|
Post by rtt on Apr 11, 2006 11:42:29 GMT 1
jamtland har 3 säsongar totalt i ss, med totalt 0 vinster, det var dags att göra nått så de iaf får behålla de spelare som var ok, för att inte tala om sponsorer
|
|
|
Post by ja annars on Apr 11, 2006 12:11:03 GMT 1
ja annars kan man ju göra som stockholm förut, värva solnakillar som får stå på sidlinjen eller inte byta om alls
|
|
|
Post by Est 1982 on Apr 11, 2006 12:36:03 GMT 1
...eller så talar man osanning. Det kan ju vara bra att kolla upp fakta om hur det var i den riktiga världen och inte i din fantasivärld.
|
|
|
Post by Jorgen Wedmark on Apr 11, 2006 18:16:45 GMT 1
asså då har jämtland värvat ihop ett lag.. fan va dålig man måste känna sig om man har startat i 2 år i ss och sen får hämta vatten nu ...eller så känner man sig bättre än någonsin. I Jamtland har motivationen och viljan fått ett starkare fotfäste. Jemtarna är sporrade att prestera sitt yttersta när det finns ännu mer kvalitativ konkurrens på träningarna. En ambition att inte göra de nya lagkamraterna besvikna över sina nya kontrakt. Ett iver att vilja ge dessa spelare den kärlek och samhörighet som råder inom laget Jamtland Republicans, en föregångsförening i Östersund. Du tänkte nog inte på att vi äntligen - efter att ha tränat och spelat, byggt och förfinat verksamheten, gråtit och skrattat, vunnit stora överlägsna segrar och förlorat med stora siffror, haft förhoppningar och blivit besvikna – nu äntligen har medlen för att ta hit talangfulla spelare som ska spela med och för Jamtland i Superserien. Serien som vi så hårt har kämpat för att nå och serien där vi trots våra förutsättningar ändå har fullföljt med raka ryggar. Våra nya spelare kommer att stärka vårt redan starka självförtroende. De har redan innan de anlände höjt viljan och målsättningarna. De jemska spelarna kommer inte att se på och förvänta sig att nyförvärven ska prestera åt dem. De jemska spelarna kommer att offra sina kroppar och sin själ för denna underbara sport för dessa nya gossar. Sen kan ju alltid alla ni messerschmiths och negodiler som dominerar detta forum såga oss och lämna era förutsägelser om säsongen och laget som inte vunnit en match i Superserien. Men till "Hmm" och alla andra ynkryggar som inte vågar stå upp för vilka de är och som besudlar detta offentliga rum för amerikansk fotboll - vänd er någon annanstans. Ni är precis som stereotypen "kärringar". Ni snackar skit bakom ryggen genom era anonyma inlägg med personpåhopp, dissningar etc. Jag hoppas inte att ni är aktiva spelare inom denna sport. För då har era föräldrar och kanske också tränare glömt att lära er vad respekt är för något. Här i republiken har vi alltid haft respekt för våra motståndare oavsett om det är självaste SMM eller Piteå Lumberjacks. Vi kommer som vanligt att spela en säsong där vi gör vårt bästa och yttersta för att vinna alla matcher och vi kommer inte att ge upp förrän signalen har gått. Och när matchen är över kommer vi att glädjas eller sörja med de stor hjärtan som alla har för amerikansk fotboll. Rensa upp skiten på detta forum! Stick och brinn! Svälj huvvet! Gå och häng er! Fel å dö! Stick å göm er bakom dasset! Skaffa ett liv! Ni tillför inget här. Personliga åsikter (men jag vet att jag talar för många)från Jörgen Wedmark i Jamtland
|
|
|
Post by LeoBillgren on Apr 11, 2006 23:13:24 GMT 1
Bra och positivt inlägg från Jörgen! Jag hoppas (och tror) att Jämtland går mot sin bästa säsong någonsin.
Dock håller jag inte med om detta: "Rensa upp skiten på detta forum! Stick och brinn! Svälj huvvet! Gå och häng er! Fel å dö! Stick å göm er bakom dasset! Skaffa ett liv! Ni tillför inget här."
Jag tycker det är bra att forumet inte kräver registrering eller att man måste skylta med namn, adress och personnummer för att säga vad man tycker... Visst, vissa inlägg är trams och riktigta lågvattenmärken men det får man ta. Ett forum med registreringskrav dör ut snabbt, det har vi exempel på. Och det skulle knappast komma ut skvaller, tips och annat kul om man alltid var tvingad att skylta med vem man är.
