|
Post by StefanOud on Apr 24, 2006 16:11:33 GMT 1
Den 6 maj klockan 10:00 spelar Arlanda och Djurgården en träningsmatch med alla goda ingredienser - klocka, domare, special teams och så vidare.
Enda begränsningen är att vi måste sluta innan junorerna börjar spela 13:00.
Välkomna!
|
|
|
Post by CSM101 on Apr 24, 2006 16:32:04 GMT 1
Kul för alla älskare av vår sköna sport då de kan få se på rätt mycket fotboll den 6:e Maj. Först Arlanda-Djurgården för att sedan resa söderut och se på SMM-Carlstad.
Känns fortfarande härligt med en ny säsong trots att det är min 19:e nya säsong. Men jag har minst 5 nya säsonger till att se fram emot. Sen blir jag nog åskådare.
|
|
|
Post by Vince on May 3, 2006 13:57:37 GMT 1
|
|
|
Post by Herr fotboll on May 3, 2006 14:56:25 GMT 1
Eller så kan man vara på Midgårdsvallen och se Arlanda - Djurgården Seniorer klockan 10.00. Sen klockan 13.00 börjar Arlanda - STU i U19, säkerligen en av de bästa matcherna på hela året och slutligen 16.00 börjar samma match men för U16. Alltså kan du ha en heldag på Midgårdsvallen
|
|
|
Post by rt on May 3, 2006 14:59:55 GMT 1
Arlanda-STU kommer bli ett sömnpiller. STU vinner med 40-0
|
|
|
Post by respekt on May 3, 2006 15:03:04 GMT 1
det är faktiskt arlanda-solna i u16 INTE STU
|
|
|
Post by rt on May 3, 2006 15:21:19 GMT 1
Arlanda U16 spelar 16:00 mot Solna. Arlanda U19 möter STU 13:00
Läs igen ! ! !
|
|
|
Post by Tony Andersson on May 6, 2006 9:32:37 GMT 1
Trevligt med lite fotboll en sån här fin dag.
|
|
|
Post by blablabla on May 6, 2006 17:07:56 GMT 1
Överraskad av det jag såg? JA! DIF var klart mycket sämre än förra året. Riktigt nmassiv linje men helt oatletiska. Körde Option som såg sådär ut. QB spelade nån amerikan som inte var nått vidare. DIF 85 var bra och gjorde en TD retur annars hade dom inget direkt. Lite bättre på defense men inget speciellt. Tyresö kommer leka hem ettan!
Arlanda såg helt ok ut men är känsliga för skador. Deras QB är bra och kan springa bra också. Han plockade sönder DIFs cover 4 lekande enkelt. Med en bättre WR grupp kunde Arlanda vara farliga.
|
|
|
Post by RR on May 7, 2006 20:50:19 GMT 1
Tyresö, Gefle, ev.STU sedan nada.......Jag såg oxå matchen!!
|
|
|
Post by M Hammargard on May 7, 2006 21:03:23 GMT 1
Vad jag såg så spelade DIF cover 2 och 3 men inte 4. Tror inte man ska räkna bort DIF riktigt än. De behöver träna passdefence och en hel del offence. Arlandas D kom igenom alldeles för lätt. De har 2 veckor på sig innan det är dags för den stora matchen mot ett vilt passande Tyresö. Tycker inte det var så himla överlägset som det antyds. Det var dock klart att Arlanda var bättre. De gjorde mindre misstag och såg mer proffessionella ut. Jag tror att DIF kan lyfta sig ett par snäpp till genom att minimera sina missade assignments och att låta bli att dubbla folk. Det funkar inte mot SS-lag och kommer inte heller att funka mot TRC.
|
|
|
Post by ehh va on May 7, 2006 21:34:43 GMT 1
vilken match såg du? DIF är softa när det gäller linespelet, och blir ÖVERsprungna av betydligt mindre Arlanda spelare
|
|
|
Post by M Hammargard on May 7, 2006 21:55:37 GMT 1
Det såg ut som de roterade runt en hel del Line-folk. Flera missade assignments gör att man ser riktigt kass ut. Förhoppningsvis så kan deras starters spelboken iaf. Arlanda hade riktigt bra playcalling. Flera blitzar/stunts som satt precis där de skulle. Jag tror dessutom att DIF mörkade en hel del. Annars har de en väldigt tunn playbook
|
|
|
Post by FanClub on May 7, 2006 23:43:20 GMT 1
Hammargård: Betydligt mer meriterade fotbollsmänniskor än du satt på "läktaren" och sa "varför spelar DIF cover 4 till och med i red zone".
F.ö. såg DIF riktigt bleka ut och framförallt OL såg extremt långsamma och oatletiska ut. Line splits på 2 cm hjälper ju inte till heller.
|
|
|
Post by M Hammargard on May 8, 2006 15:14:14 GMT 1
Hörrru din nolla!! Eftersom du kan så mycket om mig så måste du också veta att jag spelade(tränade) med DIF förra året. Dvs jag kan deras calls för covers. De spelade cover 2 och 3 när jag tittade. Däremot så hade de lite ny personal som db:s.
Det var ett tappert försök att idiotförklara mig. Bättre lycka nästa gång.
|
|