|
Post by Hoppsan on Sept 16, 2005 17:33:11 GMT 1
www.dagbladet.nuPublicerad: 2005-09-16 Holmgren uttagen till finnkampen i amerikansk fotboll På skadelistan sedan i juni. Men Sundsvallskillen Daniel Holmgren håller landslagsklass ändå. Nu ska han spela i Finnkampen i amerikansk fotboll. Det var den svenske head coachen BD Kennedy som ringde och gav Daniel det positiva beskedet. – Det var lite oväntat med tanke på att jag varit skadad hela sommaren. Men det känns riktigt kul också, säger Holmgren. Inte första gången Sverige kommer att mönstra ett lite yngre landslag eftersom förberedelserna nu börjar inför VM 2007. Laget har 16 debutanter, men Daniel Holmgren har spelat i blågult förut. – Några av oss som varit med förr får en chans att visa att vi fortfarande hör hemma i landslaget, konstaterar han. Han har ännu inte uppnått full styrka efter den axelskada han ådrog sig i Sundsvall Flames match mot Göteborg. Funderar på collegespel Det var för övrigt den sista matchen Sundsvall spelade innan laget drog sig ur Superserien – och troligtvis var det också den sista matchen Daniel Holmgren spelade i Sundsvallströjan på ett bra tag. Nästa år ska klubben börja om i division I. – Jag vill inte ta steget ned, jag vill fortsätta i högsta serien. Och annars så är ju collegespel i USA en annan grej som lockar. Jag är i kontakt med en del coacher som är intresserade av att plocka över mig, säger Daniel. Petter Westin 060-66 35 60
|
|
|
Post by VAFAN on Sept 16, 2005 17:40:01 GMT 1
har nån coach ringt honom under säsong? dålig stil isånnafall, trodde det var oskriven regel att man inte fick göra det
hoppas Sundsvall kräver pengar för killen av denna förening precis som de gjorde utav CC!!!
|
|
|
Post by nja on Sept 16, 2005 18:15:04 GMT 1
Sluta skämta..... tanken finns men ingen bryr sig
|
|
|
Post by KLovegun on Sept 16, 2005 18:24:55 GMT 1
Jag tolkar texten som att han är i kontakt med några coacher som är intresserade av att plocka över honom till USA??? Men vad vet jag :-)
Knutte Arlanda Jets
|
|
|
Post by tolken on Sept 16, 2005 18:30:06 GMT 1
jag tolkar det som att det är arlanda alltså?
|
|
|
Post by BD Kennedy on Sept 16, 2005 23:24:04 GMT 1
For the record, I called Daniel in regards to attending the Finnkamp so we could take a look at him in action because he is a promising young offensive lineman. He was called by me as a landslag coach in regards to the landslag. Sorry if that takes some of the mystery away. I am sure there will be another conversation taking place after october.....
|
|
|
Post by OLolle on Sept 17, 2005 1:28:31 GMT 1
var nu lite snälla mot BD och låt honom recruita ifred. Med tapp på OL i form av BP, Renström, Kostic och Strandberg så behöver han börja leta i tid. Eller vill ni ha ännu ett lag som försvinner från SS?
|
|
|
Post by Daniel Holmgren on Sept 17, 2005 2:20:59 GMT 1
Haha va! jag har sagt att jag vill spela i högsta serien.
"Och annars så är ju collegespel i USA en annan grej som lockar. Jag är i kontakt med en del coacher som är intresserade av att plocka över mig, säger Daniel. " hur får ni det till att nån i sverige har försökt att rerecruita mig! haha!
//Daniel Holmgren #75 Sundsvall Flames
|
|
|
Post by dumihuvudet on Sept 17, 2005 11:32:34 GMT 1
ville Bd se honom för landslagets räkning? eller Arlandas? jag fatta ej...
|
|
|
Post by Publik on Sept 17, 2005 15:11:32 GMT 1
Vem bryr sig??
I slutet är det väl ändå Daniel själv som gör valet vart han vill spela.
|
|
|
Post by sedr on Sept 17, 2005 16:33:29 GMT 1
det bestämmer nog sundsvall skall du se, 2007 däremot får han bestämma själv
|
|
|
Post by Guden on Sept 17, 2005 20:22:21 GMT 1
Men snälla ni! det är väl egentligen inte erat problem... jag vet att det tillslut är han själv som bestämmer vart han vill spela och inte.. Vilka är ni att säga vad han ska och inte ska göra.. Ta hand om era egna problem innan ni försöker beblanda er med andras... Det finns problem som är större än det här.. Orkanen Katrina t ex..
|
|
|
Post by David on Sept 17, 2005 20:43:00 GMT 1
Ska Renstörm, BP, Strandberg sluta??? HAr Jets inga spelare nästa år?
|
|
|
Post by KLovegun on Sept 17, 2005 21:17:09 GMT 1
Om Arlanda bara består av tre spelare , så stämmer det att man inte har några spelare tills nästa år :-)
Förövrigt så har jag förstått att det eventuellt är några nya spelare på gång men det blir inte officiellt före 1:a november... men vad vet jag :-)
Knutte Lövgren
|
|
|
Post by OL rules on Sept 17, 2005 21:25:16 GMT 1
vilka spelar OL då? kan vi vänta oss knutte med no 66?
|
|