|
Post by Hmmm on Apr 13, 2005 23:29:35 GMT 1
...som SMM försöker döda myten som värvarlag med? Väldigt många spelare är listade som SMM spelare fast dom är från andra lag. Eftersom jag inte har nått liv ;D har jag räknat igenom truppen och kommit fram till följande siffror: TOTALT: 59 spelare Importer: 4 Egna produkter: 23 Från andra lag: 32
Jag säger inte att SMM gjort nått fel men dom hävdar ofta själva att det är orättvisa skrönor kring deras lag och att deras bas består av egna spelare. Det stämmer inte. Däremot är det många från andra lag som spelat länge i SMM. Något gör de rätt eftersom folk verkar trivas i laget. Än mer intressant blir det om man räknar förmodade starters, då är det inte många egna spelare...
Se själva om jag gissar på ett startande Offense:
OL: Bäckström, Löhr, Löhr, Ahlberg, Johansson = 0 egna spelare. O-Backs: Haraldsson, Malm, Dahlman, Lindström, Taalbi, Fougman = 3 egna spelare.
TOTALT 3 egna produkter i ett startande offense.
Defense: DL: Rivelius, Zetterström, Pihlbäck, Hansson = 1 egen spelare. LB: Rugeland, Björck, Kwarnmark = 1 egen produkt. DB: Hegart, Nunkovic, Biro, Belkacem = 1 egen produkt.
TOTALT 3 egna produkter i ett startande defense.
6 av 22 starters är därmed egna produkter = 28%
Jag har räknat på bara svenska spelare eftersom man aldrig vet vilka importer som verkligen kommer till spel i cuperna. Klart är att procenten egna inte går upp om man inkluderar importer...
Ganska talande siffror om du frågar mig...
|
|
|
Post by anonym on Apr 14, 2005 5:31:03 GMT 1
Kan vi inte lägga ner den här diskussionen nu. Jag vet inte hur många gång den kommit upp. Vem fan bryr sig!!! Frågan är hur många som blivit "värvade" och hur många som själva sökt sig till Stockholm. Merparten har säkert gjort det sistnämnda.
|
|
Att du orkar att jag orkar
Guest
|
Post by Att du orkar att jag orkar on Apr 14, 2005 8:35:09 GMT 1
De som du har som starters stämmer nog inte helt men hursomhelst... Egen produkt? låt oss se på det fina begreppet som du svänger dig med... Om en spelare som har spelat ett par år i div 1 eller superserien och kommer till SMM (pga flytt till stockholm, studier, vill prova att spela med ett lag som har positionstränare osv) och i SMM blir tränad till att förstå vad fotboll egentligen går ut på, hur olika tekniker ska användas osv är då denna spelare en egen produkt? Jaha du menar tog spelaren först kontakt med SMM för att vilja pröva på fotboll? nä det stämmer det gjorde inte så många av den grupp du räknade upp. Men hur många har fått sitt fotbollskunnande under åren i SMM? Inte bara genom tränare, utan också att de flesta i SMM är fotbollsdårar som faktiskt tycker att fotboll är livet! Dårar drar till sig andra dårar. Bromma är för övrigt samma sak som SMM då lagen gick ihop 96. Ett antal av de spelare du räknade upp har spelat i SMM i mer än 8 år (pilbäck, Löhrarna, Calle).... På vilket sätt talar siffrorna? 1,2,3,4,5,6 SM-Guld senaste 8 åren, hur många har ditt lag? Men vad du inte vet är att alla SMM-spelare uppbär en hemlig lön på 20 000 000 000 kr i månaden... Det är därför alla kommer till SMM.... även om man måste släpa hit en del spelare, kidnappa några fruar, hota dagisbarn och annat sånt som vi i SMM gör för att få spelare att spela i SMM. Men du har fått ditt sagt, SMM köper ihop lag ( ?) och lyckas på så sätt på andra lags bekostnad ( ??) vinna SM-guld år efter år. Så är det absolut!! SMM (egentligen den ondskefulle CG Moberg) värvar alltså ihop färdiga lag, lägger spelarna i en påse och plockar fram dem till match, för inte är det väl så att någon spelare utvecklas i SMM? Jag tycker tvärtom mot föregående talare, låt oss fortsätta denna diskussion så att vi har åtminstone några heta oväsentligheter att tala om tills säsongen startar! Men är det inte dags att Carlstad får en släng av sleven? då är ju inte så dåliga de heller....
|
|
|
Post by Nisse on Apr 14, 2005 9:28:38 GMT 1
Om en spelare började spela i Bromma, så är spelarens moderklubb Bromma och inget annat.
|
|
|
Post by Mr Andersson on Apr 14, 2005 9:47:03 GMT 1
Varför är det sånt tjat??? Svenska avundsjukan??
