|
GM@SF
May 27, 2005 10:41:20 GMT 1
Post by GMSF on May 27, 2005 10:41:20 GMT 1
Hur går det i denna matchen? rykten säger att Göteborg är skadedrabbat. blandannat på OL och DB´s
|
|
|
GM@SF
May 27, 2005 11:42:47 GMT 1
Post by Nisse on May 27, 2005 11:42:47 GMT 1
suck..... ja hur ska man veta detta? Det finns ingen som i Marvels som kan göra en preview eller något sånt så ingen mening att fråga.
|
|
|
GM@SF
May 27, 2005 12:34:46 GMT 1
Post by Hmm on May 27, 2005 12:34:46 GMT 1
Undrar om rätt lag fick gå upp! Vad jag har sett har Limhamn lämnat preview och matchrapport till varje match!
|
|
|
GM@SF
May 27, 2005 12:45:57 GMT 1
Post by preview on May 27, 2005 12:45:57 GMT 1
Ja, för nog är previews och matchreferat det absolut viktigaste, inte spelet på plan....
|
|
|
GM@SF
May 27, 2005 13:45:08 GMT 1
Post by XXX on May 27, 2005 13:45:08 GMT 1
Spelet på planen har inte riktigt berättigat Marvels att skita i att skriva previews. Skulle vara roligt att läsa om marvels skador,styrkor, tankar inför matcherna precis som alla andra SS-lag. Håller nog med Hmm, det var nog fel lag som gick upp.
|
|
|
GM@SF
May 27, 2005 15:04:40 GMT 1
Post by Undrar on May 27, 2005 15:04:40 GMT 1
*Varför är det roligt att veta vad Marvels har för skador? *Varför skulle Marvels tala om vad dom ev. har för styrkor inför matchen? *Varför ska man tala om vad man har för tankar på hur man ska besegra det andra laget?
Om man inte avslöjar och rapporterar svaren på de ovanstående frågorna, gör det då automatiskt att laget inte är berättigat en plats i SS???
Säger som någon innan här ovan sa med ironi : "Ja, för nog är prewiews och matchreferat det absolut viktigaste......"
|
|
|
GM@SF
May 27, 2005 15:31:39 GMT 1
Post by marvels on May 27, 2005 15:31:39 GMT 1
Vi är så dåliga med prewievs m.m att vi äventuellt funderar på att lämna SS .. beroende på matchen mot SF går. En del kanske blir glade i detta besked. Ni andra som trodde på oss m.m --> LÅNGNÄSA TJJJIHHJJIO
|
|
|
GM@SF
May 27, 2005 16:20:18 GMT 1
Post by fattatrinte on May 27, 2005 16:20:18 GMT 1
Är det inte lättare att säga till en person i laget att vara informationsansvarig istället?
|
|
|
GM@SF
May 27, 2005 18:27:52 GMT 1
Post by Garry N on May 27, 2005 18:27:52 GMT 1
Det finns ju faktiskt inför varje år folk som bär tankar på att am. fotboll ska med på oddset, Unibet, Ladbrookes m.fl....
Har liiiite svårt att tänka mig hur det skulle gå till om man inte informerar läget i truppen inför matcherna. (I NFL blir man ju till och med bötfälld om inte rapporten stämmer).
Självklart ska man informera inför matchen. Bara att bläddra i första bästa sportbilaga. Om vi undantar de största storstadsdrakarna, så finns det mängder med "inför snack" om massor av matcher. Sånt ger publicitet och gratis reklam.
Som nån sa, det måste gå att hitta någon informationansvarig i en förening. Giants hade för övrigt tidigare en lysande och underhållande skribent i Fredrik Ganslandt. Skulle gärna se denne gentleman (både på och vid sidan om planen) fatta pennan igen.
|
|
Alla frn Gteborg rensar fisk
Guest
|
GM@SF
May 27, 2005 22:12:56 GMT 1
Post by Alla frn Gteborg rensar fisk on May 27, 2005 22:12:56 GMT 1
*Varför är det roligt att veta vad Marvels har för skador? Därför att vi som vill titta på matcherna vill veta läget i lagen. Dessutom är det en REGEL att man ska ha med denna info.
*Varför skulle Marvels tala om vad dom ev. har för styrkor inför matchen? Därför att vi som vill titta på matcherna vill veta läget i lagen. Dessutom är det en REGEL att man ska spekulera kring matchups o dyl i sin OBLIGATORISKA preview.
