|
Post by ok on Apr 11, 2006 22:45:53 GMT 1
Ok, gabbar nu är det så här att Svenska (spelare) håller hög kvalitet till skillnad från SS som inte är särskilt bra jämfört med Europatoppen. Detta är ingen nyhet. Många lag ute i europa har sedan länge spelat med ett (grovt uppskattat) snitt på 8 Amerikaner i laget. Visst det tillför sponsorer publik och annat men hur skulle tex, Vienna-SMM se ut om båda lagen spelade med lika många importer? Svaret är väl att SMM skulle med stor sannorlikhet vinna. Det både gynnar sporten men hindrar från att lokala spelare får chansen att bli bättre, jag vet att de är vana över att importerna ska vara stjärnorna i lagen, men det har fått motsatt effekt. Ibland kan det bli för mycket av det goda. Tror att det optimala är att ha 2 på varje sida av bollen och ett par bra coacher på sideline.
|
|
|
Post by Repporter on Apr 12, 2006 10:43:13 GMT 1
Jag kan tyvärr inte se någon vetenskaplig grund i ditt resonemang otan jag upplever det som om du delar med dig av dina egna subjektiva uppfattningar.
Tidigare fakta kvarstår....
SMM rankade 4 i Europa
SMM vs CC i finalen 35-21 SMM vs JR (med import, JR sist i SS) 29-7
SS lagen håller god nivå när inte lagen är desimerade av skador. Vid stora siffror har tongivande spelar i förlorande lag varit frånvarandes. Vid en annalys konstateras att det saknas djup i ett flertal lag vilket gör dem känsliga för skador.
|
|
|
Post by verallt on Apr 12, 2006 11:02:43 GMT 1
problemet är väl att det saknas djup i alla lag utom just Stockholm.
|
|
|
Post by ok 2round knockout on Apr 12, 2006 13:11:03 GMT 1
Du låter som en trotsig treåring med ditt "Fakta kvarstår". Jag förstår att du läst dig till alla fakta och kanske är en insatt stolt förälder men ta dig inte vatten över huvudet. En av de mest pålästa namnen inom Amerikansk fotboll har redan utverderat din rapport, nöj dig med det.
Vad är det för fakta du talar om? att SMM är 4 i en ranking som uppenbarligen är helt åt sniskan, ja förutom Vienna i topp då. Du kan ju tillföra till dina fakta att de tyska lagen inte var med förra året och att minst ett till Italienskt lag fattas på rankingen. Så vänta tills efter EB innan du utger det för att vara fakta. Det lag som fattas var förövrigt tvåa i Italienska ligan och har i år ca 10 amerikaner i laget. (warriors bologna)
SMM kan förlora matcher? knappast troligt. Tror du det kommer bli jämna matcher i år?. Har du funderat på att SMM spelar juniorer när de leder stort?
Finalen? kortfattat, ett taggat CC ett mättat SMM och en skadad Import? säger det dig något?
SMM-JR hur många ordinarie spelade i SMM, Kulla som var D-cordinator hoppade in på D. säger det dig något?
Tänk efter lite, dina Fakta har aldrig funnits, om inte de som du hittat på själv genom ditt läsande på internet räknas som fakta.
Kom gärna med någon smart comeback som att CC skulle slå Hamburg eller något liknande. Om du nu vill utgå från den nuvarande Europa rankingen så vore det mest logiska att det land som har mest lag med har ochså den bästa ligan.
Den enda som man kan konstatera att Sverige har många individuella spelare av topp nivå, lägsta nivån på spelare i SS är tyvärr för låg. Många återfinns i SMM och resten är utspridda över landet.
Sist men inte minst, vilket SS lag har 3-4 importer??? JR? vet ej efter som det inte är officiellt men du kanske är Jämt och vet.
|
|
|
Post by Bjrkman on Apr 12, 2006 13:19:17 GMT 1
De är ett hån att kala våran liga europas bästa, då det är ett faktum att de bästa svenska lagen aldrig rått på de bästa från t.ex. österrike Ja nu är det så här att de s k österrikiska lag är allt annat än just österrikiska då det gäller EB! Jag slutade räkna jänkare vid 6 enbart på deras defense medans de infödda österrikiska spelare var relativt mediokra... de itailienska lagen är likadana .. där var de infödda italienarna i minoritet... Framgången hos det svenska landslaget ligger just i att begränsa antalet utlänningar i superserien och det en ger en långverkande effekt på svensk amerikansk fotboll och de fantastiska resurser som de andra europeiska klubbarna har slänger de oftast bort på utländska importer med resultatet att de blommar upp och sedan försvinner.. ett av de österriska lagen vi mötte hade en imponerande t-shirt försäljningen som gav betydande inkomster men å andra sidan är sponsorreglerna mer förmånligare i alplandet.... fem lag i superserien är i och för sig är kanske inte det mest positiva vi har men vi får se tiden an.. speciellt i höst då vi ska möta de "riktiga" österrikarna och det är då som vi får se vad de går för.. ska bli intressant att möta ett riktigt östterikiskt lag för första gången.. MVH Jannelli-BJörkman Dubbel Europamästare för klubblag med just de ja.. Nordic Vikings där vi svenskar var faktiskt i majoritet..