Tokholm råkar vara en storstad dit många flyttar pga, utbildningar, jobb mm. Om man är fotbollsspelare så söker man sig givetvis till det lag där man tror man kan utvecklas bäst å mest...... Och med SMM meriter så blir det nog dem.... Sen kanske SMM har bra koll på vilka som flyttar till tokholm i fotbolls sverige å tar upp kontakten först.... Men det är inte fult på något sätt det är smart!! Så andra gnällrövsklubbar runtom i landet, ta lärdom istället
|
|
|
Post by Sorgligt on Apr 14, 2005 9:50:31 GMT 1
och i SMM blir tränad till att förstå vad fotboll egentligen går ut på, Härligt att du i den meningen säger ATT ALLA andra lag i Sverige INTE vet vad Amerikanskfotboll handlar om. Är det detta ni lär ut i era U lag också Isåfall så är det nog bra att ni lyckas värva spelar som är Seniorer, eftersom ERA U lag får PISK hela tiden
|
|
|
Post by jag orkar n mer on Apr 14, 2005 10:05:49 GMT 1
Det finns faktiskt några lag till med koll på fotboll. Jag skämtar inte, det finns det faktiskt!
Intressant är hur folk hackar på de som det går bra för istället för att försöka kopiera....
SMM har inte mer resurser i form av pengar, däremot har vi en enorm resurs i form av människor som älskar fotboll och sina lagkamrater. Spelare som ägnar sin fritid åt att fixa med hemsidor, tröjor och shorts, tränar juniorer, lånar ut sina bostäder åt andra spelare, jobbar åt föreningen osv osv. Det är kärlek till sitt lag och sina medspelare! All denna kärlek för få slå motståndarna på käften! härligt!
Vi kör öppna famnen, mannen!
Kom hit, vill du gå, så gå, vill du stanna!? vackert!
Jag tror SMM, Arlanda och Carlstad kommer slåss precis lika hårt som tidigare år, och att det kommer bli jäkligt tufft för SMM att slå både dessa lag (som båda HAR koll på fotboll!!)
|
|
|
Post by Hmmm on Apr 14, 2005 22:20:53 GMT 1
Riktigt underhållande att läsa dessa upprörda svar... Ta två djupa andetag och läs inlägget igen - är det någon (jag) som anklagar er för något? Nej det är det inte. För att hjälpa dig lite extra på traven high-lightar jag vad jag skrev förut så "kanske" du hajjar: Jag säger inte att SMM gjort nått fel men dom hävdar ofta själva att det är orättvisa skrönor kring deras lag och att deras bas består av egna spelare. Det stämmer inte. Däremot är det många från andra lag som spelat länge i SMM. Något gör de rätt eftersom folk verkar trivas i laget.Uttrycket "Egen produkt" är ganska vedertaget och innebär att man anger det lag en spelare inledde sin karriär i. Nu har även ni jättekunniga SMM-are lärt er nått Om det nu är så att det finns så mycket kunskap i SMM, varför får era junisar alltid stryk av lag som TRC, SMM, AJ, ÖBK, CC? Detta har inte med avundsjuka att göra, finns inget jag är avundsjuk på SMM för. Men jag tyckte det var intressanta siffror och därför postade jag det. Att du får psyk.bryt är inte mitt problem.
|
|
|
Post by Hmmm on Apr 14, 2005 22:22:21 GMT 1
Edit: varför får era junisar alltid stryk av lag som TRC, SMM, AJ, ÖBK, CC?
Skulle stå SC istället för SMM i den meningen.
|
|
|
Post by och igen on Apr 14, 2005 23:41:42 GMT 1
hmmmm? uppdrag granskning? Har vi fått in Janne Josefsson i amerikanska fotbollen? Men för att använda en Marita Ulvskog, det är ju bara för att du fokuserar på SMM som du kan gräva upp så mycket "skit". Kanske ska du fokusera på nått annat...
Kolla upp nåt kul istället...
Hur många av årets superserie defense kommer spela med 3 dline istället för 4?
Kommer nått lag springa option?
Vem kommer inte ha en amerikansk QB, och vilken av årets QBs har bäst meriter innan årets säsong?
Detta var några förslag på topics som du kan ägna några rader på.
|
|
|
Post by SG on Apr 15, 2005 15:02:20 GMT 1
Pa deras EFAF Roster ar inte spelare uppskrivna efter sina moderklubbar, utan vart de spelade senaste aret.
|
|