|
Finalen
Sept 6, 2005 15:50:11 GMT 1
Post by Ehh on Sept 6, 2005 15:50:11 GMT 1
Solnaiterna i SMM stod väl på sidlinjen, utan skydd....
|
|
|
Finalen
Sept 6, 2005 16:09:21 GMT 1
Post by blockern on Sept 6, 2005 16:09:21 GMT 1
och
Vet inte om det bara är jag, men jag har väldigt svårt att se hur folk kan va sura över att SMM blockar folk. För inte vill ni väl påstå att det som sker på bilden är holding??
Vad gör då ni när killen ni blockar försöker ripa o där med vänder sidan mot er? låter ni honom bara gå? Ne sluta gnäll och gå o gymma.
|
|
|
Finalen
Sept 6, 2005 16:24:46 GMT 1
Post by Domare on Sept 6, 2005 16:24:46 GMT 1
Vet inte om det bara är jag, men jag har väldigt svårt att se hur folk kan va sura över att SMM blockar folk. För inte vill ni väl påstå att det som sker på bilden är holding??
Vad gör då ni när killen ni blockar försöker ripa o där med vänder sidan mot er? låter ni honom bara gå? Ne sluta gnäll och gå o gymma.[/quote]
Ja du, enligt regeboken så får man inte blocka med insidan av ARMEN vilket innebär att den blocken Teddan gör är rent tekniskt "Illegalt bruk av händer" och inte långt ifrån en fatshållning. Skall han blocka på rätt sätt när motståndaren kommer med axeln mitt i hans kropp/bröst skall han blocka med händerna på motståndarens utsida/sida för att inte begå ett regelbrott.
Nu säger jag inte att vi bör bestraffa lagen för detta för att det försigår sådana blockar på VARJE spel, däremot bör coacherna bli varse om detta.
Svar på din fråga om att låta honom gå. Nej blocka honom i sidan/axeln så att du "hjälper" honom dit han själv är på väg.
//EN AV SM-FINALDOMARNA
|
|
hehe
Bänkvärmare
|
Finalen
Sept 6, 2005 16:55:10 GMT 1
Post by hehe on Sept 6, 2005 16:55:10 GMT 1
NR 16 i SMM, är det Alexander Bard??? visste inte att han lira med dom...hahahaha
|
|
|
Finalen
Sept 6, 2005 17:09:04 GMT 1
Post by Hohohooo on Sept 6, 2005 17:09:04 GMT 1
;D Surt sa räven...
|
|
|
Finalen
Sept 6, 2005 17:45:09 GMT 1
Post by holding on Sept 6, 2005 17:45:09 GMT 1
dåliga förlorare finns det gott om och tror ingen kan blocka som han som dömde sa att man skulle göra jävla massa trams väx upp och in se att dom är bättre än du själv försök att göra något åt det genom att bli bättre själv och kom los ;D
|
|
|
Finalen
Sept 6, 2005 18:58:21 GMT 1
Post by Dudster on Sept 6, 2005 18:58:21 GMT 1
dåliga förlorare finns det gott om Dåliga vinnare också och det är fanimig värre.
