|
Post by skne on Sept 5, 2005 9:37:34 GMT 1
Bästa finalen någonsin.... tror inte det.
Uppsala- Limhamn -93 Störst publik och avgjordes de sista sekunderna...
Grattis MM
|
|
|
Post by publik on Sept 5, 2005 9:46:07 GMT 1
Bästa finalen någonsin.... tror inte det. Uppsala- Limhamn -93 Störst publik och avgjordes de sista sekunderna... Grattis MM Hur mycket publik?
|
|
|
Post by Publik on Sept 5, 2005 9:56:38 GMT 1
Kalas väder och roligaste finalen på länge. Grattis SMM till ännu en SM-titel! Tack Crusaders för att ni bjöd Sthlmarna motstånd, beklagar att det inte räckte hela vägen.
|
|
|
Finalen
Sept 5, 2005 11:53:59 GMT 1
Post by gst on Sept 5, 2005 11:53:59 GMT 1
ca 1800! Patetiskt
|
|
|
Finalen
Sept 5, 2005 12:04:08 GMT 1
Post by frn vf on Sept 5, 2005 12:04:08 GMT 1
STOCKHOLM För många misstag - igen
2005-09-05
Att förlora SM-finaler börjar bli en irriterande ovana för Carlstad Crusaders. Att göra det på grund av egna misstag också, för den delen. I går var det Stockholm Mean Machine som blev för svåra (35-21).
Det mesta i amerikansk fotboll är av naturliga orsaker väldigt influerat av USA. Engelska uttryck för i stort allt, hamburgare i stället för korv, cheerleaders och mycket vatten över huvudet på guldvinnande tränare. För att inte nämna alla high fives som ges och tas under en match. Det kanske är svårt att tro, men till och med kidsen i collegefilmer från Hollywood slår på varandras handflator färre gånger än amerikanska fotbollsspelare i Sverige. Därför blir man ju en aning förvånad att spelarna i Carlstad Crusaders inte har lärt sig det amerikanska uttrycket "learning by doing". Efter att ha förlorat tre raka SM-finaler hade Carlstad Crusaders storfavoriterna Stockholm Mean Machine på gaffeln i går när de i början av andra halvlek kvitterade till 14-14. Crusaders öste på som om det inte fanns någon morgondag samtidigt som Stockholm blev märkbart skärrade av motståndarnas fräcka respektlöshet. Vid det laget var jag övertygad om att det skulle skränas fantasifulla SM-guld-låtar och smällas bubbelvattenkorkar hela natten lång på torget i Karlstad. Då kom de igen. Misstagen. En turnover på grund av dåligt samarbete mellan quarterbacken Javid Shoemaker och stjärnan Joakim Holm, ett uselt spelval av coachen Christian Larsson när han bestämde att bollen skulle spelas ut på kanten i stället för i mitten vid fjärde försöket och två yards att gå på Stockholms 20-yardslinje och två markeringsmissar av motståndarnas storstjärna Oscar Dahlman, som tackade för vänligheten med att göra två avgörande touchdowns. Det räckte för att matchen skulle svänga. Guld till Stockholm. Silver till Karlstad. Same story, different year - för att uttrycka sig på ett i sammanhanget korrekt språk. Men det var inte karbonpapper på allt i går. Till skillnad från de föregående åren vek inte värmlänningarna ned sig. I min bok får laget fem feta plustecken i kolumnen för "fighterhjärta". Det tycker jag de tappra Crusaders-spelarna ska trösta sig med när de tänker tillbaka på årets SM-final. Att de åkte ut i semifinal fyra år i rad innan de äntligen tog sig till final i det femte försöket kanske också kan vara lite plåster på såren när det svider som mest.
* * *
Att Sverige vann mot Bulgarien var givetvis det viktigaste i VM-kvalet. Det näst viktigaste var att Tjeckien förlorade borta mot Rumänien med 2-0. Nu "räcker" det - med 99,9999 procent säkerhet - att Sverige vinner mot Ungern och Island för att kvalificera sig till VM. Gott.
* * *
Christian Forsman, Johan Perlström och Javid Shoemaker var Crusaders starkaste kort i går. Forsman var jättebra.
* * *
Hristo Stoitjkov gnäller nästan mer på domaren än vad jag gjorde under min aktiva karriär. Nästan, alltså.
* * *
En sak till om Carlstad Crusaders: Laget är i desperat behov av en kicker. Man vinner inga SM-guld om man spelar fjärde försöket och fem från motståndarnas 20-yardslinje på grund av att man har en kicker som inte klarar att göra ett fieldgoal därifrån. Och då har jag ändå inte nämnt hur det ser ut när laget fjuttar i väg sina kickoffs.
