|
Post by LeoBillgren on Aug 29, 2005 2:32:50 GMT 1
I lördags var Chiefs U16 på besök i Oslo för en inofficiell träningsmatch mot Vålerenga Trolls U16 (Finalister i NM).
Matchen spelades på Jordal och vanns av Chiefs med 32-13.
Arrangemanget var lyckat och gav mersmak (trots 14 timmar i buss, tur och retur...). Förhoppningsvis kan vi inleda ett samarbete mellan klubbarna som blir återkommande år för år.
Chiefs vill passa på och tacka Trolls organisation för ett bra arrangemang! På återseende!
|
|
|
Post by WHY on Aug 31, 2005 6:35:51 GMT 1
Varför fegade Chiefs U-16 ur från DM Är det för att HH kör U-19 och då faller SC U-16 lag ihop om han inte är med.
|
|
|
Post by atchooo on Aug 31, 2005 9:50:23 GMT 1
eller så är det för att dm inte ger en något motstånd....
|
|
|
Post by gnu on Aug 31, 2005 10:32:52 GMT 1
Eller så är det så att det inte finns tränare nog och att U16 tycker det räcker med en säsong... Eller så är de för bra
|
|
|
Post by puu on Aug 31, 2005 10:45:06 GMT 1
SM - GULD ;D
that's all
|
|
|
Post by Guest on Aug 31, 2005 11:58:22 GMT 1
Hur bra var Norges U-16? Lekte Chiefs bara eller var poängen inte riktigt som matchen? Hur skulle de se ut om dom mötte TRC u-16 lag eller nåt sånt? skulle va kul o veta hur Sverige ligget till!
|
|
|
Post by LeoBillgren on Aug 31, 2005 22:17:45 GMT 1
Hej,
Frågan varför vi inte spelar DM har jag besvarat tidigare på detta forum, klipper in det svaret igen:
Det stämmer att vi inte ska spela DM i år, detta har inget att göra med brist på spelare. Skälen är istället:
- Vi anser att säsongen blir för lång i U16 när SM-serien börjar i början på maj och DM inte är slut förrän i slutet på oktober.
- Jag upplevde att många av våra spelare var slitna och mindre sugna på fotboll i slutet av förra året (vi spelade 20 matcher 2004!).
- Jag tycker det är tråkigt att möta samma lag som vi redan mött 1-2 gånger i våras.
- I mitt tycke är DM en turnering där man ska prioritera utvecklingen av de yngre spelarna inför kommande år. Det vet jag av erfarenhet är svårt när man möter lag som det finns en stark rivalitet med. Det är svårt som coach att inte använda sina bästa när matchen står och väger mot TRC/SMM/TF. Kanske svagt att tänka så, men jag vet hur det blir i stundens hetta!
Frågan hur bra Trolls är:
Vi kom till spel med ett bra lag i Norge, vi saknade ett par tongivande från SM-serien men inte fler än att vi kunde spela bra fotboll. Dessutom lät vi inga spelare dubbla som vi gjort när vi behövt toppa laget här hemma. Ändå tycker jag att Trolls är ett bra lag (dom vann sin serie, förlorade NM-finalen med 1 poäng...). Jämfört med lagen vi mött i år är dom på ungefär samma nivå fysiskt men tekniskt lite sämre än genomsnittet. Tror dom skulle kunna bli topp-4 i STAFF's DM, exaktare än så är svårt att gissa.
|
|