|
Post by tyckare on Aug 24, 2005 14:46:09 GMT 1
De e jävligt tufft att påstå saker utan att motivera varför. Det är ännu coolare att bidra till diskussionen utan att veta fakta. Det tillför oerhört mycket till denna tråd.
Jag är inte insatt i hur nomineringarna har gått tillväga men nu är de som är nominerade valda och då är det inte mycket att göra åt den saken.
Ett exempel: Vad är det som t ex som avgör om man är en bra QB? Att jämföra stats är ingen idé. Visst kan de ge en fingervisning om kvalité men det finns så många andra faktorer. Jag skulle i alla fall titta på vad spelaren betyder för sitt lag och ställa detta i jämförelse med alla lagen. Johan är ju inte världens bästa pocket-QB elelr passare men när han är i form så får han saker att hända på planen. Det kan vara allt från passningar till scrambles. Johan syns! Wedmark har spelat ojämnt. Stundtals har han visat upp mycket bra spel och han tillför ändå trygghet och ledarskap till Jamtland. C-J är nog den bäste passaren jag har sett i Superserien. Har dock inte sett så mycket av honom i år men förra året så var han grym. Han gör sitt jobb jävligt bra utan att för den sakens skull ta åt sig all uppmärksamhet. När det gäller både Wedmark och C-J så har de inte startat i alla matcherna då de har konkurrens/delar positionen med andra.
Nåväl, det ska bli spännande att se resultatet!
|
|
|
Post by A on Aug 24, 2005 15:03:32 GMT 1
Några av de som nominerar är huvudtränaren i seriens bästa och sämsta lag (SMM och Jämtland), mediarepresentant (brukar vara Garry), förbundsrepresentant (kanske Tommy) ev är det även en domare från DU med. Sedan röstar alla lag på den de tycker ska vinna och JA man får rösta på sina egna spelare.
Ett bra sätt att få fram de som nominerar på, (mycket bättre än att låta några virrpannor här på forumet få rösta, då allt för många har för lite fakta) ;D. Kan inte säga att jag saknar någon person på någon position.
|
|
|
Post by ricky on Aug 24, 2005 15:04:41 GMT 1
vaddå?MÅSTE man hålla med att juryn utsett de 3 bästa qb´s i ss? jag tycker inte wedmark är bra(inte de 5 matcher jag sett honom lira), säkert en bra ledare för boysen däruppe de kan bara de avgöra och itne juryn eller jag själv, men dock är han ingen playmaker varken som runner eller passer... och det är väl det de som röstar kommer gå på(SS lagens hc) och inte ledarskap
sen går jag riktigt OT här, varför låta en 31 årig qb spela framför en 19 årig talang(som fick starta alla ss matcher året innan) men det kan nog bara jamtlands coachingstab svara på
stay of the drogz! RICKY
|
|
|
Post by Publik on Aug 24, 2005 15:09:02 GMT 1
OM jag förstår det rätt så är det bara svenska qb's som kan bli nominerade. Och det är väl bara 3 svenska qb's som har startat i SS iår???
C-J lirade i SMM innan deras amerikan kom, Johan lirade i CC när det strulade med deras qb och sedan Wedmark för Jämtland.
|
|
|
Post by en till on Aug 24, 2005 15:36:00 GMT 1
jens-uno i jamtland också
|
|