*Varför ska man tala om vad man har för tankar på hur man ska besegra det andra laget? Därför att vi som vill titta på matcherna vill veta läget i lagen. Dessutom är det en REGEL att man ska spekulera kring matchups o dyl i sin OBLIGATORISKA preview.
Tänk vad enkelt det är att upplysa om vissa basala fakta!
Ärligt talat tycker jag det är pinsamt och patetiskt att ett nyuppflyttat lag så vidöppet och utan att skämmas skiter i de regler som finns. Snacka om att inte vara värda sin plats ur ett organisations-perspektiv! Och på plan, ja kära Marvlar, Griffins smiskade ju upp Giant förra året och är klart bättre i år. You do the math...
|
|
|
GM@SF
May 28, 2005 16:56:59 GMT 1
Post by resultat on May 28, 2005 16:56:59 GMT 1
67-0
|
|
|
GM@SF
May 28, 2005 17:47:23 GMT 1
Post by statsboy on May 28, 2005 17:47:23 GMT 1
67 - 0 till Marvels ojoj dom åkte upp med bara cirka 25 spelare. jädra snyggt spelat av marvels, ser nu ut som thore har hittat balansen, men iofs det var mot SS sämsta lag genom tiderna.
|
|
|
GM@SF
May 28, 2005 18:37:02 GMT 1
Post by nobody on May 28, 2005 18:37:02 GMT 1
0-91 25-62 6-58 0-67
Bye Bye SS... hejsan Div. 2!
|
|
|
GM@SF
May 29, 2005 0:49:15 GMT 1
Post by Ej Sundsvallare on May 29, 2005 0:49:15 GMT 1
Mycket skitsnack nu!
Även om det går mycket tungt för Sundsvall nu så tror jag inte det gynnar varken sporten eller Sundsvall att många verkar lägga mer energi på att hitta nya sätt att göra sig lustiga över dem, än vad de gör på att lära sig egna lagets playbook.
Visst, 23 ombytta spelare på en hemmamatch, det är katastrof. Resultaten är katastrof. Det har ryktats om inre stridigheter. Men ändå, de 23 som byter om (och alla funktionärer runt dem) och genomför matchen efter bästa förmåga ska ha all heder. Jag hoppas att de har energi nog att genomföra hela säsongen. Med facit i hand hade nog Sundsvall haft en betydligt bättre säsong i ettan än i SS.
Det som blev fel i Sundsvall tror jag framförallt är bristen på juniorverksamhet. Man började förra säsongen med stora ambitioner, pratade om juniorlag, idrottsgymnasium och B-lag. Varken juniorlaget eller B-laget gjorde väl någon större succé.<br> Så därför tror jag nu att det är dags för Sundsvall att kliva av superserien (förhoppningsvis EFTER den här säsongen). Lägga energin på att få igång U19 och U16. För att sedan när man har fungerande juniorlag, åter göra en satsning mot eliten. Då med helt andra förutsättningar.
Till sist vill jag bara återupprepa: de spelare som, trots att de vet att de kommer att få dyngstryk, genomför matchen efter bästa förmåga ska ha all heder.
Tack för mig!
/Fan of football
|
|
|
GM@SF
May 29, 2005 5:19:50 GMT 1
Post by Masse on May 29, 2005 5:19:50 GMT 1
Haha det där skitsnacket om "bye bye SS hejsan Div2" är inget annat än skitsnack. sundsvall är ett MYCKET bra lag och dom få spelare dom hade kämpade hela matchen. Dom hade ett par bra drives som till deras besvikelse stoppades i red zone. Om detta laget kan få fran några mer talangfulla spelare från deras ungdomsverksamhet som kan hjälpa laget med det lilla extra som behövs så är jag säker på att dom kommer kunna gotta till det med mer SS spel och mer framgång i framtiden.
PS: folk älskar att klaga på GBG å jag ÄLSKAR att läsa det, detta snacket om previews är bara en anledning att säga att detta laget inte håller måttet... allt jag kan säga åt det är SKITSNACK!!! detta laget är MYCKET ungt och vi spelar ändå bra fotboll... när den här degen har jäst färdigt kommer detta brödet smaka MUMMA!!!
|
|