|
Post by The Light Side on May 11, 2005 21:07:54 GMT 1
Vilka går segrandes ur denna batalj? Flygplanen eller republikanerna?
/The Light Side
|
|
|
Post by Publik on May 15, 2005 20:40:26 GMT 1
Matchen blev väl som väntat, Jämtland var snäppet sämre på det mesta. Jämtland fick lite driv på bollen efter ett tag in i matchen när Bo Winnberg fick bollen men han tröttnade fort. Bara så synd att domarna ska sno fokusen på matchen. Första kvarten tog 45 minuter och då var det mest springspel. Huvuddomaren hade svårt att komma ihåg att det var Arlanda och inte Avesta som spelade. Det kändes som att det var på Avestas nivå han var van vid att döma också (Hade han A-licens?) En riktigt miss var när Jämtlands kicker fumlade bollen på en punt och blev tacklad och bollen recovrades av Arlanda. Där dömdes det ut en roughing the kicker och Jämtland fick fyra nya. Kickerskyddet försvinner väl samtidigt med hans fumble? Genrellt så var det mycket strul och osäkerhet från deras sida. Men matchen var givande endå mycket tack vare att Jämtland inte gav upp, dom jobbade på till slutet.
|
|
|
Post by Mattias Hammargrd on May 15, 2005 20:59:34 GMT 1
Sparkskyddet finns kvar så länge som han står i position att sparka. Hade han börjat springa i sidled, så hade skyddet försvunnit.
Klockan sköttes av mig personligen. Jag har ganska lång erfarenhet av att sköta klockan och hade inga problem under denna matchen. 1:a kvarten var lång, men inte 45 minuter.
MVH Bakdomaren
|
|
|
Post by K Lovegun on May 16, 2005 0:13:55 GMT 1
Domslutet är helt odiskutabelt... För att klippa tråden redan här kan ni gå in på:<br> www.amerikanskfotboll.com/regler/regler05.pdfLäs först hela sidan 117 och gå sedan till sidan 223 och läs godkännda domslut 9-1-3-1 domslut VI. 1. Det var 4.e försöket. 2. Jämtland stog i en punt formation. 3. Efter att ha fumlat lite med bollen puntades bollen direkt. 4. Kickern blir toksänkt av två överviktiga Arlanda spelare. 5. bollen passerar "line of scrimage" 6. En Arlanda coach som hade C-licens för några år sedan får en regelgenomgång. 7. Straffet mäts ut korrekt och Arlanda blir av med en timeout. Knutte Lövgren
|
|
|
Post by BP on May 16, 2005 6:24:33 GMT 1
Va fan snackar du om??? Överviktig? Har du sett dig själv i spegeln? Jag är ju tokrippad om man jämför med dig.
/ BP
|
|
|
Post by Dennis Edman on May 16, 2005 7:12:56 GMT 1
Toksänkt?, Vi rörde ju han knappt Sen om Tryckvågen som Jag å BP skapade tryckte omkull han det kan ju inte vi rå för Overviktigt det va det värsta....Payback.
|
|
|
Post by Dennis Edman on May 18, 2005 16:43:51 GMT 1
Finns det ingen stats från denna Match
|
|