|
Post by Tidig on Jul 17, 2005 15:45:50 GMT 1
Kan Arlanda vinna?
|
|
|
Post by faan on Jul 18, 2005 7:48:30 GMT 1
FOTO: HÅKAN STRANDMAN/ARKIV Går till attack. Jay Reed har lämnat Carlstad Crusaders för gott. Bland annat på grund av flera bråk med tränaren Christian Larsson. Via e-post har Reed gett sin syn på saken och han går till frän attack mot bland andra Larsson och sportchefen Robert Sundberg. Jay Reed har lämnat Carlstad Crusaders. VF-sporten har, via e-post, lyckats nå Reed hemma i USA. Här är svaren på några av de frågor vi ställde: 2005-07-16 1. Är du besviken på Carlstad Crusaders? - Jag är besviken på en hel del saker. Kommunikationen med de amerikanska spelarna var inte alltid den bästa. Under min första vecka i Sverige skulle vi resa till Danmark. Ingen sa till mig att vi skulle sova över i en gymnastiksal kvällen före matchen, varvid jag var den enda som inte hade med mig lämpliga sängkläder. Den kvällen var jag mycket nära att flyga tillbaka till USA om det inte vore för Hans Kullberg och Hans Gunnarsson, som lugnade ner mig och lovade att fixa situationen. - Sedan är jag besviken på hur headcoach Christian Larsson hanterade en massa detaljer. - Han försökte alltid nedvärdera oss amerikaner och menade att vi inte visste vad vi pratade om. Våra spelidéer var aldrig goda nog för honom, och jag gillar inte det, då det var sagt att jag skulle vara en stor del av lagets coachning. - Jag är också besviken på sportchefen Robert Sundberg. Han gjorde inte sitt jobb och tog inget ansvar. 2. Hur var spelarnas beteende gentemot dig? - De var trevliga, även om Christian Larsson försökte få folk att hata mig, genom att framställa mig som en dålig person. - Den enda spelare som hade problem med mig var Johan Larsson. Jag tror det beror på att det inte längre var han som var lagets stjärna, att det nu inte var han som prydde tidningarnas förstasidor. Jag brukade kalla honom för "Hollywood" - eftersom att han så väldigt gärna vill vara en superstjärna i Karlstad. 3. Vilka är dina kommentarer till bråket med Christian Larsson? - Han kommer undan för lätt. - Ingen respekterar honom. Då han blev headcoach var det väldigt många som inte längre ville spela för Crusaders. Dessutom står han och säger att han är Sveriges bästa coach när vi har slagit de dåliga lagen i serien. Jag tycker dock att en bra coach kan åtgärda felaktigheter i spelet och slå de bra lagen, som Mean Machines och Templiers i Paris... 4. Hur ser din framtid ut? - Jag befinner mig i USA just nu, rehabiliterar den vristskada jag ådrog mig i matchen mot Stockholm hemma. Diskussioner har förts med Baltimore Ravens och två kanadensiska lag. Jag har också haft erbjudanden från några svenska lag, så jag kanske inte är en så dålig spelare som Christian Larsson anser att jag är. Om det inte blir något NFL-spel med Ravens kan jag alltid åka tillbaka och spela i Tyskland. - Att jag någon gång kommer att återvända till Crusaders kommer inte att hända - i alla fall inte så länge som Johan och Christian Larsson har några som helst uppgifter i organisationen.