|
|
|
Finalen
Sept 6, 2005 22:28:27 GMT 1
Post by holding on Sept 6, 2005 22:28:27 GMT 1
håller med dej Dudster men vet inte om det är så många här tycker bara att det är massa anklagelser hit och dit är trött på att höra dom gör si dom gör så såg dommaren holding ? nej alltså är det inte holding inom sporten är det grått inte svart eller vitt och sen massa ursäkter om att dom tar in spelare inför slutspelet hur många matcher hade carlstads qb?? vet inte om man ska kasta sten i glas hus eller vad brukar man säga sen en annan sak som jag tycker är fel är att man inte får mer medaljer än ett visst antal bara för man inte spelat mer än tex. 2 matcher du har ju betalat licens och om du tex skadar dej i första matchen och inte kan va med förns i slutspel eller i finalen är du inte värd en medalj då?? din knä skada är inte något som du rår för och det borde vara värt en medalj även om du inte spelat hälften av serie matcherna tycker det är ett hån mot alla som faktiskt drabbas av det och får stå vid sidan av och se på när lag kamrater tar emot medaljer man kanske skulle dra gränsen vid hur mycke speltid man har tex om du inte är inne på plan mer än hälften av match tiden så borde du inte få medalj eftersom det finns en del som inte spelar en sekund även om dom är ombytta till matcherna jag tycker det är helt otroligt att man kan neka en kille att få ta emot en medalj , bara för att han inte spelat tillräkligt många matcher är man bara därför mindre värde full än dom andra i laget tycker det är så jävla sniket av saff gör att man undrar varför dom orkar offra sina kroppar åt ett förbund som skiter i dom hoppas carlstad kommer tillbaks nästa år ännu mer taggat och att vi riktar in oss på det som är viktigt att göra sporten bättre och att hjälpa varandra i stället föra att skälpa tack och hej bra kämpat grabbar i söndags, båda lagen ;D ;D ;D
|
|
|
Post by Armyoffootballers on Sept 7, 2005 0:14:22 GMT 1
|
|
|
Post by Zev Baharav on Sept 7, 2005 1:23:28 GMT 1
...sen en annan sak som jag tycker är fel är att man inte får mer medaljer än ett visst antal bara för man inte spelat mer än tex. 2 matcher... Var kommer den här uppgiften/infon ifrån? Zev
|
|
|
Post by Peter Ohlsson on Sept 7, 2005 1:53:56 GMT 1
Alexander Bard? Ne ru, nog för ja INTE sku ha nåt emot o ha hans inkomster ;D ;D. 16 e faktiskt bara lilla jag, Peter Ohlsson, me 1 smeknamn ja helst inte använder längre. Trogen DMM/SMM sedan 1991 o piratbandanan......... tja, den kanske inte e den snyggaste. Kul den kunde glädja nån iaf ..............
|
|
|
Post by Garry N on Sept 7, 2005 6:38:18 GMT 1
TB reglerar antal medaljer vill jag minnas.
Kommer inte ihåg paragrafen, men spelaren ska ha deltagit i minst hälften av matcherna för att få pris.
Konstigt så ledsna alla verkar vara efter finalen. Tycker det var en kanonmatch som alla deltagare hade heder av. Och särskilt då Carlstad, så jag tycker bjöd överraskande bra motstånd. (Själv tyckte jag ju vi kunde skicka guldplaketterna till SMM redan i maj, men finalen blev ju faktiskt riktigt spännande).
Det enda tråkiga var väl att bara 1.800 hittat dit och fick se matchen. Med en sån siffra blir det inte lätt att försöka återvända till Stadion om man skulle vilja.
mvh Garry
|
|
|
Post by Publik on Sept 7, 2005 8:57:30 GMT 1
Oavsett vilka lag som är i final, hur mycket reklam som gjorts etc så verkar det som om det kommer mer folk och tittar, om finalen spelas på Stadion än om den spelas på t ex Zinken eller Kristinebergs IP.
|
|
|
Post by Publik on Sept 7, 2005 9:01:45 GMT 1
Nu spelar jag sjävl fotboll så därför visste jag var och när finalen gick. Men jag såg inte en ända notis i tidningen hörde inte en ändå slinga på radio. Jag såg eller hörde ingen reklam över huvudtaget. Så om jag inte själv hade spelat fotboll så hade jag aldrig vetat att denna final spelades.
|
|
|
Finalen
Sept 7, 2005 12:42:42 GMT 1
Post by hmm on Sept 7, 2005 12:42:42 GMT 1
mina icke fotbollskompisar har hört jinglar på radion innan, sj har jag missat allt sånt. tidningar vet jag inte..
för övrigt bör finalen i fortsättnignen spelas på Zinken den ser riktgt nice ut nu med schyssta läktare på båda långsidorna
|
|