|
Post by Robert Sundberg on Sept 8, 2005 15:11:52 GMT 1
Pressrelease från Carlstad Crusaders Amerikanska Fotbolls Klubb Crusaders Sportchef avgår Carlstad Crusaders Sportchef Robert Sundberg avgår med omedelbar verkan. Efter 4 år som ansvarig Sportchef lämnar han nu posten och styrelsen har börjat titta på olika alternativ till lämplig ersättare. -Efter fyra SM-finaler och lika många förluster känns det som att det är dags för någon annan att ta över och komma med ny inspiration och nya idéer, säger Sundberg och fortsätter, -Vi har etablerat oss som en av Sveriges bästa föreningar i alla kategorier och även som en toppklubb i Europa. Det är jag nöjd med men tyvärr har vi inte klarat av att ta det sista steget, ett mål vi haft de tre senaste säsongerna, att ta det efterlängtade guldet. Jag känner att klubben behöver en person som bor i Karlstad som sköter ruljansen, jag har gjort det fyra år från Stockholm och jag känner att det är svårt att kombinera jobb, spela och ha det ansvaret jag har vilket gör att jag tror att klubben mår bättre av detta. Carlstad Crusaders www.crusaders.se
|
|
|
Post by Kingen on Sept 8, 2005 15:15:04 GMT 1
Kan bara säga att Carlstad är den klubb som skött informationen bäst! Det blir en förlust för Carlstad.
|
|
|
Post by Undrande on Sept 9, 2005 10:22:59 GMT 1
Spelar laget i Superserien om två år, eller kommer de få slå ihop A och B lag i någon av de lägre divisionerna?
|
|
|
Post by bteam on Sept 9, 2005 20:47:49 GMT 1
om det bara blir 1 lag blir det väl ett represantionslag i ss, vissa blagsspelare får väl finna sig i att bli upplockade
|
|
|
Post by CC medlem on Sept 20, 2005 10:40:34 GMT 1
Duo tar över sportcheftjänsten ; I samband med CC;s medlemsmöte i söndags ;utsågs Per Fridberg och Rikard Borg till nya sportchefer. Per Fridberg och Rikard Borg avslutade sina spelarkarriärer i CC efter säsongen 04. Friberg som de senaste tre åren varit ledamot i CC;s styrelse övertar nu posten som sportchef med Borg som biträdande sportchef (pressansvarig). Fridberg och Borg påbörjar omedelbart "arbetet" inför 2006 års säsong .
|
|
|
Post by gast on Sept 20, 2005 11:11:37 GMT 1
Nagon som vet vad herr Sundberg ska gora nu. Rykten sager att han gar in i Stockholms organisation.
|
|
|
Post by steffe k on Sept 20, 2005 12:08:01 GMT 1
hhhuumm varför skulle han gå in i Stockholms ORG??
Kuska hem till karlstad flera ggr i veckan för att träna och spela, lägga ner hundratals timmar för sin klubb och sen bara vända kappan efter vinden verkar inte vara Sundbergs melodi..
|
|
|
Post by Polly on Sept 20, 2005 12:31:39 GMT 1
Han bor ju i Stockholm numera och han vill ju inte sluta med fotbollen. Skulle kunna tänka mig att han dyker upp i en annan förening. Varför inte?? Naivt att tro annat.
|
|
|
Post by Trevligt on Sept 20, 2005 20:12:04 GMT 1
Det skulle vara trevligt om Sundberg satsar sin energi helhjärtat på förbundet nu när CC inte längre är aktuellt, så kanske det kan hända lite saker som hela fotbolls sverige kan ha nytta av.
Bra
|
|
|
Post by Ches on Sept 22, 2005 10:46:50 GMT 1
Tror att det skulle vara bra med Sundberg som förbundsordförande, kan behövas förnyelse på den positionen eftersom det påverkar ganska mycket hur FS arbetar. Han har ju tidigare visat att han är en person som får saker och ting att hända.
Sundberg for president!
|
|
|
Post by Magne Hutls on Sept 22, 2005 12:02:28 GMT 1
Ja precis! En man som kan ta kritik och inte ger upp när det blåser omkring honom.
Robban får präsident
|
|