|
|
|
Post by faan igen on Jul 18, 2005 7:49:50 GMT 1
Jay Reed är borta. Och amerikanens kritik mot sin forna klubb massiv. Här är Carlstad Crusaders svar på tal: - Det är hårda ord som får stå för honom. Det var rätt att han åkte, säger Christian Larsson. 2005-07-16 Då Jay Reed satte sin signatur på Carlstad Crusaderskontraktet i våras målades han upp som en ny stjärna. En klasspelare som skulle föra Värmlandsklubben mot sitt efterlängtade SM-guld. Men. Verkligheten blev inte vad Crusaders hoppats på - och nu har Reed blivit hemskickad till USA. I artikeln här intill kan du läsa om vad amerikanen tyckte om sin vistelse i Värmland. Kritiken mot den forna arbetsgivaren är massiv. - Det är väldigt hårda ord. Men de får stå för honom. Det var rätt att han åkte, säger headcoachen Christian Larsson, då han konfronteras med Reeds åsikter. * Är du en dålig coach? - Jag har inget att skämmas över. Sen är det upp till andra att avgöra det. Crusaders sportchef Robert Sundberg är inne på samma linje som Larsson. - Reed var inte vad vi hoppats på. Det funkade helt enkelt inte, hans beteende är inte acceptabelt hos oss. Att han är besviken på mig är helt normalt och en självklar reaktion. Det var ju han som fick gå, säger han. - Det är full backning från hela klubben att han lämnar. Sedan är det synd att det blir så stora proportioner på det här. Det har tagit oanade höjder, alltihop. * Hur menar du då? - Det har varit småincidenter som blivit större än vad de egentligen är. * Enbart med Reed inblandad? - Inte enbart. Det har varit andra grejer också. * Hur är stämningen i Crusaders? - Den är rätt god. I lagsporter är det normalt att man har olika syn på saker och ting. Det är heller aldrig ens fel när två bråkar, säger Robert Sundberg
|
|
|
Post by Nisse on Jul 18, 2005 10:03:22 GMT 1
Tråkigt när sånt här ska hända. Tycker synd om J.R endå.
Ta in en linjeman/LB istället. EN QB kan få det riktigt svårt att hävda sig i Carlstad...... Man kan inte förändra ett gäng bönder till glamour. Tar man in en QB så läggs allt ansvar på honom om laget förlorar eller vinner.
|
|
|
Post by 1 on Jul 18, 2005 13:52:39 GMT 1
När BD drog så var det ett starkt kort som åkte, och nu när han är borta kommer korthuset snart att rasa, sakta men säkert...
|
|
|
Post by Pontus on Jul 18, 2005 14:15:19 GMT 1
När BD drog så var det ett starkt kort som åkte, och nu när han är borta kommer korthuset snart att rasa, sakta men säkert... Jo och det sorgliga är att det verkar som att det skulle glädja folk i fotbollssverige. Asgamar!
|
|
|
Post by ss on Jul 18, 2005 14:34:28 GMT 1
carlstad var i semifinal varje år i ss innan bd´s tid, många av de spelare som bd hade spelar inte längre, generationsväxlning i cc är vad som sker, inget annat.
nästan alla klubbar har haft en amerikan som inte kan bete sig, jay reed är inget nytt
|
|
|
Post by 1 on Jul 18, 2005 15:55:23 GMT 1
carlstad var i semifinal varje år i ss innan bd´s tid, många av de spelare som bd hade spelar inte längre, generationsväxlning i cc är vad som sker, inget annat. nästan alla klubbar har haft en amerikan som inte kan bete sig, jay reed är inget nytt Hmm, jag skulle nog tippa på att Reed hade fungerat utmärkt i vilken annan klubb som helst... Verkade ju inte dirket som om bröderna Larsson bjöd på nån större gästvänlighet, men vem hade förväntat sig det?
|
|
|
Post by Tvrtom on Jul 18, 2005 16:10:39 GMT 1
Tycker CC skulle skickat hem honom tidigare. Det var tydligt att han var en typisk dålig amerikan: Trodde att han kunde mer än alla andra, ville göra allt på sitt sätt, gnällde när det inte gick hans väg. Klart Johan som är en ledare reagerar.
Och jag tror inte Reed hade blivit kvar ett helt år i nått annat lag heller.
|
|
|
Post by Garry N on Jul 18, 2005 19:41:54 GMT 1
Carlstads miss var i mitt tycke att inte ta in en renodlad QB.
Helt klart var Reed mer receiver än QB och kanske var det meningen att ta in en "slash-kille". Men i mina ögon var det slöseri, då den receiverbesättning man redan hade räckte mer än väl.
