|
Post by 55 on Sept 5, 2005 21:53:46 GMT 1
Jag tänker slå till först och fråga vad ni tror...
Vilka lag går upp till SS?
Går något lag ur SS?
Vem vinner serien 2006?
Vem vinner SM 2006?
Vem slutar i respektive lag?
Vem går var (rekryteringar)?
Kommer någon ny spelare till NFLE?
Sommaruppehåll eller inte?
O.S.V.
Fritt att spekulera med andra ord......
Vi ses kanske nästa år.
|
|
|
Post by Mr X on Sept 7, 2005 20:50:46 GMT 1
Denna säsongen har ju redan startat för många....
Så lite input please!
Upp i SS: Limhamn (skandal om inte) Tyresö: har kvaliten och man gjorde en riktigt jämn match mot Limhamn.
Ner från SS: Hoppas ingen SS behöver fler lag!!
Serievinnare: SMM (igen!)
SM-Guld : SMM (igen!)
Det enda som skulle kunna hindra ovanstående är dom själva, om många rävar slutar tex.
Vem slutar: Hörde ett skvaller från Limhamn att Patrik Lundqvist lägger av för att gifta sej?! Tror att ett gäng från CC lägger av (verkar vara en del turbulens i det laget) Kanske nån O-Line från SMM, dom har nog högsta medelåldern av alla Oline i Sverige (he he!)
Vem går var (rekryteringar): Lite för tidigt då man INTE får börja med detta förrän i oktober tror jag det är!
Ny spelare i NFLE: Det verkar som folk tror på Carl Carlsson, så för hans skull, lycka till!
Sommaruppehåll: JA tyvärr... men detta har ältats i så många år nu så jag tror inte folk är intresserade längre.
Ha det gott!
|
|
|
Post by rykte on Sept 7, 2005 20:58:33 GMT 1
Johan Ingerman till Limhamn pg av studier
|
|
|
Post by hmm on Sept 20, 2005 9:59:56 GMT 1
Hur går det med planerna för nästa säsong? Har för mig att BD pratade om att alla coacher ska träffas och säga vad dom tycker osv rak säsong, våren eller hösten?
Har det blivit nått av det lr vad händer??
|
|
|
Post by BD Kennedy on Sept 20, 2005 22:55:11 GMT 1
Should have some time after the finnkampen. Let's find a time at the end of october/first of November and find a place and talk about it. Might be good just to sit in a room and find out where everybody is and what they think we can do to help the sport grow for the Sr's. In the meantime keep up the good work in the Jr's. The more Jr's then we have a chance of having more Sr's.
|
|
|
Post by rykte on Sept 28, 2005 21:49:00 GMT 1
Derrick Kendrick(ex Sundsvall/Avesta) blir ny coach i Jamtland
|
|
|
Post by insider on Sept 29, 2005 11:31:58 GMT 1
Envisa rykten säger att djurgården tänker ansöka om att gå upp. "Men de kan väl inte gå upp nu?" tänker ni. Det tyckte inte FS heller, förrän de fick höra ässet DIF har i rockärmen.
De har på något sätt lyckats vaska fram Ryan Leaf som kommer och skall spela i SS nästa år. Tydligen var det någon som kände någon som hade nån koll på var han tog vägen. Ryan var skeptisk men kände till slut att "Men i sverige lär ju ingen veta vem jag är." Åh jo Ryan, det vet vi allt. Dessa förhandlingar och diskussioner har pågått sedan i fjol höstas, och nu har han alltså äntligen bestämt sig.
SS 2006 blir något att se på, det kan jag säga redan nu.
|
|
|
Post by outsider on Sept 29, 2005 11:47:31 GMT 1
Även Solna har haft Ryan uppe på dagordningen men valde att ta över Ricky Williams i stället. Ricky tyckte att han behöver lite mer speltid än vad hans förkortade säsong kommer ge och att HPs korv är ett bra substitut till gräs. Förstör nu inte denna deal, era avudsjuka .... , genom att berätta att korven är kokt, inte rökt.
/O
|
|
|
Post by reject on Sept 29, 2005 12:28:49 GMT 1
det där med ryan leaf är väl knappast omöjligt, finns fler nfl rejects som prövat lyckan i europa, antagligen inte sant, men jag skulle inte skoja bort det alltför kvickt.
|
|
|
Post by gst on Sept 29, 2005 13:10:39 GMT 1
Jag hoppas verkligen inte DIF ansöker om att gå upp. Dom måste få mogna lite som förening först. När man vunnit Div 1 två år i rad, då är det dax.
|
|
|
Post by guest on Sept 29, 2005 13:15:12 GMT 1
och åtminstone har u19...
|
|
|
Post by gst on Sept 29, 2005 16:20:25 GMT 1
även Darnell Macklin(sundsvalls succé qb 04) är på G till jamtland inför nästa år, spelade i spanien och blev spanska ligans mvp denna säsong
|
|
|
Post by det rcker inte on Sept 29, 2005 16:30:48 GMT 1
du det räcker inte serru, jamtland tar över 3 amerikaner förrutom DM, detta är inte ett skämt, tydligen ger jamtland sina jänkare enorma lönesummor
|
|
|
Post by jepp on Sept 29, 2005 18:31:29 GMT 1
Det är fantastikt, tydligen har nu alla parter som inte betalt JR vid NM spotat upp kosingen vilket har lett till att JR har närmar sjusiffriga belopp på kontot. Tydligen så förhandlar man med Oakland Raiders om att ta över Norv Turner då han vissa problem där hemma. Raiders manager skall tydligen sagt "I JR kan han inte misslyckas för vad kan bli värre än reultatet de nu presterat och lyckas han med att ge dom en vinst så har han bevisat att han trots allt är en coach av rätta virket". Med Turner kommer även Sam Clancy: Defensive Line, Pat Jones: Outside Linebackers samt Clayton Lopez: Defensive Backs.
|
|
|
Post by Silly on Sept 29, 2005 20:00:38 GMT 1
Nu ser jag en anledning till att det heter SILLY season ;D
|
|