Post by LeoBillgren on Aug 19, 2005 0:03:34 GMT 1
PREVIEW Chiefs vs. Apache Raiders, U19
På söndag börjar U19-säsongen för Chiefs, med match hemma på Bergshamra mot nystartade klubben Botkyrka Apache Raiders. Det känns som säsongen startar lite väl tidigt i år, sommarlovet är inte ens slut än och jag misstänker att det är fler lag än vi som inte tränat ihop speciellt länge! Det är dock bara att göra det bästa av situationen och försöka spela sig i form.
FÖRSÄSONGEN
Vi har haft en mycket kort försäsong inför U19 i år. Spelare är bortresta över sommaren, spelar med A-laget, är inte licensierade och annat smått och gott som strular till vardagen för oss coacher. Men med tanke på förutsättningarna tycker jag det sett klart lovande ut på veckans träningar. Det finns många talanger i laget och vi siktar på att bli bättre och bättre under hösten. Därför känns det bra att börja säsongen med två hemmamatcher, följt av två ”bye-weeks”.
CHIEFS
Vi har satt ihop en mycket kompetent och ambitiös coach-stab till årets U19. I mitt tycke den bästa juniorstab vi haft i Chiefs under de år jag varit i klubben! Följande ska coacha fram våra unga talanger i år:
HC: Leo Billgren
DC: Anders Onselius
OC/QB: Lars Onselius
WR: Christofer Lundholm
RB: Fabrice Badia
OL/DL: Ted Nordström
LB: Mikko Ruhanen
DB: Carl Aspling
APACHE RAIDERS
Ett helt nytt lag i årets U19, jättekul tycker jag! Första frågan man ställer sig är: Vad är en Apache Raider?
Kanske får vi svar på detta på söndag?
Om laget vet vi väldigt lite, i princip bara att dom är nystartade och att veteranen Kolya Hardy är mannen som startat föreningen och är HC i deras U19. Övriga coacher känner jag inte till, spelartruppen består enligt vad jag hört av rookies till 100%.
MATCHEN
Svårt att sia nått om matchen när motståndaren är totalt okänd för oss. Vi kommer helt enkelt att se till att koncentrera oss på vårat eget spel och de elementära grunderna i våra spelsystem. Fokus i början av säsongen för oss är:
1. Se till att folk är på rätt plats och har koll på sina assignments.
2. Skapa en stark lagkänsla och vinnarinstinkt.
3. Se till att ha roligt på planen i fyra kvartar.
SPELARSITUATIONEN
Vi tappade en stark generation spelare födda 1985 efter förra årets säsong, årets trupp har sin bas i en grupp på 10-12 spelare som spelade i A-laget i år. Till dessa lägger vi ca 10 spelare från årets U16 och dessutom ett antal spelare som endast spelar U19. Truppen saknar bredd på vissa positioner och alla spelare vi hoppas på i år har inte visat sig på träning under sommaren, dessutom har vi ett par spelare på high school även i år.
Preliminära starters för Chiefs mot Apache Raiders blir därför:
Offense:
LT: Dennis Larsson
LG: Martin Bäck
C: Joar Strand
RG: Kenneth Frykler
RT: Jakob Söderström
QB: Marlon Ahlm
RB: Kostas Papatheoderou
WR: Jesper Hermodsson
WR: Alexander Bruce
WR: Michael Lundholm
WR: Hampus Hellermark
Defense:
DE: Peter Söderström
DE: Filip Åkesson
DT: Jakob Söderström
DT: Kenneth Frykler
LB: Magnus Luller
LB: Peder Jungstedt
LB: Gustaf Värlander
LB: Adam Skoglund
DB: Richard Ahlenius
DB: Lukas Skoglund
DB: Marlon Ahlm
Kickoff 13.00 på Bergshamra, söndag 21/8!
MVH//
Leo Billgren
Solna Chiefs
På söndag börjar U19-säsongen för Chiefs, med match hemma på Bergshamra mot nystartade klubben Botkyrka Apache Raiders. Det känns som säsongen startar lite väl tidigt i år, sommarlovet är inte ens slut än och jag misstänker att det är fler lag än vi som inte tränat ihop speciellt länge! Det är dock bara att göra det bästa av situationen och försöka spela sig i form.
FÖRSÄSONGEN
Vi har haft en mycket kort försäsong inför U19 i år. Spelare är bortresta över sommaren, spelar med A-laget, är inte licensierade och annat smått och gott som strular till vardagen för oss coacher. Men med tanke på förutsättningarna tycker jag det sett klart lovande ut på veckans träningar. Det finns många talanger i laget och vi siktar på att bli bättre och bättre under hösten. Därför känns det bra att börja säsongen med två hemmamatcher, följt av två ”bye-weeks”.
CHIEFS
Vi har satt ihop en mycket kompetent och ambitiös coach-stab till årets U19. I mitt tycke den bästa juniorstab vi haft i Chiefs under de år jag varit i klubben! Följande ska coacha fram våra unga talanger i år:
HC: Leo Billgren
DC: Anders Onselius
OC/QB: Lars Onselius
WR: Christofer Lundholm
RB: Fabrice Badia
OL/DL: Ted Nordström
LB: Mikko Ruhanen
DB: Carl Aspling
APACHE RAIDERS
Ett helt nytt lag i årets U19, jättekul tycker jag! Första frågan man ställer sig är: Vad är en Apache Raider?
Kanske får vi svar på detta på söndag?
Om laget vet vi väldigt lite, i princip bara att dom är nystartade och att veteranen Kolya Hardy är mannen som startat föreningen och är HC i deras U19. Övriga coacher känner jag inte till, spelartruppen består enligt vad jag hört av rookies till 100%.
MATCHEN
Svårt att sia nått om matchen när motståndaren är totalt okänd för oss. Vi kommer helt enkelt att se till att koncentrera oss på vårat eget spel och de elementära grunderna i våra spelsystem. Fokus i början av säsongen för oss är:
1. Se till att folk är på rätt plats och har koll på sina assignments.
2. Skapa en stark lagkänsla och vinnarinstinkt.
3. Se till att ha roligt på planen i fyra kvartar.
SPELARSITUATIONEN
Vi tappade en stark generation spelare födda 1985 efter förra årets säsong, årets trupp har sin bas i en grupp på 10-12 spelare som spelade i A-laget i år. Till dessa lägger vi ca 10 spelare från årets U16 och dessutom ett antal spelare som endast spelar U19. Truppen saknar bredd på vissa positioner och alla spelare vi hoppas på i år har inte visat sig på träning under sommaren, dessutom har vi ett par spelare på high school även i år.
Preliminära starters för Chiefs mot Apache Raiders blir därför:
Offense:
LT: Dennis Larsson
LG: Martin Bäck
C: Joar Strand
RG: Kenneth Frykler
RT: Jakob Söderström
QB: Marlon Ahlm
RB: Kostas Papatheoderou
WR: Jesper Hermodsson
WR: Alexander Bruce
WR: Michael Lundholm
WR: Hampus Hellermark
Defense:
DE: Peter Söderström
DE: Filip Åkesson
DT: Jakob Söderström
DT: Kenneth Frykler
LB: Magnus Luller
LB: Peder Jungstedt
LB: Gustaf Värlander
LB: Adam Skoglund
DB: Richard Ahlenius
DB: Lukas Skoglund
DB: Marlon Ahlm
Kickoff 13.00 på Bergshamra, söndag 21/8!
MVH//
Leo Billgren
Solna Chiefs