Jag tycker visserligen att Johan Larsson är en utomordentlig kille, både på och vid sidan om planen, men det har blivit för många ankor ibland och framför allt i fel lägen. Därför tror jag Carlstad mått bättre av en klassisk QB-typ och sen avända dansbands-Johan som RB och på defense.
|
|
|
Post by UcanDOit on Jul 18, 2005 21:52:52 GMT 1
eller waterboy
|
|
|
Post by hasseb on Jul 19, 2005 0:14:52 GMT 1
Jag ska inte säga vad jag tycker om det hela, i a f inte här CC-Arlanda: CC med 3 td's tror jag iaf!!! Och mest springspel på högerkanten, som vanligt... PEACE
|
|
|
Post by frn vf on Jul 19, 2005 8:59:09 GMT 1
Back ersätter Reed Crusaders nye quarterback Shoemaker har inte spelat offensivt sedan high-school Carlstad Crusaders har hittat Jay Reeds ersättare. Javid Shoemaker, 23. Men det är ingen renodlad quarterback. - Han har inte spelat QB sen i high-school. Fungerar det inte får han spela i försvaret, säger tränaren Christian Larsson. 2005-07-19 Javid Shoemaker kommer senast från Eastern Washington University där han de två senaste åren spelat i försvaret, främst som defensiv back. Men det är inte den positionen Carlstad Crusaders hoppas använda honom på. Istället ses han i nuläget som en ersättare till flyktade quarterbacken Jay Reed. - Han spelade quarterback på high-school men sen dess har han varit i försvaret, berättar Crusaders coach Christian Larsson. Javid Shoemaker, som anländer till Karlstad i dag, beskrivs som en komplett spelare med kvaliteter att spela på flera positioner. - Vi får testa honom som quarterback och om det inte fungerar så får han spela i försvaret. Då har vi Johan Larsson som alternativ som QB, det är plan B. SHOEMAKER KOMMER till Karlstad på rekommendation av Crusaders förre stjärna Sean Cotten. Cottens lillebror har nämligen spelat i samma lag som Shoemaker. - Vi har fått en bra bakgrundskoll på honom så sett. Det verkar vara en bra kille både på och utanför planen och det är mycket viktigt. RIKTIGT SÅ VAR INTE fallet med Jay Reed som inte kom överens med tränare Larsson, till exempel. - Vi hoppas på bättre tur den här gången. * Varför letade ni inte efter en renodlad quarterback? - Det är svårt att hitta såna nu, det är fel tid på säsongen. Antingen har flera av de duktiga redan spelat i Europa och får inte gå till en annan klubb. Collegesäsongen börjar dessutom i augusti och de duktiga som funnits tillgängliga är redan upplockade. Men jag tror vi har hittat en bra spelare här. Carlstad Crusaders är redan klar tvåa i Superserien och har bara en match kvar, Arlanda den 6 augusti, innan semifinal väntar. - Det är troligt att Shoemaker får spela quarterback mot Arlanda för att vi ska kunna få testa honom på allvar. * Hur länge stannar Shoemaker? - Säsongen ut till att börja med, det är ju bara tre matcher kvar som bäst om vi når final. Men det är inte omöjligt att han spelar med oss nästa säsong också om det går bra för honom. * Några andra nyförvärv på gång? - Vi står i valet och kvalet. Eventuellt kommer det någon till.
|
|
|
Post by ogden on Jul 19, 2005 12:37:10 GMT 1
Name: Javid Shoemaker Age: 24 Height: 178 cm - 5'10'' Weight: 91 kg - 201 lbs 2 yr starter for D IAA EWU 2004 NCAA D1AA National Qualifier Big Sky Conference Champions Honorable Mention All Big Sky Saftey Played Saftey last two seasons. Prior to that Started 3 games at FS freshman season and was a back up weakside LB as a sophomore. During my red-shirt freshman season I play WR. This past spring I was timed at 4.53 average on 4 watches during spring practice. Carrer Stats via internet: websrv.ewu.edu/groups/athletics/football/04fbstats/histcarr.htm#59 In high school played QB passing for 900yds and rushing for 1000yds
|
|
|
Post by Bild on Jul 19, 2005 18:00:11 GMT 1
|
|