|
Post by Lirpa on Apr 1, 2006 9:59:23 GMT 1
Förbundsordförande Tommy Wiking tog själv beslutet igår kvälll att låta Djurgården få Göteborgs plats i Superserien. I det uttalande som kommer pressen tillhanda senare idag, så uttalar sig Tommy om Djurgården.
- Djurgården är en förening som jag alltid älskat och som hör hemma i amerikansk fotboll. Min förhoppning är att vi i framtiden kan få se fler etablerade klubbnamn i sporten. Som förslag så ger Wiking möjligheter att döpa om Carlstad Crusaders till Färjestad Crusaders. Arlanda till Vilda Väsby Jets och kanske Stockholm som spelar på Zinkensdamm till Bajen Mean Machines.
Eftersom att Djurgården haft så kort tid på sig att förbereda sig inför Superserien som kommer laget att få starta serien med två bonus poäng. Huvudtränaren Rik Parker bekräftar även uppgifter om att Theo Blanco är lagets nye QB, och har skrivit ett 3 års kontrakt med klubben.
|
|
|
Post by APRIL APRIL on Apr 1, 2006 10:09:03 GMT 1
Försök inte TW är i Denver 1 vecka till...........
|
|
TJ
Backup
|
Post by TJ on Apr 1, 2006 13:32:47 GMT 1
Och han kan heller inte fatta ett sånt beslut själv. Bra försök dock.
|
|
hehe
Bänkvärmare
|
Post by hehe on Apr 1, 2006 16:22:56 GMT 1
Det roliga med det här är att det är sant ! haha! inte att wiking gjorde det men att djurgården kommer gå upp blir offi på månda
|
|
|
Post by TB on Apr 1, 2006 22:04:28 GMT 1
Det är väl jättebra om det blir fler lag i ss!
|
|
|
Post by SS on Apr 2, 2006 0:49:09 GMT 1
Skulle tippa på att Djurgården kan hålla sig kvar i SS längre än Limhamn och Jämtland
|
|
|
Post by Tss on Apr 2, 2006 3:08:46 GMT 1
Skulle tippa på att Djurgården inte får gå upp i SS inför kommande säsong.. skulle vara meningslöst och destruktivt att i detta skede kliva upp.
|
|
|
Post by if on Apr 2, 2006 7:44:39 GMT 1
Det som vore orättvist är för dem att bli uppflyttade efterövergångsperioden. Det ger ju inga förutsättningar att förbereda sig.
|
|
|
Post by birger on Apr 2, 2006 9:59:55 GMT 1
Varför kommer denna nyhet just den 1 april, har ni tänkt på det. Men det skulle vara kul om man plockade upp dem med kort varsel.
|
|
|
Post by Johan on Apr 2, 2006 10:19:11 GMT 1
Ja Birger, alla har redan fattat att det är ett aprilskämt bara du som verkar lite bakom flötet resten av oss spekulerar lite för att det är roligt.
Själv tror jag att Djurgården skulle få det tufft i SS, de har en bra bredd i truppen men inte så mycket spets. Visst det gick ganska bra i S1 ifjol men det är ett ganska stort steg upp.
|
|
|
Post by D Sandberg on Apr 6, 2006 9:03:11 GMT 1
VA? Är det ett aprilskämt? Jag var helt säker på att det var sant! Den enda mistanken jag hade var att signaturen var Lirpa som råkar bli April men det är nog en tillfällighet...
|
|