|
Post by citysuns on Jun 3, 2006 22:18:42 GMT 1
Vilket gnäll! Tycker att det var ganska bra underhållning med många poäng och lite dramatik. Kul att se Nick Elman få plocka ett par TD´s och Micke Öhman tillbaks på planen. Jamtlands o-line kan väl inte vara helt nöjda med passblockingen men var stundtals lysande i ett par runspel. Domarinsatsen var så gott som felfri och Knutte Lövgrens gastande var nästintill underhållande. Som åskådare saknar man lite nerv och attityd. Andersson/Oud var lysande på att piska fram Jets stämningen och det syntes på deras spelare förut. Det saknas nu, och det måste fram för att Jets ska ha någon chans i slutspelet. Jamtland har närmat sig, men vad betyder det när man inte vinner något? Hungern på en seger borde vara så stor att det lyser om spelarna, men nu springer dom runt och hoppas att importerna ska fixa biffen. Det kommer dom inte göra utan dom behöver resten av truppen bakom sig. Jag talar av egen erfarenhet ;-)
Nej, lite mer hat, vilja och fart så kommer Superserien fortfarande vara mer underhållande en Superettan.
Andreas Östlund
|
|
|
Post by it on Jun 3, 2006 22:56:36 GMT 1
Känns som att Jämtland borde skicka hem sinna importer förutom QB, Wr och LB! dom andra håller inte klass nog för att spela i SS.. skicka hem dom och ta in någon annan! dumt att lägga en massa pengar på skit när det kan läggas på så mycket bättre spelare!
|
|
|
Post by injury on Jun 4, 2006 10:12:37 GMT 1
vilka blev skadade i Jets och vad för skador fick de?, allvarliga?
|
|
|
Post by Sdes on Jun 4, 2006 12:31:17 GMT 1
Kan inte annat än hålla med mindre kul. Kan nån förklara för mig varför man går för 2 p på xp när man kan sparka ibörjan av matchen, men när man ligger under med 10 pinnar på slutet, DÅ sparkar JR, sätter ettan och ligger fortfarande under med 2 scores. Om man går för 2 och missar ligger man fortfarande under med 3, vilket gör att man inte kan vinna på ett fieldgoal. En lyckad tvåpoängare hade visserligen gett 1 poängs underläge, men det hade fortfarande krävts ett fieldgoal. En spark är ju lättare att sätta och då vinner man ju på det efterföljande fieldgoalet.
|
|
|
Post by Sdes igen on Jun 4, 2006 12:32:59 GMT 1
Okay, ser att jag räknade lite fel, du menar väl att de efter sparken ligger under med 3? Så förutsätter jag att de satsade på oavgjort...
|
|
|
Post by 36 on Jun 4, 2006 12:54:57 GMT 1
|
|
|
Post by undrar on Jun 4, 2006 15:37:35 GMT 1
vilka skadade?
|
|
|
Post by kll on Jun 4, 2006 16:40:02 GMT 1
Att skriva här vilka som är skadade är väl inte riktigt taktiskt?
|
|
|
Post by veteran on Jun 4, 2006 20:07:51 GMT 1
Nej, Jämtland gjorde bort sig med XP. Om man hela matchen gått för 2 (oförklarligt i sig när man har en kicker) och sedan i fjärde kvarten gör en TD så man ligger under med 10p så är det tjänstefel att gå för 1p! Kicken sitter, och du är ändå nere med 2 scores! Helt obegripligt. Och en time out i panik efter ett långt spel för 1st down är misstag som man inte borde se i superserien.
Don't get me started om att en kille i Jämtland speldae OL i #40! Division 2-känsla!
|
|
|
Post by MV7 on Jun 5, 2006 3:31:01 GMT 1
Jag är besviken på Jämtland, har inte haft chansen att se dom än men hade hoppats på mer från Macklin.
Och om det är så att man väljer att sparka för 1p i det läge du beskriver då är det ju äckligt dålig coachning, trodde inte det kunde förekomma ens i Sverige.
|
|
|
Post by hmm on Jun 5, 2006 7:49:58 GMT 1
|
|
|
Post by intressant on Jun 5, 2006 7:55:56 GMT 1
intressant att Arlandas bästa spelare i matchen, eligt gary nilsson är Flyghed, Rude och marsan, och ingen av dem kommer troligtvis spela nästa säsong...BP lär ju sluta (men man vet ju aldrig), Ruden ska väl till College (fresno har jag hört) och marsan kan ju kanske komma tillbaka men troligtvis inte.
|
|
|
Post by D Sandberg on Jun 5, 2006 8:07:04 GMT 1
Ja det var ju intressant...
Nej det är Gerry som fått något om bakfoten. Mathias Jangenäs heter han. Han stavade även fel på Magnus Lagerborg som heter Lagerborn.
|
|
|
Post by hmm on Jun 5, 2006 12:17:42 GMT 1
hur kan ett lag som jämtland som inte vunnit en enda SS match påstå i en artikel att "Arlanda är ett lag vi ska slå, så är det bara." www.op.se/parser.php?level1=3&level2=54&id=671552hävdar att även fast arlanda gjorde sin bästa match för säsonge så kan de mycket bättre, att inte ha BD Kennedy på linjen gjor mkt för Jets.. det känns som antingen ljuger Jämtland för lokala pressen eller så har de skev verklighetsuppfattning
|
|
|
Post by skdare on Jun 5, 2006 12:54:37 GMT 1
???Med det laget som JR har är det kanske så att man skulle slagit Arlanda, men nu blev det inte så, och det beror inte på spelarna enbart, som det kan utläsas i tidningarna. Jag tror att ledarstaben runt JR måste börja att ransaka sig själva för dessa herrar ingår ju också i laget. För det kan ju faktiskt vara så att laget är dåligt coachade. Det verkar inte finnas något självförtroende hos laget, och detta är väl något som "en bra" ledare skall kunna plocka fram.
|
|