|
Post by Resultat on Aug 27, 2005 17:13:26 GMT 1
48-0
SMM dominerade matchen och gav ett helgjutet intryck. Arlanda erbjöd bitvis bra motstånd i början, men hade flera misstag och offensivt kunde de inte matcha Sveriges bästa försvar.
|
|
|
Post by go arlanda on Aug 27, 2005 18:37:30 GMT 1
det du skriver är helt sant och stockholm vann rättvist det stod 0-0 efter första 14-0 efter andra och sen rann det bara på..
men det jag egentligen ville säga att jag är så trött på att se ett stockhlm där dommarna jämt är med dem. de är duktiga och vinner säkert ändå men det är så tröttsammt att se deras o-line gång på gånga vara sega och hålla i defense och dommarna slickar fetanus och bara ignorerar, om det bara händer en gång för arlanda så ligger det ju minst 2 flaggor på linjen
dessutom att man med 6(!!!) dommare inte ser och eller ignorerar när lilla marcus hegbo toksänker en d-linjeman i ryggen eller när de drar av en runningbacks hjälm så att den stutsar iväg 10 meter bort är bara skamligt...jag vet att saker alltid kan hända på planen och jag är ingen grinolle utan det här är saker som helt utöver det vanliga som dommarna bara släpper..
ger nu ingen direkt skam över stockholm för de spelar ju bara fotboll och sådana här saker händer men det ska åtminståne vara flaggor på det..
det är alla stockholms suck ups till dommare som jag tycker ska ta sig själva i krage och tänka efter om de dömmer efter regelboken eller egna viljan..
i vanliga fall så skulle jag innte säga det här men nu så...HEJA FEEREED FÖRFAN, för då blir flaggorna kastade!!
i vilket fall...heja stockholm i finalen mot carlstad- låt bönderna få smaka.....
|
|
|
Post by om utklassningen on Aug 27, 2005 18:39:44 GMT 1
det du skriver är helt sant och stockholm vann rättvist det stod 0-0 efter första 14-0 efter andra och sen rann det bara på..
men det jag egentligen ville säga att jag är så trött på att se ett stockhlm där dommarna jämt är med dem. de är duktiga och vinner säkert ändå men det är så tröttsammt att se deras o-line gång på gånga vara sega och hålla i defense och dommarna slickar fetanus och bara ignorerar, om det bara händer en gång för arlanda så ligger det ju minst 2 flaggor på linjen
dessutom att man med 6(!!!) dommare inte ser eller kanske ignorerar när lilla marcus hegbo toksänker en d-linjeman i ryggen och när de drar av en runningbacks hjälm så att den stutsar iväg 10 meter bort är bara skamligt...jag vet att saker alltid kan hända på planen och jag är ingen grinolle utan det här är saker som helt utöver det vanliga som dommarna bara släpper..
ger nu ingen direkt skam över stockholm för de spelar ju bara fotboll och sådana här saker händer men det ska åtminståne vara flaggor på det..
det är alla stockholms suck ups till dommare som jag tycker ska ta sig själva i krage och tänka efter om de dömmer efter regelboken eller egna viljan..
i vanliga fall så skulle jag innte säga det här men nu så...HEJA FEEREED FÖRFAN, för då blir flaggorna kastade!!
i vilket fall...heja stockholm i finalen mot carlstad- låt bönderna få smaka.....
|
|
|
Post by jet on Aug 27, 2005 19:05:19 GMT 1
måste hålla med, domarna ger stockholm en grym fördel, kåre borde skämmas när han ser matchfilmen efteråt!!! klippingen av hegbo under PUNT var skamlig, fast arlanda killen smällde till hegbo efteråt inte en flagga!!! och stockholms defensive amerikan borde inte få vara på plan efter de cheep shoten han höll på med, fanns några riktigt, RIKTIGT sena tacklingar som bara ksadar spelare istället för att hjälpa sporten, verkar som domarna inte riktigt fattat detta!!!
Så hoppas på en final där stockholm inte behöver få hjälp av domarna som de brukar få för att vinna.
|
|
|
Post by My Sons Report on Aug 27, 2005 19:16:28 GMT 1
My son just called from Sweden. He said that a Arlanda player pushed a SMM player in the back and he flew about 5 feet. My son said that Arlanda player should of been ejected from the game. It sounds like the referee's didn't have a good control of the game.
|
|
|
Post by okey on Aug 27, 2005 20:36:10 GMT 1
så lille-skutt fanns ivarjefall på riktigt?
|
|
|
Post by i killed kennedy on Aug 27, 2005 22:07:23 GMT 1
det skulle ju vara ett jävla snack om stockholm och domare i allmänhet. En domare ser och hör inte allt och det går åt båda hållen. jag har sett flera gånger hur stockholm har fått domslut imot sig som andra lag inte skulle ha fått. Jag kanske inte är helt opartiskt men alla håller med "underdogsen" och är ett lag så överlägset som stockholm har varit hitills i år så syns deras regelbrott jäkligt mycket tydligare och dom flesta vill att dom ska dömas hårdare. Vi får se hur domarna dömer nästa helg mot "Carlstad 2nd placers"
|
|
|
Post by Lilla jag on Aug 28, 2005 8:24:32 GMT 1
Jo, ni har rätt Jets hade säker vunnit om domarna dömt annorlunda... Skärp er! Det blev 48-0! Jets hade inte en chans oavsett domarinsats.
|
|
|
Post by larv on Aug 28, 2005 11:09:25 GMT 1
Asså det är ju tamejfan patetiskt. Nu har hela fotbollssverige märkt att det finns inget sätt att stoppa det överlägsna laget Stockholm Mean Machines på. Så nu börjar spekuleringar i att domarna dömer FÖR sthlm? haha
|
|
|
Post by BD Kennedy on Aug 28, 2005 20:20:00 GMT 1
Gotta say we got beat...end of story. We played a good first half and had some chances to make it closer or maybe tie it by half and it didn't work out. In the second half we made too many mistakes and you can't make mistakes against a good team and not pay for it. Now it is time for us at AJ to start building for next year. I will go and watch the final this year....Zev, I'll buy you a hot dog, you buy the beer and will watch the game together...Gary should have some chocolate left...he didn't have to eat any saturday...when does the recruiting calander start??
|
|