Jag tar gärna att bli dissad och snackad om på ett felaktigt/löjligt vis då och då mot att forumet innehåller både högt och lågt.
Just my 2 cents...
|
|
|
Post by Stolt Jamte on Apr 12, 2006 6:00:48 GMT 1
|
|
|
Post by Stolt Jamte 2 on Apr 12, 2006 6:04:05 GMT 1
|
|
|
Post by Mowgli on Apr 12, 2006 7:47:19 GMT 1
Fa va Coolt!! ;D
Mogge fd #54 JR
|
|
|
Post by Jorgen Wedmark on Apr 12, 2006 8:29:58 GMT 1
Jag tycker det är bra att forumet inte kräver registrering eller att man måste skylta med namn, adress och personnummer för att säga vad man tycker... Visst, vissa inlägg är trams och riktigta lågvattenmärken men det får man ta. Ett forum med registreringskrav dör ut snabbt, det har vi exempel på. Och det skulle knappast komma ut skvaller, tips och annat kul om man alltid var tvingad att skylta med vem man är. Jag tar gärna att bli dissad och snackad om på ett felaktigt/löjligt vis då och då mot att forumet innehåller både högt och lågt. Just my 2 cents... Tjena Leo! Jag måste hålla med dig. Jag var förblindad av ilska igår när jag skrev här. Men det jag menar är ju att man kan dissa varandra på ett "bra" sätt. Jag älskar humor och ironi men många har svårt att begripa sådant här inne. Det är lätt att missuppfatta det skrivna ordet. Det finns så många här som verkligen gör personliga påhopp och liknande. Jag tycker om att läsa diskussionerna här men det brukar gå några dagar mellan mina besök. Det är inte särskilt kul att spendera tid på en massa ovidkommande saker. Ta debatten om Carlstad t ex. Den är nu uppe i 15 sidor och det är en jävla massa skitsnack. Den som kunde programmera ett bullnuts-filter för forum ska fan i mej få pris Trevligt att du ger respons, medhåll och kritik som är sakligt och följer sunt förnuft. Tänk om fler var som dig Leo. ..:: JöRGEN ::..
|
|
|
Post by STUart on Apr 12, 2006 8:31:26 GMT 1
Ska bli jäkligt kul att se Jämtlands satsning iår. Jag tror detta leder till ett mycket större intresse kring alla Jämtlands matcher iår. Tycker ni gör helt rätt och hoppas att ni går långt i år.
När är den nya hemsidan uppe?
|
|
|
Post by Tommy L on Apr 12, 2006 9:59:31 GMT 1
När det gäller den nya hemsidan, så räknar vi med att den kommer att vara tillgänglig under nästa vecka. Då kommer även JR roster att vara klar för säsongen 2006.
Den nya hemsidan är i uppbyggnadsfasen, så den kommer att justeras under ett antal veckor, så det blir inte den färdiga versionen som kommer upp direkt. Men eftersom det är ett sådant stort intresse så försöker vi skynda på det hela.
Vill önska alla en Glad Påsk. Tommy L. JR Biträdande Webbansvarig
|
|
|
Post by hybris on Apr 12, 2006 13:27:55 GMT 1
min kommentar är fortfarande att ni har just hybris, jag ser en massa kanadensare som kostar mer än det smakar, Darnell Macklin är en bra qb där har ni en förstärkning
ni får smiska mig på stjärten hur mycket ni vill, men jag ser ingen skillnad på detta och det Norrköping Panthers gjorde 2002
|
|
|
Post by Hybris on Apr 12, 2006 13:30:45 GMT 1
|
|
|
Post by de tre frsta on Apr 12, 2006 13:30:57 GMT 1
|
|
|
Post by Hufudstaden on Apr 12, 2006 13:44:20 GMT 1
Hoppas ni har pengar kvar till nästa år, dags att börja planera inför JR första internationella matcher i EFAF cup. Förutsatt att ni kommer 2a då. Det låter bra i allfall. Ni har väl tänkt på pee wee U 16 U 19 och allt det andra, hoppas vi kan få ett nytt storlag istället för CC. Grym grund.Keep on fighting! (Sm final i Östersund?) Från en "posioid"? blir det så he he ;D
|
|