etc etc oavsett om det är Stockholm MM eller Piteå Lumberjacks... Det kan vi väll alla förstå,, men att gå ut i press o säga öppet att man ska visa nykomlingarna ss- tempo är väl o ta i??? limhamn hade inte förlorat på 2½ år innan smm matchen... det är mer än jr eller??? o nu kommer repliken: det va div 1... ja,, men jag kan lova dej att det var ju inte direkt lätta matcher mot tex trc och dif... lag som förra året lätt slåt jr i ss... För fotbollens skull sluta snacka skit o börja spela boll.... för att gå ut som er coach gjorde va fel. o titta tabellen vilka som har 2-1 o inte 0-3 i matcher =)
|
|
|
Post by d on Jun 5, 2006 16:39:51 GMT 1
Klart man ska hypa sitt eget lag i lokalpressen, vem ska annars göra det Är pressen inte själv på plats ska man alltid framhålla sig från den bästa sidan, det ska man föresten även göra om pressen är på plats. Man vinner inget på att vara tam och menlös. Som Bert Karlsson sa "all press är bra press" ;D Det är ju inte direkt så att LG blir lidanade för att ÖP skiver att JR ska spöa skiten ur LG. Att det sedan kan bli svårt om den lokala pressen går hårt åt en om man torska alla matcher, är ju en annan sak. FAst så verkat inte vara fallet. All heder åt JR som spännt bågen hårt och trott på sig själva inför säsongen. Verkar som ni fått bra press i stan och det är bra, hoppas bara nu att ni vinner några matcher också.
|
|
|
Post by sluta inte on Jun 5, 2006 16:48:25 GMT 1
Fråga till Sluta nu va. Skulle JR gått till pressen inför säsongen och sagt? "Vi har värvat hårt inför året, hårdare än någonsin och vi hoppas verkligen att vi kan vinna vår första match i SS, men vi är inte riktigt säkra för de andra lagen är riktigt bra." Va inte så tam och krök inte ryggen under jantelagen så hårt att den går av. Ha lite stake och våga tro på dig själv.
|
|
|
Post by Jörgen Wedmark on Jun 5, 2006 17:12:37 GMT 1
Ni som lade in de senaste två inläggen uttryckte er precis så som jag ville uttrycka mig. Ni talar mitt språk s.a.s. Det är ju absolut inte för att på något vis baktala Limhamn men av alla inlägg att dömma från Limhamn fans eller vilka det nu är så verkar det vara ett känsligt ämne att nämna Limhamn i annat än positiva bemärkelser...
|
|
|
Post by yeah on Jun 5, 2006 19:44:37 GMT 1
woord
|
|
|
Post by degen on Jun 6, 2006 14:54:04 GMT 1
håller med jemtarna... en liten sport i ett annars rätt så ointresserat land, klart som fan att man ska sticka ut hakan... Har sett ett antal urklipp i vf (värmland-CC) där man inte heller har varit direkt blyga... fler lag i sverige borde ha en liknande relation till lokalpressen som dessa två lag, då kanske fler lag i sverige hade U-16 och U-19 lag...
det bästa vore väl om nån fick chansen i aftonbladet eller expressen, då kanske det även skulle dyka upp lite publik... förutom mammor, pappor och flickvänner
ord
|
|