Håller du med? - tyck till här... | Äldre krönikor
|
|
|
Finalen
Sept 5, 2005 12:57:18 GMT 1
Post by Publik on Sept 5, 2005 12:57:18 GMT 1
Med tanke på hur många personer som sågs iförda endast matchtröja på SMM:s sidlinje kanske det är dags för att Stockholm att skaffa ett B-lag.....eller de kanske inte vill spela bara göra high fives på sidlinjen?
|
|
|
Finalen
Sept 5, 2005 13:14:39 GMT 1
Post by s on Sept 5, 2005 13:14:39 GMT 1
Två av dem är inte direkt aktuella för ett B-lag. Det var Björk och Malm som båda spelade NFL-E i våras!
|
|
|
Finalen
Sept 5, 2005 13:30:48 GMT 1
Post by Aftonbladet on Sept 5, 2005 13:30:48 GMT 1
Två av dem är inte direkt aktuella för ett B-lag. Det var Björk och Malm som båda spelade NFL-E i våras! För fina för att ställa upp för den förening som hjälpt dem fram i sina karriärer eller?
|
|
|
Finalen
Sept 5, 2005 13:39:23 GMT 1
Post by Publik on Sept 5, 2005 13:39:23 GMT 1
Eller så kanske deras NFLE lag har bett dom att inte spela i sverige pga skaderisk och att dom kommer tappa tempo. Varför riskera ett par NFLE säsonger och en chans att komma med i practicesquad i NFL för att lira en match i sverige??
|
|
|
Finalen
Sept 5, 2005 14:13:46 GMT 1
Post by Bjrkman on Sept 5, 2005 14:13:46 GMT 1
Jag står ju ialla fall för min åsikter i jämförelse med alla fega stackare som inte vågar stå för sina åsikter men det är klart era sportsliga framgångar kanske är tämligen begränsade ..... Jo vi har fem man som är över trettio år och resten är faktiskt under 25 år... så jag står där med flaggan i topp om några år igen och är lika stolt över våran ol för sist jag kollade så handlar det om ett fungerande ungdomsverksamhet som kan producera fram nya spelare.....och vad jag vet så ska inte "gamlingarna" sluta än så den unga junior olhinner nog växa till sig.... en sak till innan jag lämnar detta forum jag tycker att Karlstad är ett underbart fantastisk lag med en klubbverksamhet som är imponerade som producerar fram nya talanger hela tiden! Tack för ordet! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D MVH Björkman
|
|
|
Finalen
Sept 5, 2005 14:14:11 GMT 1
Post by Aftonbladet on Sept 5, 2005 14:14:11 GMT 1
Eller så kanske deras NFLE lag har bett dom att inte spela i sverige pga skaderisk och att dom kommer tappa tempo. Varför riskera ett par NFLE säsonger och en chans att komma med i practicesquad i NFL för att lira en match i sverige?? Tappa tempo? Du menar på största allvar att man tappar mindre tempo av att stå på sidlinjen än att spela...oavsett nivå? Skaderisken? Jovisst...den finns där. Men det är också en väldigt lätt ursäkt för att "slippa spela" om man anser sig för fin för det!
|
|
|
Finalen
Sept 5, 2005 14:20:28 GMT 1
Post by VF on Sept 5, 2005 14:20:28 GMT 1
läste i VF´s artiklar att Larsson inte visste om han skulle få återvända som hc 2006, hur fan kan han vara skraj för det? tappat 15 starters och återvänder ändå till sm final! konstiga värderingar har de i cc om han får sparken.
|
|
|
Finalen
Sept 5, 2005 14:24:18 GMT 1
Post by Publik on Sept 5, 2005 14:24:18 GMT 1
Så om du spelade i NFLE och till 99% säkerhet även skulle spela där nästa år. Om din coach säger åt dig att han inte vill att du ska spela i sverige, skulle du då skita i vad han säger och spela ändå??
|
|
|
Finalen
Sept 5, 2005 14:27:01 GMT 1
Post by Publik on Sept 5, 2005 14:27:01 GMT 1
Jag förstår situationen för Björck och Malm, men det var verkligen inte ensamma på sidlinjen (iförda endast matchtröja och är inte coacher). Frågan kvarstår, borde inte SMM skaffa ett B-lag (eller är det fortfarande Norrköping, där typ två personer från SMM spelar), måste ju vara några i A-laget som inte får speciellt mycket speltid?
|
|
|
Finalen
Sept 5, 2005 14:29:16 GMT 1
Post by Vadret on Sept 5, 2005 14:29:16 GMT 1
Jag tittade på eran roster och räknade till 7st Oline killar som är över 30+
På den totala rostern har SMM 22 spelare som är 30+ Och jag skulle vilja säga att 90% av dessa är viktiga spelare i dagens MM.
|
|