|
Post by Robert Sundberg on Apr 1, 2005 15:45:50 GMT 1
Pressrelease från Carlstad Crusaders Amerikanska Fotbolls Klubb Sundsvallsduo klar för Crusaders Ali Rouass 195 cm och 115 kg TE är nästa tillskott i Crusaders trupp 2005 samt ungdomsledaren Sebastian Lindqvist som varit ansvarig för Sundsvall Flames ungdomssatsning de senaste åren. Efter ett år som Superseriespelare och juniorlandslagsman har Ali Rouass, 20 år, valt att fortsätta sin fotbollskarriär i Carlstad Crusaders. –”Mycket roligt att Ali valt just oss och något som är ännu roligare är att det är Han som sökt sig till oss. Det säger en del om att vi har ett framgångsrikt koncept som spelare vet om runt om i Sverige.” säger sportchefen Robert Sundberg. –”Ali är en framtidsman som redan uppmärksammats av NFL Europé som vill att han ska utvecklas och åka på läger hos dem under hösten. Han har storleken och talangen för fotboll och finns bara viljan där kan han gå långt, mycket långt.” Han har i Sundsvall och Juniorlandlaget även haft speltid som Defensiv linjespelare och kommer att testa på båda positionerna under försäsongen. Sebastian Lindqvist är en ung lovande ledare som visat framfötterna när han lett Sundsvall Flames ungdomslag de senaste åren. –”Christian Larsson har lett våra Juniorer mycket framgångsrikt de senaste 5 åren och tar nu klivet upp till Seniorlagen så Sebastian kan vara en naturlig efterträdare till Christian inom de närmaste åren.” Sebastian spelade även med Sundsvalls Superserielag förra året på den offensiva linjen. Robert Sundberg, Sportchef Carlstad Crusaders www.crusaders.se
|
|
sebastian Lindqvist
Guest
|
Post by sebastian Lindqvist on Apr 1, 2005 15:57:18 GMT 1
nog för att jag fått värsta en liten gut efter min spelarkarriär robert, men OL njae....
MVH/Sebastian
|
|
|
Post by Slklubbaren on Apr 1, 2005 17:38:45 GMT 1
Är det där med Ali Rouass ett aprilskämt eller?
|
|
|
Post by sant on Apr 1, 2005 19:18:14 GMT 1
Nope helt sant.........
|
|
|
Post by osant on Apr 1, 2005 19:19:19 GMT 1
Men S.Lindqvist har aldrig spelat o-line däremot LB
|
|
|
Post by Robert Sundberg on Apr 1, 2005 22:47:53 GMT 1
Sorry för det Sebastian, misskommunikation från min sida...syns på campet.
/Robert
|
|