|
Post by 55 on Sept 30, 2005 4:22:23 GMT 1
Jaha...
Där fick man för att man försökte starta en seriös tråd, bara en massa idioter som hittar på och försöker vara roliga...nice!
Jag skrev visserligen "fritt att spekulera" men med det menade jag inte: Nyhetar typ: Stockholms hela D draftat i första rundan..... A..Holes
Blir det inte bättring hoppas jag August stoppar hela tråden!
|
|
|
Post by Hoppas on Oct 1, 2005 23:42:48 GMT 1
Det här är vad jag hoppas kommer hända, men tyvärr tror jag inte det blir så... SAFF inser att det behövs fler lag i Superserien för att ha en någorlunda fungerande serie och man inser samtidigt att man har en bättre chans än på länge att få till en hyfsad serie där seriens sämre lag kanske inte behöver möta powerhouses som SMM och CC i varannan match de spelar. För att lyckas med detta plockar man därför upp tre lag från superettan (LG, DIF och TRC) och låter förra årets fyra bästa lag spela i SS konferens A och Jämtland och de tre nya lagen hamnar då i SS konferens B. SAFF föreslår vidare att det ska vara dubbelmöten inom konferensen och enkelmöten mot lagen i den andrn gruppen. I all sin vishet beslutar SAFF vidare att blanda upp matcherna lite under året så att man INTE först spelar tre matcher mot hyfsat jämnt motstånd, sedan fyra matcher där man antingen blir sönderslagna eller tappar tempo, för att sedan spela tre matcher till inom den egna gruppen. Div. 1 spelades på det här viset för några år sedan och jag tyckte det var lika korkat då att lägga matcherna i block. SAFFs mål måste vara att få till en fungerande högsta serie, där lag inte lägger av mitt under sässong. Man måste därför göra det man kan för att låta lag på uppgång få en chans att växa in i tempot i SS.
|
|
|
Post by 3lag on Oct 2, 2005 10:08:38 GMT 1
själv tror jag att det är mer sannolikt att uppsala eller gävle får en plats i SS som tredje nytt lag, inte TRC. Tror inte förbundet vill ha fyra stockholmslag i SS. Bättre att sprida sporten, då u86 och GRD inte är mycket sämre än TRC sportsligt...
|
|
|
Post by Gavlebo on Oct 2, 2005 10:27:47 GMT 1
Hahaha Uppsala och Gävle !? Du måste skoja. Uppsala behöver respirator och Gävle är ett u-19 med storhetsvansinne. Båda lagen är väldigt otränade rent fysiskt, och skulle dra på sig onödigt många skador under en SS säsong. Vilket skulle resultera i avhopp.
|
|
|
Post by Jovisst on Oct 2, 2005 12:47:05 GMT 1
själv tror jag att det är mer sannolikt att uppsala eller gävle får en plats i SS som tredje nytt lag, inte TRC. Tror inte förbundet vill ha fyra stockholmslag i SS. Bättre att sprida sporten, då u86 och GRD inte är mycket sämre än TRC sportsligt... Jag tror att man måste börja inse att man vid serieindelningen i framtiden måste utgå från sportsliga resultat. Om man inte gör det kommer all motivation för att vinna divisionerna försvinna och förtroendet för SAFF kommer sjunka ännu mer. Vad gör det igentligen om det är fyra Stockholmslag i högsta serien? Om lagen i Stockholm har spelat tillräckligt bra för att platsa i högsta serien borde de väl få spela där?
|
|
|
Post by Korkad on Oct 2, 2005 20:05:49 GMT 1
Finns en viss skillnad... Läs ordentligt
|
|