|
|
|
Post by Repporter on Apr 12, 2006 15:22:24 GMT 1
ok 2round knockout
Du låter som en sann Negodil. Lite faka, mest bara ogrundade påståenden. Ta ur hörselpropparna lägg av dig de rökfärgade glasögonen och börja lyssna lite mer på vad andra har att säga. En bra början är att läsa herr Björkmans inlägg, hans personlig erfarenhet inom området är tämligen hög.
Nivån på SS är hög, men varför nöja sig där. Superserien skall bli den främsta ligan utanför NFL(E)
|
|
|
Post by lagg ner skiten on Apr 12, 2006 16:52:15 GMT 1
vi suger allt är skit ss är skit dålig för att inte tala om våra så kallade sm mästare som är helt värdelösa mot europeiska lag Mer posetivt tänkande mer slå på bröstet och vråla lite vi är bäst vi har vunnit em vi har ett lag i top 5 i europa det är fan mer än vad många andra sporter har som får mycke mer plats i media. SLuta och va så jäkla svenska och lagom . Sluta att se ner på oss själva och våga sticka ut lite vi är inte någon b sport vi är i eliten. Vi sak inte säga hur dåliga vi är utan hur jävla bra vi faktist är. Vi sprang väl mot andra sporters bästa löpare på DN galan för några år sen och vän med typ 50 m. SÅ SLUTA VA SÅ JÄVLA TORRA OCH NEGATIVA lyft fram allt posetivt i stället och diskutera det i stället. VI ÄR BÄST Och ska fan vinna VM nästa år och jänkare dit och jänkare dit skit samma dom är människor med och inga över människor. Posetivt skriv till media om hur jävla bra vi är i stället. Kram på er alla
|
|
|
Post by ntligen on Apr 12, 2006 17:21:33 GMT 1
Yehaaaaa!
|
|
|
Post by ok on Apr 13, 2006 0:58:06 GMT 1
ok 2round knockout Du låter som en sann Negodil. Lite faka, mest bara ogrundade påståenden. Ta ur hörselpropparna lägg av dig de rökfärgade glasögonen och börja lyssna lite mer på vad andra har att säga. En bra början är att läsa herr Björkmans inlägg, hans personlig erfarenhet inom området är tämligen hög. Nivån på SS är hög, men varför nöja sig där. Superserien skall bli den främsta ligan utanför NFL(E) Här har du lite luktsalt,det är ju nästan sorgligt att man måste förklara allt i detalj precis som till en kärring. Ok jag fattar du är från Jämtland, såg att du myntat namnet negodil i en annan topic, eller om det är något inhemskt, skit samma det hör inte till saken. För det första är det bara patetiskt att slå sig för bröstet för något som inte är sant. Du säger att jag borde läsa? kanske du ska det istället, det björkman sa var en nästintill samma sak som jag sa, han detalierade det mycket fint, så att du förstod det. Lite fakta ogrundade påståenden? Vill du ha referenser? Ganska lätt att kolla upp de fakta, och eh de håller till skillnad från dina. Det är ju helt otroligt att vissa blandar ihop fakta och verklighet med åsikter och spekulationer till en enda röra. ALLA vill att SS ska hålla bättre klass. SVERIGE har det bästa landslaget. Det är ingen som sagt eller säger något annat. Det finns ju alltid massa nötter som lever i la la land och som tar åt sig av allt på fel sätt, det är kanske ni som är negodiler.
|
|
|
Post by Repporter on Apr 13, 2006 11:20:33 GMT 1
OK
Enligt mitt tycke ett klar nedvärdering av det kvinnliga hälften av samhället.
Jag förstår att det är svårt för dig att prata med "kärringar" och behöva förklara sig och inte bara slänga ut en massa ogrundade påståenden???
Men om du nu inte håller med mig så kanske du lite mer än i almmänna ordalag tala om vilka fakta som jag använt mig av som är felaktig så jag kan rätta till det.
|
|
|
Post by Repporter on Apr 13, 2006 11:21:13 GMT 1
Inlägget raderat... Dubbelpost.
|
|
|
Post by 94 on Apr 16, 2006 15:58:10 GMT 1
EUROPAS BÄSTA LIGA..har nagon slagit i huvudet pa träningen kanske
|
|